Muutamia pikkujuttuja uudessa ostoksessa...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Muutamia pikkujuttuja uudessa ostoksessa...

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Tulipa emännän kanssa hommattua tänään 900i '88.

-kierroslukumittari toimii väärin, lukemat pysyttelevät jatkuvasti alle 1500 kierroksen 8O mikä hitto sitä vaivaa?

-takaluukun lukko ei reagoi keskuslukitukseen eikä avaimeen. Son siis pysyvästi auki. Hankinko uuden vai mitä sille kannattaisi yrittää?

Mutta helvetin hyvä pelihän se on, oikeesti! Eipä kaduta (vielä)! :D
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
shaft
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: To Syys 16, 2004 21:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja shaft »

Oisko sytytyksen pääteasteessa vikaa, saattaa vaikuttaa kiekkamittarin toimintaan. Mutta jos mittari muuten toimii loogisesti, mutta ei nouse tiettyä lukemaa korkeammalle, voi olla ihan mittarissa jotain häikkää, auttaako koputtelu mitään?

Onkohan sedan vai kombi? Ainakin sedanissa siellä takaluukun lukossa on sellainen vipu, joka liikuttaa mekanismia, kun avainta käännetään lukossa. Selviää kun kurkit sieltä alta. Se saattaa olla irti jos on jälkiasennettu keskuslukko, silloin ei toimi avaimella ollenkaan.
9-5 2.0tA -06 Biopower
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Kombissa on myös sellainen systeemi takaluukun lukkomekanismissa, jossa on mutterilla säädettävä tanko joka avaa&sulkee lukon avainta käännettäessä. Jos säätö on pielessä, eli liikaa väljää, niin ei ainakaan avaa kunnolla, miksei toistekin päin. Tuohon pääsee helposti käsiksi irrottamalla takaluukun verhoilun.
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Tai jos avain ei käänny lukossa ollenkaan, tai korkeintaan kiinnipäin, voi mekanismi vaan olla hieman jumissa.

Ryömii konttiin ja avaa sieltä käsin, sitten herkistelee vivustoa.
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

No joh! Sedani (4-ovinen) on siis kyseessä. Näillä neuvoilla sitä pärjätäänkin tämä päivä. Siis hommiin :arrow:
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Höh. Siitä luukun lukosta:

Solenoidin liikuttelema keppi on siellä missä pitääkin, mutta silti ei homma pelitä. Onko tuo solenoidi semmoinen osa että se voisi olla erittäinkin särkynyt vai pitääkö ruveta sahaamaan noita kytkentöjä? :(
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

eipä ole solenoidilla nuo satkun lukot, ovat moottorilla. kokeileppas vähän rutkutella sitä akselia ees taas, jos menee ilman vastusta niin hampaat poikki, jos menee jäykästi tasaisella vastuksella niin ei varmaan saa sähköä, jos on jumissa niin on jumissa -> auki ja herkistely.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin