Venttiilien palloseetit
Venttiilien palloseetit
Onko netissä tullut vastaan kirjallisuutta vastaan kyseisistä seeteistä.
Trim-Flow tyyppisten kanssa oon puhastellut ja nuata palloja huvittais kokeilla.
Täällä pohjanmaalla ainakin yksi paja tekeekin niitä...
Pistäkäähän linkkejä tai tiedostoja sähköpostiin, jos on tiedossa....
Kiitokset!!
Trim-Flow tyyppisten kanssa oon puhastellut ja nuata palloja huvittais kokeilla.
Täällä pohjanmaalla ainakin yksi paja tekeekin niitä...
Pistäkäähän linkkejä tai tiedostoja sähköpostiin, jos on tiedossa....
Kiitokset!!
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Joo, kyllä joillain keskustelupalstoilla on esiintynyt tuotakin nimeä ja taitaa se venturi olla se oikea nimi millä työn joutuu tilaamaan moottorihiomolla...heheh
Samalla foorumilla(jenkkiauto) haukkuvat nykyisiä kolmikulmaseetejä(trim-flow) 70 luvun tuotteiksi...hahah
No ei kai se mitään, kun autonkin vuosimalli on -72....
Lähes poikkeuksetta tulosket ovat parantuneet virtauspenkissä.
Varmasti kokeilun arvoinen juttu, kun haetaan niitä viimeisiä heposia.
R6 säteellä oli joihinkin 2 litraisiin tehty nuo venturiseetit, tuohon täytyisi hiukan saada varmistusta että vedetäänkö esim. R4 kokoon, kun kone on pienempi. Ja mistä mitasuhteista tuo säde yleensä riippuu...
Samalla foorumilla(jenkkiauto) haukkuvat nykyisiä kolmikulmaseetejä(trim-flow) 70 luvun tuotteiksi...hahah
No ei kai se mitään, kun autonkin vuosimalli on -72....

Lähes poikkeuksetta tulosket ovat parantuneet virtauspenkissä.
Varmasti kokeilun arvoinen juttu, kun haetaan niitä viimeisiä heposia.
R6 säteellä oli joihinkin 2 litraisiin tehty nuo venturiseetit, tuohon täytyisi hiukan saada varmistusta että vedetäänkö esim. R4 kokoon, kun kone on pienempi. Ja mistä mitasuhteista tuo säde yleensä riippuu...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
No siinä tapauksessa olen itsekkin käynyt koneistamossa kyselemässä näiden hintoja. Yhden istukan hiominen verturimalliseksi kustansi 7e Konehallissa. Tosin en tiedä kannattaakohan pakoseetejä hiotuttaa lainkaan, niiden virtaavuudella kun nyt ei niin suurta merkistystä ole kuin imupuolella. Muuta tietoa ei myöskään mulla ole kuin joku tornihuhu, jonka mukaan pelkkä seetien koneistus parantaisi kannen virtausta 10% verrattuna vakioon. Itsellä tuo kannen teettäminen vielä tässä vaiheessa ei kovin ajankohtaista ole sillä koppa vaatii vielä "vähä" huomiota osakseen.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
OG t16 koneessa pakopuolelle venturiseetien laitto ja venojen koneistus antaa luokkaa 220-> 250hp tehoja samalla ahtopaineella ja ahdin spoolaa monta sataa kierrosta alempana. Käytännössä kokeiltua.Jiska kirjoitti:Jos haluut säästää, niin imupuolelle venturiseetit, pakopuolelle ei tarte. Venturiseetit parantaa virtausta erityisesti pienillä nostoilla ja pakopuolella kaasun paine on sen verran suurempi, ettei tuolla hifistelyllä juuri mitään saavuta.
Itse alottaisin melkeimpä laittamalla pakopuolelle ne venturit ihan kokemusten perusteella.
40tkm kerkesin ajaa koneella, jossa koneistetut venttiilit ja venturiseetit eikä mitään ongelmia. Tiiviys myös mitattiin tuossa 30tkm kohdalla. Pako- ja palolämmöt vain kannattaa pitää aisoissa.

Aki Peltola #1132
Itsellä kun kyseessä on kisakone, niin luonnollisesti ei edes mietitä jätetäänkö pakopuoli koneistamatta. Piakkoin menee kansi virtauspenkkiin yhden sylinterin kanavat käsiteltynä, jonka jälkeen saadaan jonkinlaista numeerista tietoa asiasta. Tämän jälkeen päätetään laitetaanko vaiko eikö... 1000cc vaparissa tuskin teholisäys ihan on noin suuri, mutta kaikki otetaan avosylin vastaan mitä lisää tulee... 
Tuo kestävyys on tietty tapetilla, kun vakiokaasarisäännöstä johtuen palo- ja pakolämmöt ovat aika kovat... Pintapainehan seetissä luonnollisesti pienenee, kun pinta-ala kasvaa ja varmasti muutenkin aika tarkka mitta epätarkkuuksia ajatellen...

Tuo kestävyys on tietty tapetilla, kun vakiokaasarisäännöstä johtuen palo- ja pakolämmöt ovat aika kovat... Pintapainehan seetissä luonnollisesti pienenee, kun pinta-ala kasvaa ja varmasti muutenkin aika tarkka mitta epätarkkuuksia ajatellen...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Taitaa kaimalla olla Mini 1000 kisapelinä.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki