Nyt se kuuluisa kannentiiviste meni
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
Nyt se kuuluisa kannentiiviste meni
Eli alkoi nesteet häviämään ja kylmänä käy kolmella, lämpöisenä hetken aikaa. Jäähdytysjärjestelmässä paljon painetta, kylmänä porisee paisuntasäiliössä ja lämppärin kennossa kurisee. Tutkin sen verran että kakkonen ei käy silloin kun käy kolmella.
Eli vaihtoon liittyen pari kysymystä miten toi 16V:n kiristin löysätään ruuvataan irti vai? Ootteko vaihtanu kannenpultit tiivisteen vaihdon yhteydessä? Entäs tuleeko Motonetin yläpäänsarjan mukana ventiilinvarrenkumit? Kansi on vissiin torxeilla kiinni?
Eli vaihtoon liittyen pari kysymystä miten toi 16V:n kiristin löysätään ruuvataan irti vai? Ootteko vaihtanu kannenpultit tiivisteen vaihdon yhteydessä? Entäs tuleeko Motonetin yläpäänsarjan mukana ventiilinvarrenkumit? Kansi on vissiin torxeilla kiinni?
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24639
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
ketju vaihtuu näin en ole kokeillut , uusi ketju odottaa hyllyssä!
vanha ketju lukitaan hammaspyöriin esim nippusiteillä jonka jälkeen se katkaistaan sopivasta kohtaa samalla lailla ku mopon ketju - uusi ketju liitetään vanhaan ja kaveri pitää vanhan ketjun päätä tiukalla . syötetään uus ketju esim vaihde päällä keula ilmassa pyörittämällä etupyörää jolloin uusi ketju kulkeutuu vanhan tilalle ku kierros on saatu tehtyä liitetään uuden ketjun päät yhteen . joku saa lisätä tarkentaa/ korjata
vanha ketju lukitaan hammaspyöriin esim nippusiteillä jonka jälkeen se katkaistaan sopivasta kohtaa samalla lailla ku mopon ketju - uusi ketju liitetään vanhaan ja kaveri pitää vanhan ketjun päätä tiukalla . syötetään uus ketju esim vaihde päällä keula ilmassa pyörittämällä etupyörää jolloin uusi ketju kulkeutuu vanhan tilalle ku kierros on saatu tehtyä liitetään uuden ketjun päät yhteen . joku saa lisätä tarkentaa/ korjata
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
No nyt on käytetty kansi käytetty koneistamolla. Tulin sieltä ulos 316€ köyhempänä. Kaikki venttiilit ja istukat työstettiin, pakopuolelle vaihdettiin ohjurit, ventiilivarrenkumit uusiks ja kansi oikaistiin. Ei oo halpaa lystiä. Se mun oma halkinainen kansi olis tullut maksamaan tarvittavineen töineen 700€ että kyllä siinä nyt vähän säästi kuitenkin.
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
ajattelin just niitä painimia että kun niitä nyt on kerran kaks sarjaa niin kokeilen mitkä on pysynyt kovina eli pitänyt paineet niin heittelen sellaset sinne kanteen paikalleen. Toi pesu vois olla varmempi ratkasu näiden painimien kanssa.
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus