Öljynpainemittarista
Öljynpainemittarista
Eli onko kokemuksia mihin saisi tuupattua öljynpainemittarin anturin, auton malli näkyy alhaalla? Joissakin öjynsuodattimissa on ilmeisesti paikka tuolle, mutta muistaakseni mulla sitä ei ole.
Tuo kait on se tyypillisin asennus, itselleni ei ainakaan ihan heti muita vaihtoehtoja tulisi mieleen...Turbiini kirjoitti:Itse laitoin T-kappaleella öljynpaineanturin kaveriksi imusarjan alle.
T-palikoita saa Motonetistä, Biltemasta tai mistä hyvänsä muustakin autotarvikeliikkeestä.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Öljynpainemittareissa tulee mukana anturi, joka vaihdetaan alkuperäisen tilalle. Joissakin antureissa on kaksi liitintä toinen mittarille ja toinen auton omalle öljynpainevalolle.
-JanneS-
#1462
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )
#1462
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )
Törmäsin tuossa yhteen vaihtoehtoon:
Erään jyväskyläläisen Saab-merkkiseen autoon erikostuneen huollon hallista löytynyt kone:
Siinä on normaalin öljynpaineanturin reiän alle öljykanavan kohdalle nähtävästi porattu uusi reikä ja kierteet ja siihen jonkinlainen öljynpainemittari ja ehkä lämpömittari? Pitänee haastatella omistajaa kun satun paikalle.
Erään jyväskyläläisen Saab-merkkiseen autoon erikostuneen huollon hallista löytynyt kone:
Siinä on normaalin öljynpaineanturin reiän alle öljykanavan kohdalle nähtävästi porattu uusi reikä ja kierteet ja siihen jonkinlainen öljynpainemittari ja ehkä lämpömittari? Pitänee haastatella omistajaa kun satun paikalle.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
VDO:n kataloogista löytyy anturi numero 360-028 joka on M14x1.5 kierteellä mikä tuossa lohkossakin on (ainakin lyhytlohkoisessa) ja varoituskontaktilla n. 0.5 bar. Anturin koko alue on 0 - n. 5.5 bar eli just sopiva öljynpaineelle (nimellinen n. 3.8 bar).
http://www.sso-usa.com/performance/Acce ... index.html
http://www.siemensvdo.com/NR/rdonlyres/ ... nenv20.pdf
Tuollaisen avulla ei tarvitse mitään T-kappaleita tai muita virityksiä. Olisi aikomus hankkia kun vaan jaksaisi raahautua johonkin varaosaputkaan tilaamaan moisen.
Öljyn lämpötilan mittaamiseen puolestaan käy parhaiten tyhjennystulpan tilalle ruuvattava anturi. Löytyy myös VDO:n kataloogista.
http://www.sso-usa.com/performance/Acce ... index.html
http://www.siemensvdo.com/NR/rdonlyres/ ... nenv20.pdf
Tuollaisen avulla ei tarvitse mitään T-kappaleita tai muita virityksiä. Olisi aikomus hankkia kun vaan jaksaisi raahautua johonkin varaosaputkaan tilaamaan moisen.
Öljyn lämpötilan mittaamiseen puolestaan käy parhaiten tyhjennystulpan tilalle ruuvattava anturi. Löytyy myös VDO:n kataloogista.
Viimeksi muokannut vtp9k, Ke Marras 30, 2005 17:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kävin tänään tilaamassa paikalliselta Vianorilta Y-kappaleen, oli nimenomaan tarkoitettukin öljynpainemittarin anturille + alkuperäiselle anturille.
Eikö tuo ylempi ole nakuanturi ja alempi, jossa T-haara, öljynpainepeinu kirjoitti:Siinä on normaalin öljynpaineanturin reiän alle öljykanavan kohdalle nähtävästi porattu uusi reikä ja kierteet ja siihen jonkinlainen öljynpainemittari ja ehkä lämpömittari? Pitänee haastatella omistajaa kun satun paikalle.
Elikkä ostin speedpartsilta öljynpaine- ja öljynlämpötilamittarin.
-Mutta nyt onkin kysymys miten saan merkkivalonkin palamaan, kun vaihdan tuon öp-anturin? Tässä kuvat anturista:
http://www.jobori.net/saabclub/albums/u ... CF0012.JPG
http://www.jobori.net/saabclub/albums/u ... CF0013.JPG
-Ja mihin laitan öljynlämpötila anturin? poratakko proppuun reikä ja laittaa siihen..
tässä kuvat siitä:
http://www.jobori.net/saabclub/albums/u ... CF0014.JPG
http://www.jobori.net/saabclub/albums/u ... CF0012.JPG
Kiitos ja kumarrus vastanneille!
-Mutta nyt onkin kysymys miten saan merkkivalonkin palamaan, kun vaihdan tuon öp-anturin? Tässä kuvat anturista:
http://www.jobori.net/saabclub/albums/u ... CF0012.JPG
http://www.jobori.net/saabclub/albums/u ... CF0013.JPG
-Ja mihin laitan öljynlämpötila anturin? poratakko proppuun reikä ja laittaa siihen..
tässä kuvat siitä:
http://www.jobori.net/saabclub/albums/u ... CF0014.JPG
http://www.jobori.net/saabclub/albums/u ... CF0012.JPG
Kiitos ja kumarrus vastanneille!
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Tuo VDO:n anturi ei vaan mahdu suoraan paikalleen ainakaan 9-3:ssa. Tulee imusarjan tukirauta muistaakseni eteen. Itselläni 9-3:ssa kyseinen anturi. Piti tuoda letkun pätkällä sivuun se anturi.vtp9k kirjoitti:VDO:n kataloogista löytyy anturi numero 360-028 joka on M14x1.5 kierteellä mikä tuossa lohkossakin on (ainakin lyhytlohkoisessa) ja varoituskontaktilla n. 0.5 bar. Anturin koko alue on 0 - n. 5.5 bar eli just sopiva öljynpaineelle (nimellinen n. 3.8 bar).
*TAKAPIHAN STAGE 2,2*
STCF #24
SHCF #2
STCF #24
SHCF #2
Juu, tontussa ei tuollaisia esteitä ole.Tarmo_L kirjoitti:Tuo VDO:n anturi ei vaan mahdu suoraan paikalleen ainakaan 9-3:ssa. Tulee imusarjan tukirauta muistaakseni eteen. Itselläni 9-3:ssa kyseinen anturi. Piti tuoda letkun pätkällä sivuun se anturi.
Pari kuvaa anturin asennuksesta:
Ahdas paikka tuo silti on, anturin pääsee kiristämään paikalleen startti irrallaan käyttäen lyhyttä 19 mm avainta.
Ompahan nättiä, vielä kun lohkon sais maalattua. Noh on se komee noinkin. Pitäikö aina olla kaksi konetta, toisella ajais ja toista virittäis/kiilottais.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -