Se siitä tupliksesta sitten (vesipumppu kettuilee)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Breadfan86 kirjoitti:Siis jakopään rattaat vai? No nyt tiedetään tuokin.
Ei jakopäässä, vaan vaihteistokotelossa kytkimen luona. Siinä osassa vaihteiston koteloa, joka nousee kampiakselin korkeudelle. Lähimpänä jäähdytintä olevassa osassa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Penanen
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Marras 23, 2005 18:27
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Penanen »

Mitä mietit millä ajat, osta multa 900 8t ic halvalla. Kaikki on kunnossa kaipaa vaan asiansa tuntevan säätäjän. Ei paljo pudjettis ylity. On siisti, syksyllä katsastettu ja täysin alkuperäinen.
-86 900 turbo ic 8v -86 Crescent 3v Mi
Penanen
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Marras 23, 2005 18:27
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Penanen »

20%
-86 900 turbo ic 8v -86 Crescent 3v Mi
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7685
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Pitäis melkein ajaa avo varaosa-auton viereen että pystyis tarkkaan sanoon mutta jos saat tuon koneen täydellisenä lisälaitteineen niin muutokset on hyvin minimaalisia.

Jotain lämpöanturin piuhaa voi joutuu jatkaan ja jos uudemmmassa koneessa on kärjetön sytytys niin tietty sen johdot.
Eihän tuohon kaasarikoneelle montaa sähköjohtoa edes tule että tuo on ihan hyvä vaihtoehto jos haluut pitää auton liikenteessä sijoittamatta suuria summia. Kokonaisia 99:ä kun saa nykyään melkoste halvalla.

Olikos nopeusmittarin vaijerissa jotain eroja eri vuosmallien välillä?
Sekin tietty hoituu vaihtamalla uudemmasta nopeusmittari.

Jos luovuttaja-autossa on uudemmat etunavat niin nekin voi vaihtaa, olikos pari kiloo kun tuolla tavalla saadaan jousittamatonta massaa pois per puoli. Jarrusatulahan on sama vain levy vaihtuu.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Breadfan86 kirjoitti:Kyllähän tuosta vielä auton voisi tehdä, jos vain jostain löytyisi b-moottori tai sitten edullinen h-moottorilla varustettu mätä 99.

Melkein jo tärppäsi, muttei kuitenkaan.

Pitäiskö hakea se 4v 900 jyväskylästä. siinä saisi b-koneen mukaan kaupanpäälle. eikä hintakaan ole kovin korkea. sitten myisi toisen auton pois, mutta kummasta sitten raaskii luopua :?
kysele tuon satkun mukana tulevan B-moottorin kunto, jos on toimiva niin ei muuta kuin konetta 99:n keulille ja menoksi! :D
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Breadfan86 kirjoitti:Kyllähän tuosta vielä auton voisi tehdä, jos vain jostain löytyisi b-moottori tai sitten edullinen h-moottorilla varustettu mätä 99.

Melkein jo tärppäsi, muttei kuitenkaan.

Pitäiskö hakea se 4v 900 jyväskylästä. siinä saisi b-koneen mukaan kaupanpäälle. eikä hintakaan ole kovin korkea. sitten myisi toisen auton pois, mutta kummasta sitten raaskii luopua :?
Hae se 900. Onhan se sentään lämmin auto 99:n verrattuna, maailman paras ajettava ja idioottivarma.
Ei kai sitä pakko ole luopua kummastakaan, jätät 99:n pestynä seisomaan johonkin odottamaan sitä päivää, kun voitat lotossa tms. ;) Sitten sulla on rahaa raahata se vaikka merkkihuoltoon täydelliseen remonttiin..
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

jos saat siinä hyvän B-moottorin kaikkine laitteineen mukana, niin kaksataa ei hirveä hinta ole.. :wink:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Vastaa Viestiin