Kierrosten nousu vaihtaessa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Kierrosten nousu vaihtaessa

Viesti Kirjoittaja jthing »

Käykö teille näin vai tartteeko ryhtyä etsimään vikaa. Ajelen esim. kakkosella 2000RPM mittarissa vaihdan kolmoselle ja kierrokset nousevat hetkellisesti kytkin pohjassa 2200-2400RPM:ään. Jos teen näin:
Kaasu ylös -> hetken tauko -> kytkin pohjaan, nousua ei tapahdu. Ihan pikkujuttuhan tää on mutta ihmetyttää hiukan.

Auto on 2001 9-3t.

Ja ilmamassamittarin toiminta on muuten tarkistettu :)
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Oliskohan vaan niin, että kerkeet nostamaan kytkintä ennen kaasun hölläystä?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Onhan se mahdollista, mutta olen yrittänyt tarkkailla että en tekis niin ;) Tosin myönnettävä on että vaihtotahti on nopea :P
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ettet vaan olisi "itteensä nopeempi", niin kuin eräät :) :oops: :oops: :oops:

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Voihan se olla :oops:
Sitä kyllä mietin että voisiko läppäkoteloon läpän alle huohottimesta tullut öljy joka on pelkkää mustaa mönjää hidastaa jotenkin tuon läpän siirtymistä. Putsaus olisi tarkoitus tehdä tässä piakkoin mutta toisaalta kädellä kokeiltaessa se liikkui ihan kivasti. Mene ja tiedä. Ehkä mun pitäisi kokeilla jonkun muun autoa ja tarkistaa onko jalan säätö liian kireä... :roll:
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mulla on ainakin kiree jalka. Monesti tiukasti kepittäessä nousee kiekat enemmänkin. Varsinkin jos missaa vaihteen :oops: :oops:

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Samanlailla toimii oma vekotin. Tiedä sitten onko tuo tullut virisoftassa kun en ole autollani vakiona ajanut koskaan... :idea: :?:
Saab 9³
TST
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2005 19:07

Viesti Kirjoittaja TST »

Ei ole vastaus suoraan kysymykseesi, mutta oli jokunen aika sitten kakkosautona -96 mallin Fiesta ja se teki juuri samoin. Siinä mallissa oli kytkinpolkimen juuressa painokytkin, joka oli irronnut paikoiltaan ja aiheutti kyseisen ilmiön. Eli kyllä se voisi johonkin tunnistimen toimimattomuuteen liittyä tuossakin? En ole omasta Saabista kurkkinut, että olisko sielläkin polkimen juuressa samanlainen painokytkin , joka saa aikaan jonkinmoista säätöä vaihdetta vaihdettaessa.

-Tarmo
illu
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: To Huhti 14, 2005 09:57
Paikkakunta: taipalsaari

Viesti Kirjoittaja illu »

Joo,kyllä tuota samaa ongelmaa havaittavissa täälläkin ja taitaa se olla täällä ainakin kuskista kiinni :oops: :) Vähän sitä tuli ihmeteltyä itsekin...
#2389
9-5 2.0t XWD
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Tossa työmatkalla tuli tarkisteltua asiaa ja ei tämä kyllä kuskista ole kiinni. Eli kyllä ne nousee vaikka pitäisi hetken tauon kaasun vapautuksen ja kytkimen välissä, tosin noin sekunnin tauko tietää että nousua ei tapahdu.

Jostain anturista tai sen hitaudesta toi tosiaan voisi olla kiinni. Ainakin kaasuläpässä on kaksi potentiometriä jotka kertovat Trionicille että paljonko kuski haluaa hanaa.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Tuo on tuttu juttu Saabien kanssa. Niiden elektroniset kaasupolkimet ovat vähän hitaita...
STCF #3
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Pahus, täytyy siis tyytyä asiaan. Lieneekö hitaus sitten noissa potentiometreissä vai trionicissa. Olkoon ;)
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
Vastaa Viestiin