Käsijarrun säätäminen

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
TA
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: To Tammi 27, 2005 18:30
Paikkakunta: Kanta-Häme

Käsijarrun säätäminen

Viesti Kirjoittaja TA »

Moi kaikille!

Voisiko joku antaa tällaiselle keskivertotumpelolle :lol: tarkat (ja mielellään kuvitetut) ohjeet käsijarrun säätämiseksi. Tuntuu ottavan ensin/enimmäkseen kiinni matkustajan puolelta eli mitenkäs saisi tuon kuskinpuolen reagoimaan nopeammin kahvaan?
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

BMW 320dA Coupe LCI
TA
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: To Tammi 27, 2005 18:30
Paikkakunta: Kanta-Häme

Kiitos!

Viesti Kirjoittaja TA »

Kiitos hyvistä ohjeista!

Ja ei kun säätämään...
jorge13
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 07:11
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja jorge13 »

Piti eilen säätää hieman käsijarrunkenkiä lähemmäksi, mutta homma tyssäsi siihen,
ettei seisontajarrusäätöruuvissa näyttänyt olevan olenkaan ruuvimeisselillle niitä tärkeitä "hampaita".
En päässyt säätöhommiin olenkaan. Esim. kuplassa homma onnistuu melkein silmät kiinni,
kunhan ottaa ensin kumitutin pois säätöreiän suulta.
Täytyy varmaankin ottaa rumpu pois ja tarkastaa minkälainen patentti siellä on.
Onkos takajarrusatulan kiinnitysruuvin kanta 18 mm? Mökillä ei ollut kuin 17 ja 19 mm hylsyt mukana ja kumpikaan ei sopinut. Toinen iso, toinen pieni. Vai onko tuumanen?
#5621
Ducato LMC -11 retkeilyauto
Saabana
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 20:17
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Saabana »

Viimeksi säädin edellisen 9-5 käsijarrun ennen katsastusta irroittamalla yhden pyöränpultin ja sitten tökkkimällä säätöruuvia meisselillä siitä pultinreiästä. Säätöruuvin hampaat oli kyllä minulla tallella. Välillä koitin aina kässsäriä ja päättelin jarrutusjäljistä(oli talvi) että pitääkö samaan malliin.
So far : 900T8 84- > 9000CD 90- > 9-52.3tW 00- > 9-5AeroW-01
Vastaa Viestiin