Voisiko joku antaa tällaiselle keskivertotumpelolle tarkat (ja mielellään kuvitetut) ohjeet käsijarrun säätämiseksi. Tuntuu ottavan ensin/enimmäkseen kiinni matkustajan puolelta eli mitenkäs saisi tuon kuskinpuolen reagoimaan nopeammin kahvaan?
Piti eilen säätää hieman käsijarrunkenkiä lähemmäksi, mutta homma tyssäsi siihen,
ettei seisontajarrusäätöruuvissa näyttänyt olevan olenkaan ruuvimeisselillle niitä tärkeitä "hampaita".
En päässyt säätöhommiin olenkaan. Esim. kuplassa homma onnistuu melkein silmät kiinni,
kunhan ottaa ensin kumitutin pois säätöreiän suulta.
Täytyy varmaankin ottaa rumpu pois ja tarkastaa minkälainen patentti siellä on.
Onkos takajarrusatulan kiinnitysruuvin kanta 18 mm? Mökillä ei ollut kuin 17 ja 19 mm hylsyt mukana ja kumpikaan ei sopinut. Toinen iso, toinen pieni. Vai onko tuumanen?
Viimeksi säädin edellisen 9-5 käsijarrun ennen katsastusta irroittamalla yhden pyöränpultin ja sitten tökkkimällä säätöruuvia meisselillä siitä pultinreiästä. Säätöruuvin hampaat oli kyllä minulla tallella. Välillä koitin aina kässsäriä ja päättelin jarrutusjäljistä(oli talvi) että pitääkö samaan malliin.
So far : 900T8 84- > 9000CD 90- > 9-52.3tW 00- > 9-5AeroW-01