Onko kellään haljennut tuo lämppärille menevä vesiletku?
Kuvassa oleva letkukaksikko (12) ja tämä pidempi, aivan koneen juuresta 5cm repeämä. Kierroksia oli revähdystilanteessa n. 5000rpm vähintään.
Nesteet tietysti ulos komean höyvanan saattelemana. Jeesusteipillä sain auton ajokuntoon ja letku vaihdettavaksi. Laakkosella tuo letkusarja maksoi 34€ sisältäen varaston tyhjennysprosentit. Oheistuotteena tuhosi samanaikaisesti lambda-anturin kun vilkuttelee CE:tä lambdan koodilla.
Että lieköhän ominaisuus autossa vai vain huonoa tsägää.. ei luulis kumiletkujen noinvaan halkeavan Auto -95 ja ajettu 170tkm.
Itseltä räjähti reilu VUOSI sitten -94 autostani tuo samainen letku myös koneen päästä, jossa se suurenee. Porukalla on hajoillut noita 150-300 km välissä noin 10v vanhoista autoista. Aika tasalaatuisia nuo ovat, kun aika tarkkaan 10 vuotta vanhana hajoavat.
Ovat muuttaneet jossain kohtaa hieman materiaalia (parempaan?) kun ovat nykyään eri tuotekoodilla. Itselläni oli myöskin se 5000-6000 rpm kiekkamittarissa, kun Bling! Coolant level low ilmestyi ja takana oli udun seassa myös viereisellä kaistalla ajava Porsche..
Niin. Ja pari kuukautta sitten hajosi turbon ylempi vesiputki samassa kohtaa, eli noin 200m haagan liikenneympyrästä pohjoiseen.. Eli oota vaan mitä menee seuraavaksi
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Hook kirjoitti:Itseltä räjähti reilu VUOSI sitten -94 autostani tuo samainen letku myös koneen päästä, jossa se suurenee. Porukalla on hajoillut noita 150-300 km välissä noin 10v vanhoista autoista. Aika tasalaatuisia nuo ovat, kun aika tarkkaan 10 vuotta vanhana hajoavat.
Ovat muuttaneet jossain kohtaa hieman materiaalia (parempaan?) kun ovat nykyään eri tuotekoodilla. Itselläni oli myöskin se 5000-6000 rpm kiekkamittarissa, kun Bling! Coolant level low ilmestyi ja takana oli udun seassa myös viereisellä kaistalla ajava Porsche..
Kattelin samaa EPC:stä ja tosiaan on eri numerolla, sama kuin 9-3:ssa. Eli niiden omistajien ei liene tarvetta murehtia ihan heti samaisesta letkusta vaikka muuten samanlainen letku onkin, jos on sitten parempaa materiaalia kun osanumero on eri.
Mun 9-3:sta toi ko. vesiletku vuoti myöskin koneen päästä.
Alkuun se ilmeni satunnaisesti tulevalla "fill coolant" ilmoituksella kunnes erään poljennan päätteeksi konepellin alta tuli komea höyrypatsas.
En edes löytänyt heti vuotokohtaa vaan vasta reilummin kaasua painamalla letkusta tuli reilu ruiskaus nestettä...onneksi ei osunut kehenkään.
Sain korjattua letkua lyhentämällä, ainakin toistaiseksi.
Hajosi elokuussa tuo samainen letku moottorin juuresta. Siinä oli 50mm viilto ja kilometrejä oli silloin autossa 225ktm. Tilanne oli vähän nolo kun olin matkalla ohittanut useamman kymmenen autoa jotka sitten katselivat kun odoteltiin tien laidassa konepelti auki moottorin jäähtymistä. Onneksi oli muutama vesipullo mukana ettei tarvinnut korkata ja kaataa kaverin mäyrää syyläriin...
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Voidaan siis jotain päätellä ko letkun kestävyydestä.
Kannattaa NG900 ja ensimmäisten OG93 mallien omistajien kiinnittää huomiota ko letkuun. 200tkm tienoilla ja molemmin puolin saattaa alkaa höyryämään ihan kunnolla ja kyllä se sitten tien sivuun vie kun ei oo vettä koneessa. Ja pakkassäällä on sitten komeempi näky ohiajavien katsella
-00 vuonna tulee jossain kohtaa parannetut letkut, jossa parempi materiaali. Pitäisi kestää siis paremmin kun 94-99 letkut. Uutta letkua uudemmalla korvaavalla osanumerolla merkkiliikkestä vaan kehiin
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Olisko tietoa saako näitä muualta kuin merkkiliikkeestä ?
Huomasin muuten että lähtö näyttää aika lailla samalta kuin 900i16 -90 mallisessa vastaavassa kohdassa, oliskohan tuollaisia jossain niin siitä saattaisi tehdä "kavennuksen".
Tonnarissa vaihdoin vastaavan letkun varaosa-autosta osittain niin että tein putkijatkon väliin, oli helpompi homma kuin koko letkun irrottaminen.