Mitenkäs, omasta mielestäni ei-pyörivä puhallin polttaisi sulakkeen päälle kytkettynä. Tämä ei niin tee, joten olisiko tuo puhallussäädin viallinen, kaveri koitti eilen auton hakumatkalla sitä purkaa, muttei siitä oikein tien päällä mitään tullut
Tonnari hankittu. Kuvia laitettu.
Hienoa, kyllä sitä ilman puhallintakin pärjää, kun työmatka on lyhyt, auto lämmityksestä lämmitykseen.
Mitenkäs, omasta mielestäni ei-pyörivä puhallin polttaisi sulakkeen päälle kytkettynä. Tämä ei niin tee, joten olisiko tuo puhallussäädin viallinen, kaveri koitti eilen auton hakumatkalla sitä purkaa, muttei siitä oikein tien päällä mitään tullut
Mitenkäs, omasta mielestäni ei-pyörivä puhallin polttaisi sulakkeen päälle kytkettynä. Tämä ei niin tee, joten olisiko tuo puhallussäädin viallinen, kaveri koitti eilen auton hakumatkalla sitä purkaa, muttei siitä oikein tien päällä mitään tullut
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Kerropa ensin auton varustelusta. Onko siinä automaattinen ilmastointi vai ihan vaan vanhanaikaisesti nupista kääntämällä valittavissa oleva puhallinnopeus?
Käsisäätöisessä ilmastoinnissa on alempia nopeuksia varten alennusvastus, jonka yteydessä on ylilämpösuoja, joka lauetessaan vaientaa kaiki maksiminopeutta pienemmät nopeudet. Maksiminopeuden pitäisi silti toimia, tai siis ainakin polttaa sitten sulaketta tai moottorin käämiä.
Puhaltimen sähköliittimeen ja tuohon alennusvastukseen puhallinkotelon kyljessä pääsee melko helposti käsiksi mittauksia varten, vaikka kaikki muu puhaltimen operointi onkin työläämpää.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 373#226373
Käsisäätöisessä ilmastoinnissa on alempia nopeuksia varten alennusvastus, jonka yteydessä on ylilämpösuoja, joka lauetessaan vaientaa kaiki maksiminopeutta pienemmät nopeudet. Maksiminopeuden pitäisi silti toimia, tai siis ainakin polttaa sitten sulaketta tai moottorin käämiä.
Puhaltimen sähköliittimeen ja tuohon alennusvastukseen puhallinkotelon kyljessä pääsee melko helposti käsiksi mittauksia varten, vaikka kaikki muu puhaltimen operointi onkin työläämpää.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 373#226373
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Ei mitään ilmastointeja ole, täysin karvalakki, asennan kohta 99:n puhallinvehkeet tuohon, ne toimii ja on simppelitjus kirjoitti:Kerropa ensin auton varustelusta. Onko siinä automaattinen ilmastointi vai ihan vaan vanhanaikaisesti nupista kääntämällä valittavissa oleva puhallinnopeus?
Käsisäätöisessä ilmastoinnissa on alempia nopeuksia varten alennusvastus, jonka yteydessä on ylilämpösuoja, joka lauetessaan vaientaa kaiki maksiminopeutta pienemmät nopeudet. Maksiminopeuden pitäisi silti toimia, tai siis ainakin polttaa sitten sulaketta tai moottorin käämiä.
Puhaltimen sähköliittimeen ja tuohon alennusvastukseen puhallinkotelon kyljessä pääsee melko helposti käsiksi mittauksia varten, vaikka kaikki muu puhaltimen operointi onkin työläämpää.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 373#226373
Edit: Noissa muissa puhallintopiceissa puhutaan, että toimii vain 4-asennolla, mutta kun mulla ei toimi millään?
Edit2: Mitäs tuohon pitäisi tankata, tankinluukussa lukee "min. 91 okt, suositeltu 96 okt", kumpaakaan ei asemalta saa, joten otin 95:sta
Edit3: Ja sitten pikkuvikaa, apukuskin ovi ei lukitu/aukea muiden mukana keskuslukituksen voimin.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
http://koti.mbnet.fi/stefa/tonttu/
Siinä on nyt kuvia, kyllähän tuosta päivänvalolla sitä kovasti kohuttua ruostettakin löytyy
Siinä on nyt kuvia, kyllähän tuosta päivänvalolla sitä kovasti kohuttua ruostettakin löytyy
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Osta multa kympillä keskuslukon moottori. Paitsi tarkasta ensin piuhat ja liittimet. Ja tervetuloa CD-tonnarikerhoon.lefa42 kirjoitti:Edit3: Ja sitten pikkuvikaa, apukuskin ovi ei lukitu/aukea muiden mukana keskuslukituksen voimin.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Tattis. Tutkin asiaa, sain juuri varattua 2h ilmaista halliaikaa, vieläpä kuivaushallissa, eli saa sulatettua, pestyä ja kuivattua sekä tietenkin rasvattua kärryn.puu kirjoitti:Osta multa kympillä keskuslukon moottori. Paitsi tarkasta ensin piuhat ja liittimet. Ja tervetuloa CD-tonnarikerhoon.lefa42 kirjoitti:Edit3: Ja sitten pikkuvikaa, apukuskin ovi ei lukitu/aukea muiden mukana keskuslukituksen voimin.
Samalla saa sitten yrittää, josko tuo puhallin puhkuisi edes vähän, kovin on kylmää menoa toistaiseksi.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
-
Firges9000
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Tervetuloa tonnarikerhoon!
Ainakin päällepäin näyttää ihan siistiltä peliltä. Paljonkos on mittarin mukaan rullailtu tuolla?
Edit: Tuollahan tuo ajomääräkin jo oli mainittu.
Ainakin päällepäin näyttää ihan siistiltä peliltä. Paljonkos on mittarin mukaan rullailtu tuolla?
Edit: Tuollahan tuo ajomääräkin jo oli mainittu.
Viimeksi muokannut Montoya, To Joulu 01, 2005 10:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2,3t -03
#2514
#2514
Kiitos, apua varmasti tulen tarvitsemaan, ja sitä on jo nyt tarjottu enemmän kuin osasin odottakaan. Mukavaan porukkaan on hienoa kuulua.Firges9000 kirjoitti:Onneksi olkoon Lefa.
Apuja saat meiltä kaikilta ja meilläkin on aika kasa tonnarin osia ja kokemusta vikatilanteista.
Meillä on täydellinen korjaamokäsikirjasto.
Edit: Ja mittarilukema 361tkm, eli sisäänajettu
Edit2: Löytöjä tuli tehtyä, kun konttorilla kävin papereita kiikuttamassa :
-Alkuperäinen asiakirjakansio (kuten satkussa, keinonahkaa tms.)
-Kuitteja mm. ruostesuojauksesta ja pikkurempoista
-Käyttöohjekirja jonka etusivu oli revennyt
Edit3: Aamulla havaittua, unohdin mainita, että suuri Saabien ystävä, elikäs tuo kollikissa ei innostunut tonnarista lainkaan, liekö syy sitten pelottavassa kokoerossa satkuun tai lämppärin toimimattomuudessa?
Edit4: Eikö tuossa "vanhassa" ajotietokoneessa ole mitään muita toimintoja kuin voltit/keskikulutus ja tuo bensapalkki? koitin räplätä, muttei muuta näy?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Kyllähän kait lämpötila ja tankillisella päästävien kilometrien määrä (arvio) pitäisi näkyä myös. Eikös se ollut kuitenkin niin, että jos tuo lämpömittarin anturin johto on poikki (ei kuitenkaan oikosulussa), niin lämpötilatieto katoaa EDU:n näytöltä.lefa42 kirjoitti: Edit4: Eikö tuossa "vanhassa" ajotietokoneessa ole mitään muita toimintoja kuin voltit/keskikulutus ja tuo bensapalkki? koitin räplätä, muttei muuta näy?
Voihan olla että tuon kellon tilalla on joskus ollut DCC ja viisarikello laitettu takaisin eikä lämpöanturin johtoa ole palautettu EDU:lle... taikka sitten johto ihan vaan pätkii.
Forumin DCC/SCC/EDU -expertit varmaan osaavat kertoa lisää.
900 2.1i Classic -93
9000 CS 2.0t -98
#2482
9000 CS 2.0t -98
#2482
Ei mun tonnarissakaan näy kuin jännite ja keskikulutus. Tää on tää kaikista karvalakein malli.Jartsu kirjoitti: Kyllähän kait lämpötila ja tankillisella päästävien kilometrien määrä (arvio) pitäisi näkyä myös. Eikös se ollut kuitenkin niin, että jos tuo lämpömittarin anturin johto on poikki (ei kuitenkaan oikosulussa), niin lämpötilatieto katoaa EDU:n näytöltä.EDU luulee silloin että autossa on viisarikellon sijasta DCC, jolle lämpötilatieto on kytketty.
Voihan olla että tuon kellon tilalla on joskus ollut DCC ja viisarikello laitettu takaisin eikä lämpöanturin johtoa ole palautettu EDU:lle... taikka sitten johto ihan vaan pätkii.
Forumin DCC/SCC/EDU -expertit varmaan osaavat kertoa lisää.
Off Topic:
Onko tuossa peilikolmioissa Focalin diskantit?
Myin joskus tämän foorumin kautta nuo omat tekeleet ja näyttävät erittäin paljon samanlaisilta
Kyseistä myynti-ilmoa ei kuitenkaan enää löytynyt, joten en muista kuka ne osti.
Viimeksi muokannut 9000CS..., To Joulu 01, 2005 14:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Katsoppas kellon takaa onko liittimet kunnolla kiinni.
Mikäli oikein katsoin niin eikös tuossa ole käsisäätöiset peilit, tai ainakaan tuossa kuskin oven avausvivun alla ei näyttäisi olevan peilien säädintä?
No aina parempi kun ei ole ei-toimivia sähkövarusteita riesaksi asti
Siistin ja ryhdikkään näköinen peli, eipä tuosta näyttäisi puuttuvan kuin pölykapselit
Mikäli oikein katsoin niin eikös tuossa ole käsisäätöiset peilit, tai ainakaan tuossa kuskin oven avausvivun alla ei näyttäisi olevan peilien säädintä?
No aina parempi kun ei ole ei-toimivia sähkövarusteita riesaksi asti
Siistin ja ryhdikkään näköinen peli, eipä tuosta näyttäisi puuttuvan kuin pölykapselit
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
manuskapeilithän nuo, vaikka myynti-ilmossa luki toisin, no ompahan tosiaan varmempitoimiset, repsikan peili vaan turhan kaukana, tai sitten olen tottunut kapeisiin autoihin.ng900aero kirjoitti:Katsoppas kellon takaa onko liittimet kunnolla kiinni.
Mikäli oikein katsoin niin eikös tuossa ole käsisäätöiset peilit, tai ainakaan tuossa kuskin oven avausvivun alla ei näyttäisi olevan peilien säädintä?
No aina parempi kun ei ole ei-toimivia sähkövarusteita riesaksi asti
Siistin ja ryhdikkään näköinen peli, eipä tuosta näyttäisi puuttuvan kuin pölykapselit
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Kyllähän se EZK mielellään 98:a polttaa, mutta 95 käy yhtä lailla. Sytkä säätyy sitten automaattisesti sen mukaan kumpaa tankkaa. 98:lla saa vähän paremmin vetävän koneen ja kulutus saattaa tippua hiukan.lefa42 kirjoitti:Edit2: Mitäs tuohon pitäisi tankata, tankinluukussa lukee "min. 91 okt, suositeltu 96 okt", kumpaakaan ei asemalta saa, joten otin 95:sta![]()
Miltäs muuten tuntuu tuo kulkupuoli verrattuna 99/900?
Taitaa olla johdot poikki jostain sieltä oven välistä?Edit3: Ja sitten pikkuvikaa, apukuskin ovi ei lukitu/aukea muiden mukana keskuslukituksen voimin.
9-5 2.0tA -06 Biopower
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99