Nyt se kuuluisa kannentiiviste meni

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Nyt se kuuluisa kannentiiviste meni

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Eli alkoi nesteet häviämään ja kylmänä käy kolmella, lämpöisenä hetken aikaa. Jäähdytysjärjestelmässä paljon painetta, kylmänä porisee paisuntasäiliössä ja lämppärin kennossa kurisee. Tutkin sen verran että kakkonen ei käy silloin kun käy kolmella.
Eli vaihtoon liittyen pari kysymystä miten toi 16V:n kiristin löysätään ruuvataan irti vai? Ootteko vaihtanu kannenpultit tiivisteen vaihdon yhteydessä? Entäs tuleeko Motonetin yläpäänsarjan mukana ventiilinvarrenkumit? Kansi on vissiin torxeilla kiinni?
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

ensin se pienempi pultti irti ja sieltä ne rojut talteen ja sitten se isompi auki.

ja tarkista et ei oo ketju venyny, maksaa uus liittimen kanssa jotain päälle 30€ :wink: kannattaa vaihtaa jos venyny
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

saako sen vaihdettua tossa yhteydessä kivyttomasti ettei tartte nostaa koko konetta pois?
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ketju vaihtuu näin en ole kokeillut , uusi ketju odottaa hyllyssä!

vanha ketju lukitaan hammaspyöriin esim nippusiteillä jonka jälkeen se katkaistaan sopivasta kohtaa samalla lailla ku mopon ketju - uusi ketju liitetään vanhaan ja kaveri pitää vanhan ketjun päätä tiukalla . syötetään uus ketju esim vaihde päällä keula ilmassa pyörittämällä etupyörää jolloin uusi ketju kulkeutuu vanhan tilalle ku kierros on saatu tehtyä liitetään uuden ketjun päät yhteen . joku saa lisätä tarkentaa/ korjata
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

jep jep onkos tossa orkkis ketjussa katkasukohta vai pitääkö hommata ketjunkatkasutyökalu?
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Hain yläpään tiivistesarjan motonetistä. Oli Scantechin paketissa ja Elringin kannentiiviste.
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Oli sitten kansi halki :evil:
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

mistä huomasit ? ja mistä kohtaa ?
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Koneistamolla huomasivat kuulemma venttiilienvälistä vesikanaviin. En oo ite vielä nähny kantta.
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

No nyt on käytetty kansi käytetty koneistamolla. Tulin sieltä ulos 316€ köyhempänä. Kaikki venttiilit ja istukat työstettiin, pakopuolelle vaihdettiin ohjurit, ventiilivarrenkumit uusiks ja kansi oikaistiin. Ei oo halpaa lystiä. Se mun oma halkinainen kansi olis tullut maksamaan tarvittavineen töineen 700€ että kyllä siinä nyt vähän säästi kuitenkin.
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

ei malta odottaa ku pääsee huomenna kasaamaan konetta. Kuinkahan hienosti se käy :lol:
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

samalla nyt suosittelisin että heität vielä tänä iltana venttiilin painimet löpöön, huomena sitten rutkuttelet ne puhtaiksi.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

ajattelin just niitä painimia että kun niitä nyt on kerran kaks sarjaa niin kokeilen mitkä on pysynyt kovina eli pitänyt paineet niin heittelen sellaset sinne kanteen paikalleen. Toi pesu vois olla varmempi ratkasu näiden painimien kanssa.
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kunnon liotus ja sit kokeilee napakasti napauttaa puupöytään jos lähtee se sisäosa irti ni saa putsattua täydellisesti
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

onko sielä sisällä paljon irto-osaa?
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Vastaa Viestiin