Lesjöforsin madallusjousisarja

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
iku
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 13:48
Paikkakunta: Säkylä

Lesjöforsin madallusjousisarja

Viesti Kirjoittaja iku »

Satku on "hovikorjaajalla" alustan parannusremontissa ja korjaaja soitteli äsken huuli pyöreänä. Ihmetteli noita Lesjöforssin madallusjousia, kun etujouset olivat n. 12,5cm alkuperäisiä matalampia. 8O Alkuperäiset olivat kuulemma n. 38cm korkeat. Langan paksuuskin oli 3mm paksumpi. Takajouset vissiin sopivat ihan hienosti.

Mahtoikohan tulla Motonetistä nyt väärän auton jouset, kun eivät kuulemma tahdo jouset pysyä edessä paikallaan, kun auto on renkaat ilmassa nosturilla? Tosin edessä ei ollut iskareitakaan kiinni, joten pyörän tuenta pääsee tippumaan hieman alemmas. Vai kuuluuko niiden jousien olla siis noin lyhyet, madallustahan pitäisi tulla se 35mm?
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Mittoja en ole mittaillu enkä paksuutta..
Mutta jos iskarit on irti niin kyllä ne mullakin tipahtaa melkein pois sieltä . Mutta eihän kukaan aja ilman iskareita.
Pohjauskumeista edestä joutuu kyllä ottamaan sahalla tavaraa pois , muuten makaa kumien varas.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

on ne oikeesti "sairaan" matalat :D

verrattuna orkkisjousiin...
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

ne saa pois sieltä kun ottaa iskarin irti :wink:
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
iku
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 13:48
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja iku »

Ok, kiitoksia nopeasta avusta (taas kerran). :D Käskin korjaajan jatkaa hommiaan.

Olivat muuten vanhat etuiskarit "hivenen lopussa", iskarien männät menivät sisäänpäin lähes "sormi-voimalla". :oops: Ja silti menivät kelpasivat katsastuksessa vajaa pari kuukautta sitten 8O
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Minulla katkesi yksi edestä. Ehkäpä edellinen omistaja tietää paremmin, miksi...
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Tuolla Eskin kotisivuilla tais olla kuva kun lösjööt ja orkkis jouset on vierekkäin. Ei kyllä tarvitse suurennuslasilla tiirailla että onko niissä pituuseroja :lol:
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, tässä ovat rinnakkain Aeron orggisjousi ja Lesjöforsin madallusjousi.

Kuva

Eski
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Eikä ne Lesjöt mitkään huonot ole. Mulla ei ole Turbossa takana pohjaanlyöntikumeja (tai ne odottaa perjantai/tilipäivää varaosaliikkeessä) ja ei ole kaariin raapinut edes noilla tonnarin aluilla.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

ai se on noin lyhyt..... tommoset siis... onhan se nyt kyrsäkäs...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

turkkaki kirjoitti:ai se on noin lyhyt..... tommoset siis... onhan se nyt kyrsäkäs...
mutta ei se tiputa noin paljoa kumminkaan.

jämäkämmät.
pj52
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 20:49
Paikkakunta: pori

madallussarja

Viesti Kirjoittaja pj52 »

:D miten paljon niistä etupään pohjaanlyöntikumeista tarvitsee lyhentää riittääkö yksi makkaran pätkä ?
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Juurikin yksi "makkara" käsketään lyhentää....

Kokeilin ton käytännössä projekti 99:ssä, lyhentämällä makkaran ja kokoomalla ripustukset ilman jousia ja iskareita. Sit vaan tunkilla ripustus niin ylös kun meni ja pyörä uppos aika mukavasti pyöräkoteloon :D , mut ei ottanut kiinni vaikka ohjausta käänteli
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Olisko jollain kuvaa noista "makkaroista"?

Kun itseltäni en niitä löytänyt...
Saabiton saabisti
#1470
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tuossa kuva makkarasta madallus jousen sisällä itselläni lyhentämättä vielä nuo jo 3v ollu jouset paikallaan pitäsikö kohta.....
http://img490.imageshack.us/my.php?image=kumi0017zx.jpg

pikkasen huono kuva.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin