Ei kestä käyttöä

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
HANSKI50
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: To Marras 24, 2005 19:04

Ei kestä käyttöä

Viesti Kirjoittaja HANSKI50 »

Onko pakko hyväksyä että lähes uuden premiunluokkaan pyrkivän auton säätimet eivät kestä käyttöä. Huomasin 2004 mallisen 9-3 1.8T Sport Sedanin käyttökytkimissä kummallista kulumista 45 tkm jälkeen.
Ensin alkoi pinnoitetta lähteä paloina hansikaslokeron avauspainikkeesta
ja vähän myöhemmin puhallusilman voimakkuuden säätönupista
hilseili pois kumimaista pinnoitetta. Melkein hirvittää minkä näköinen auto
on jonkun vuoden käytön jälkeen kun kaikki auton sisäpuoliset pinta-aineet ovat kuluneet pois. Mielestäni ei ole ns. normaalia kulumista,
vaan on takuuseen kuuluva valmistevirhe!
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Muusta en tiedä kuin että ei parane vaihtamalla merkkiä ainakaan. Vag merkeissä vähän samaa vikaa myöskin.
Kuuluu nykypäivän laatuun. Kukaan ei käske tekemään hyvää.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
HANSKI50
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: To Marras 24, 2005 19:04

Viesti Kirjoittaja HANSKI50 »

Jos maahantuoja ei korjaa selvää valmistusvirhettä, on hyvin todennäköistä että ko auto on viimeinen Saappi jonka minä
tulen ostamaan.
Vastaavanlaiseen laatuvirheeseen en ole törmännyt minkään
muun automerkin kohdalla.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Kannattaa mennä näyttämään saabille. Kyllähän noihin uudehkoihin saabeihin on vaihdettu osia ilmeisesti vaikka olis takuukin ummessa.
No tuohon laatu asiaan sen verran että tulee joka päivä hämmästeltyä saksalaista laatua ja järjen käyttöä että pystyn sanomaan että ei juuri paremmaksi muutu vaikka vaihtaisi merkkiä.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

HANSKI50 kirjoitti:Jos maahantuoja ei korjaa selvää valmistusvirhettä, on hyvin todennäköistä että ko auto on viimeinen Saappi jonka minä
tulen ostamaan.
Vastaavanlaiseen laatuvirheeseen en ole törmännyt minkään
muun automerkin kohdalla.
Kannattaa käydä kattelemassa yli 100tkm ajettuja VAG-konsernin tuotoksia. Esim. Golfeissa ja monissa Seat:ssa on ovienkahvat aika lohduttoman näkösiä jo noinkin pienen km määrän jälkeen :)
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Jooh pinnoite-virhe, ulkomaisilla boardeilla on ihmetelty miksei osat ole kokonaan mustia, miksi ne on vain päällystetty mustaksi.

Tiedä sitten onko joku kierrätysjuttu vai mikä.
opardi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Loka 26, 2004 19:48
Paikkakunta: Vantaa

takuu

Viesti Kirjoittaja opardi »

Takuuseen menee kaikki mistä pinnoitteet irronneet. Mulla on vaihdettu jo koko mittaritaulun kehys, hanskalokeron nappi ja lista. Lämmönsäätimessä samaa vaivaa, en vaan taida jaksaa enää kiikuttaa pajalle sen takia.
9-3
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 20:45

Takuuseen

Viesti Kirjoittaja 9-3 »

Kun mulla oli 9-3SS niin siinä vaihdettiin kojelauta ja hanskalokeron nuppi samasta syystä. Kuskin peilin oveen tuleva osa vaihdettiin myös. Pyörän pultit ruostuu. Penkin säätökahva löysyi holtittomaksi. Takuuseen kaikki.

Pyytäkää ihmeessä vaihtamaan kaikki takuuseen. Saisi tehtaille edes vähän järkeä ostajien päähän etteivät aina osta halvinta :evil: .

Nyt ei 95:ssa ole vielä ollut takuuasioita :D .
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

sen konsolin kanssa kannattaa olla tosi tarkka... pikku kolhu ja koko p...a kuoriutuu pois päältä!!!

mun autolla ei ole vielä ollu noita ongelmia, mutta sen päätin et jos tulee niin saavat mennä TAKUUSEEN!!!

siitä oon samaa mieltä että tossa asiassa on monella muullakin merkillä menty alas... ja lujaa!
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Meillä ei kuukauden ikäisessä autossa ole vielä mitään irronnut :D
Auto oli sisälämppärin asennuksessa ja meillä oli loanerina 80 tkm ajettu SS vm -03. Ei kyllä kerta kaikkiaan mistään huomannut kilometrejä - siisti kuin mikä. Josko omaa sitten vaikka silkkihanskoin käpälöisi niin pysyisi nättinä :)
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Eikös sitä niin sanota, että "halvalla ei saa hyvää"? Nyt vain näyttää siltä, että kalliillakaan ei enää saa hyvää.

Syynä tähän on tietysti valmistajan maksimaalinen voitontavoittelu, oli kyse ihan mistä tahansa kulutustavarasta tai mistä tahansa automerkistä.

Itse olen omalla alallani törmännyt siihen, että asiakkaat vaativat entistä halvempia tuotteita ja kilpailu valmistajien välillä on kovaa, joten tavaroita on pakko valmistaa halvemmista materiaaleista, jos aikoo pysyä mukana kisassa. Ja tämä voi sitten heijastua myös laatuun.

Ennen oli suorastaan häpeä, jos tavaroita oli valmistettu halpatyömaissa, nyt asiakkaat suorastaan vaativat, että yrityksellä on tuotantoa halpatuontimaissa, jotta valmistuskustannukset voidaan painaa mahdollisimman alas.

Alihankkijat kilpailutetaan "henkihieveriin", jolloin he eivät voi enää tinkiä kuin laadusta.

Omaan alaani verrattuna autoteollisuus näyttää vain toimivan niin, että uusien automallien hintoja nostetaan, vaikka alihankkijoiden valmistamat tavarat saataisiin entistä halvemmalla, eli pyritään maksimoimaan saatava tuotto.

Jos alihankkijalla käy joku "kämmi" valmistettavan tuotteen laadun kanssa, on tilaajan (esim. autotehdas) vain kestettävä se "nahassaan" ja vaadittava alihankkijaa korjaamaan virheensä ensitilassa. Alihankkijan vaihto äkillisesti ei ole mahdollista, eikä taloudellisesti järkevää. Ja alihankkijaa vastaan ei välttämättä voi nostaa täysimittaista vahingonkorvauskannetta, koska jos on kyse isosta viallisesta valmistuserästä, alihankkija voi mennä konkurssiin, jos joutuu maksamaan täysimääräiset korvaukset tilaajalle. Tilaajan täytyy vain antaa alihankkijalle tarpeeksi aikaa korjata virheensä ja tuottaa uusia korjattuja tuotteita takuuseen, jotka sitten vaihdetaan kuluttajan ostamaan laitteeseen (esim. auto).

Huh, olipa avautumista, mutta näyttää siltä, että oli kyse nykyään mistä tahansa laitteesta (esim. eri automerkit), niin joissain tapauksissa laadussa olisi kyllä parantamisen varaa.

P.S. Vaikka tuli tuossa avauduttua maksimaalisen voiton tavoittelusta jne., niin en ole mikään vasemmistolainen :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Saattaapi näissä osissa kehitystä tapahtuakin, nimittäin kun laitoin sumarit eteen ja samassa yhteydessä piti vaihtaa valokytkinkin, niin uuden kytkimen kääntövipu ei ollut enää niin pehmeää kumimaista ainetta kuin se entinen.

Toistaiseksi meikäläisellä ei ole n. 55000 km:n matkalla vaihdettu muita sisustan osia kuin tuo hansikaslokeron nuppi - eikä ole kyllä pinnoiteiden irtoamisesta merkkejäkään muiden osien kohdalla.
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Kävin eileen pitkästä aikaa ajelemassa vähän pitemmän reissun, niin eiköhän saa....nan TAAS ollu konepeltiin ilmennyt isohko kiveniskeytymä, eli kunnon pala lohjennut. Täytyy sanoa, että ihmeen helposti maali lohkeilee. Kun huomasin sen niin kieltämättä kävi mielessä merkin vaihto.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

vesiv'rit on pers#est...
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

Jooh.. en tiedä onko tuo mun keula vesiväreillä maalattu, mutta siihen ei ole vielä isompia reikiä tullut, pari ihan pientä kiveniskua. Katossa onkin sitten isoja paloja maalia pois.

On kuulemma pirun työläitä kiillottaa (myllyttää) nuo vesivärit. Ei tahdo saada naarmuja millään pois. Pahimpia vissin on Volvo ja volkkari.
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Vastaa Viestiin