Joo, tekniikaltaa aika robusteja nää saabit. Polttoainepuolen vian vuoksi ei ole minulla jäänyt yksikään saabi seisomaan. Eiköhän nuo tosiaan ole harvinaisia vikoja verrattuna muihin vikoihin.lefa42 kirjoitti:
Puuhun ajamisesta ja ruosteesta en ole eri mieltä ollutkaan. Sanomani vain oli se, että jos hankkii halvan käytetyn auton joissa yleensä on vikaa, ja jos vika nyt vaikka on tuolla polttoainepuolella niin tuo 900c on edullisempi korjata (verrataan nyt sitten kaasuttimen huolto/vaihto ja ruiskulaitteen kalliimmat osat).
Itse huolisin kyllä i16-satkun, ja on paria sellaista tullut katsottuakin, mutta vähän vielä epäilyttää moiset ce-valoineen.
Ruiskut on mulle mukavampia korjattavia, koska elektroniikkaa harrastan muutenkin. k-jetti on ehdottomasti siinä suhteessa paras kaikista maailman saabin systeemeistä. 16V toteutuskin on todella looginen ja vian etsiminen ainakin minulle helpompaa, kuin ihmetellä tai opetella kaasareiden ihmeellistä maailmaan vaikka ovatkin hiukan adaptiivisia systeemeitä.
Nää on niin suhteellisia asioita ja mieltymykset on aika vahvoja vaikuttajia, kun näistä yrittää keskustella.