-kierroslukumittari toimii väärin, lukemat pysyttelevät jatkuvasti alle 1500 kierroksen mikä hitto sitä vaivaa?
-takaluukun lukko ei reagoi keskuslukitukseen eikä avaimeen. Son siis pysyvästi auki. Hankinko uuden vai mitä sille kannattaisi yrittää?
Mutta helvetin hyvä pelihän se on, oikeesti! Eipä kaduta (vielä)!
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Oisko sytytyksen pääteasteessa vikaa, saattaa vaikuttaa kiekkamittarin toimintaan. Mutta jos mittari muuten toimii loogisesti, mutta ei nouse tiettyä lukemaa korkeammalle, voi olla ihan mittarissa jotain häikkää, auttaako koputtelu mitään?
Onkohan sedan vai kombi? Ainakin sedanissa siellä takaluukun lukossa on sellainen vipu, joka liikuttaa mekanismia, kun avainta käännetään lukossa. Selviää kun kurkit sieltä alta. Se saattaa olla irti jos on jälkiasennettu keskuslukko, silloin ei toimi avaimella ollenkaan.
Kombissa on myös sellainen systeemi takaluukun lukkomekanismissa, jossa on mutterilla säädettävä tanko joka avaa&sulkee lukon avainta käännettäessä. Jos säätö on pielessä, eli liikaa väljää, niin ei ainakaan avaa kunnolla, miksei toistekin päin. Tuohon pääsee helposti käsiksi irrottamalla takaluukun verhoilun.
No joh! Sedani (4-ovinen) on siis kyseessä. Näillä neuvoilla sitä pärjätäänkin tämä päivä. Siis hommiin
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Solenoidin liikuttelema keppi on siellä missä pitääkin, mutta silti ei homma pelitä. Onko tuo solenoidi semmoinen osa että se voisi olla erittäinkin särkynyt vai pitääkö ruveta sahaamaan noita kytkentöjä?
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
eipä ole solenoidilla nuo satkun lukot, ovat moottorilla. kokeileppas vähän rutkutella sitä akselia ees taas, jos menee ilman vastusta niin hampaat poikki, jos menee jäykästi tasaisella vastuksella niin ei varmaan saa sähköä, jos on jumissa niin on jumissa -> auki ja herkistely.