Kierrokset kuitenkin nousee normaaliin tyhjäkäyntilukemiin heti putoamisen jälkeen.
Mistäköhän kannattais vikaa alkaa etsimään?

Kahta eri ilmamäärämittaria on kokeiltu ja molemmilla sama vaikutus.

Minulla kyllä on -84 T16 Aerossa bypass-venttiili ja siinäkin oli tuota ongelmaa, että sammui, kun vedon jälkeen painoi kytkimen pohjaan ja nimenomaan bypass-venttiili oli rikki.jcarlson kirjoitti:Sen sijaan ässässä on by-pass jota ei -84 t16:ssa tehtaalta ole, onko se ehjä? Voi todeta imemällä sen alipaineletkusta, ei saa vuotaa ilmaa.
Jälkiasennettu. Originaalina moista ei ole, tuli vasta -85 t16-malleihin ja t8-malleihin ei koskaan.Eski kirjoitti:Minulla kyllä on -84 T16 Aerossa bypass-venttiili ja siinäkin oli tuota ongelmaa, että sammui, kun vedon jälkeen painoi kytkimen pohjaan ja nimenomaan bypass-venttiili oli rikki.jcarlson kirjoitti:Sen sijaan ässässä on by-pass jota ei -84 t16:ssa tehtaalta ole, onko se ehjä? Voi todeta imemällä sen alipaineletkusta, ei saa vuotaa ilmaa.
Eski
Pistetään vielä muistutukseksi että kannattaa putsata läppäkotelo ennen säätöä, ettei tartte tehä hommia kahteen otteeseen.jcarlson kirjoitti: ja vielä yksi mahdollinen on kaasuläppäpotentiometrin kalibrointi (eli ei tunnista kunnolla tyhjäkäyntiä).
Korjaamokirjan suosittelema apu Lucaksen tyhjäkäyntiongelmiin:
Tyhjäkäyntimoottorin letkut luttuun lukkopihdillä ja perustyhjäkäynti n. 600 rpm kohdalle kaasuläpältä. Sitten letkut irti, moottori sammuksiin. Volttimittari kaasuläppäpotentiometrin napojen 2 ja 3 väliin ja sytytysvirrat päälle. Volttimittarin tulee näyttää max. 400mV. Jos liikaa, niin potikan ruuvit löysälle ja säätämään kohdalleen ja kiristys.
Alkuperäiset (saksankieliset) ohjeet ko. proseduuriin täällä: http://seth900.ath.cx/~jcarlson/lucas/87.htm