Onko Lahdesjärvelle tulossa ketään hyvän föönin omistajaa, jos vaikka kauppoja hieroisin, vai marssinko motonetiin ostamaan uuden?
Tonnari hankittu. Kuvia laitettu.
Jos oven sisäpuolella oleva lukkonuppi (liikkuu ylös-alas lukon mukana) tuntuu epämääräiseltä, vika voi olla linkkivivun kiinnitysneppareissa. Ne on helppo rikkoa ovipanelia irrottaessa. Jos neppari on rikki, lukko ei liiku vapaasti, vaikka lukkomoottori olisikin kunnossa.lefa42 kirjoitti:Edit3: Ja sitten pikkuvikaa, apukuskin ovi ei lukitu/aukea muiden mukana keskuslukituksen voimin.
Sama efekti syntyy myös jos oven sisäavauskahvan linkkivipu on säädetty liian kireälle.
Ja voihan se vika olla sitten B-pilarissa olevassa liittimessä tai lukkomoottorissakin.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 6573#86573
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kyllä taitaa puhallin olla finaalissa, varsinkin jos on sama ollut alusta asti. Omassa -92:ssa hajosi jossain 240-250tkm kohdalla, Motonetistä uusi
tilalle ja taas pyöri kivasti.
Forumista kannattaa hakea ohjeita urakkaan, riippuen kokemuksesta on isotöinen vaihtaa. Sinun tapauksessasi varmaan helpottaa ettei ole ilmastointia, niin ei ole niin ahtaat paikat.
Tuolta löytyy myös hyvät yksityiskohtaiset englanninkieliset
ohjeet:
http://www.quasimotors.com/core.htm
Johannes
tilalle ja taas pyöri kivasti.
Forumista kannattaa hakea ohjeita urakkaan, riippuen kokemuksesta on isotöinen vaihtaa. Sinun tapauksessasi varmaan helpottaa ettei ole ilmastointia, niin ei ole niin ahtaat paikat.
Tuolta löytyy myös hyvät yksityiskohtaiset englanninkieliset
ohjeet:
http://www.quasimotors.com/core.htm
Johannes
9-3 SC 1.8t A -07
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
Jos sen tekee puhallinkoteloa auki leikkaamatta, niin homma on työvoittoinen ja tietyissä vaiheissa malttia ja varovaisuutta vaativa. Kuitenkin nyt kun sinulla on tarvittavat kikat jo tiedossa, ei pitäisi olla ollenkaan paha rasti.lefa42 kirjoitti:(näyttää helpolta, mutta onko sittenkään?)
Jos teet voimalla väkisin ja väärin, saat jotain rikki ja pääset tekemään homman uusiksi heti samantien
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 7850
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Itse tutkin samaa puhallin dileemaa ja tutkimuksen tuloksena havaitsin
että peugeot käyttää samaa puhallinmoottoria kuin SAAB.
Ainoa ero on sähköpistokkeessa.
Itselläni on yksi moottorin raato josta puuttuu hiilet ( ne kun olivat finaalissa ) tässä on ainakin ehjät laakerit.
Ja lisäksi ehjä "siipi" löytyy, jos se kolina siitä johtuu.
*niin jos sattuisit tarvitsemaan, tuo kun ei maksa mitään*
että peugeot käyttää samaa puhallinmoottoria kuin SAAB.
Ainoa ero on sähköpistokkeessa.
Itselläni on yksi moottorin raato josta puuttuu hiilet ( ne kun olivat finaalissa ) tässä on ainakin ehjät laakerit.
Ja lisäksi ehjä "siipi" löytyy, jos se kolina siitä johtuu.
*niin jos sattuisit tarvitsemaan, tuo kun ei maksa mitään*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Jahas, tänään ei auennut ovet avaimella, kääntyi kyllä mutta edes kuskin nuppi ei noussut. Repsikan ovesta sisälle ja nuppia nostamalla paukahti kyllä loput auki, missälie häikkää?
Tulipa otettua pari hienoa kuvaa kärrystä aamulla :
http://koti.mbnet.fi/stefa/tonttu/IMG_9104.JPG
http://koti.mbnet.fi/stefa/tonttu/IMG_9105.JPG
http://koti.mbnet.fi/stefa/tonttu/IMG_9106.JPG
Tällä kertaa pestynä, ja komein kapselein
Tulipa otettua pari hienoa kuvaa kärrystä aamulla :
http://koti.mbnet.fi/stefa/tonttu/IMG_9104.JPG
http://koti.mbnet.fi/stefa/tonttu/IMG_9105.JPG
http://koti.mbnet.fi/stefa/tonttu/IMG_9106.JPG
Tällä kertaa pestynä, ja komein kapselein
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Lukkosylinterin ja varsinaisen lukkomekanismin välillä oleva viisisenttinen mutkatanko lienee irronnut jommasta kummasta päästä. Päissä on sellaiset muoviset pallonivelkupit, jotka mieluusti hyppäävät pois pallosta.lefa42 kirjoitti:Jahas, tänään ei auennut ovet avaimella, kääntyi kyllä mutta edes kuskin nuppi ei noussut.
Sinulla taisi olla tuuria ja tanko irtosi alapäästä. Jos irtoaa yläpäästä, ovea ei välttämättä saa auki edes nupista nostamalla, kun irtonainen tanko tökkää niin että ei pääse nousemaan.
Avaat oviverhoilun, laitat tangon takaisin paikalleen, kannattaa tarkistaa että ne muovipäät on ehjät, muuten irtoaa pian uudestaan. Vänkärinpuolen ovesta voisi lainata paremmassa iskussa olevat osat, tai sitten purkuauton vänkärin ovesta.
Omasta jätin koko tangon pois, kun kaksi kertaa olin kammennut ovipahvin irti ovesta, joka ei auennut millään ilveellä. Hälyn kauko-ohjaus toimii.
Osa numero 12 kuvassa:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... _lukko.gif
Siistinnäköinen auto!
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Täytynee siis ostaa varaosa-auto, jotta tämän kanssa pärjää.
Onhan tuo ihmeen siisti, koko ajan vaan odotan, että mikä hajoaa, kun auton hinta oli vastaaviin verrattuna idioottimaisen halpa, tiedä sitten mikä siihen syynä.
Mutta on tämä aika peto liukkaillakin, menee jopa vakaammin kuin entinen satku, tuplikselle ei kyllä pärjää kuin hiljaisuudessa ja sisätilojen koossa.
Edit: Sitten puutteita tuli myös havaittua, takana oikealla katon loppupäästä sellainen korinvärinen "liuska", ollut jollain mustalla tahnalla kiinni, pituus noin 15cm leveys 2,5cm, otan kuvan jos selitykseni on sekava
Ja sitten takapuskurin lista puuttuu, semmoista saanee ihan metritavarana?
Onhan tuo ihmeen siisti, koko ajan vaan odotan, että mikä hajoaa, kun auton hinta oli vastaaviin verrattuna idioottimaisen halpa, tiedä sitten mikä siihen syynä.
Mutta on tämä aika peto liukkaillakin, menee jopa vakaammin kuin entinen satku, tuplikselle ei kyllä pärjää kuin hiljaisuudessa ja sisätilojen koossa.
Edit: Sitten puutteita tuli myös havaittua, takana oikealla katon loppupäästä sellainen korinvärinen "liuska", ollut jollain mustalla tahnalla kiinni, pituus noin 15cm leveys 2,5cm, otan kuvan jos selitykseni on sekava
Ja sitten takapuskurin lista puuttuu, semmoista saanee ihan metritavarana?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tuota samaa autoa harkitsin itsekin mutta lefa ehti ensin näemmä
Nyt olen sitten eksynyt polulta ja huomenna menen tekemään kauppaa tonnarin "italian serkusta" eli Alfa Romeo 164:sta
Noh, vielä tässä ehtii Saabejakin hankkimaan...
Nyt olen sitten eksynyt polulta ja huomenna menen tekemään kauppaa tonnarin "italian serkusta" eli Alfa Romeo 164:sta
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
On sillä alunperin ainakin kiinnikkeetkin, jotka menevät kattopellin reunassa oleviin koloihini. Lisätiivistystä on voitu yrittää liimalla. Jos lista (ja kiinnikkeet) puuttuu, kannattaa ainakin ne kiinnikkeen reiät tukkia. Muuten vesi vuotaa katosta sisään.lefa42 kirjoitti:Edit: Sitten puutteita tuli myös havaittua, takana oikealla katon loppupäästä sellainen korinvärinen "liuska", ollut jollain mustalla tahnalla kiinni, pituus noin 15cm leveys 2,5cm,
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ruost ... 2909_1.JPG
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Suunnittelin vähän reissua tuohon parin kilsan päähän katsomaan purkumoottoria hyllystä, lupasivat moottorin koteloineen, siipineen ja tuon vastushässäkän kera 50e hintaan. Mielestäni ei paha vai? Kuulemma saa rahat takaisin jos kitisee tai kolisee..ng900aero kirjoitti:Jopas pesu ja kapselit paransivat ulkonäköä, tonnariin sopii kyllä hienosti hopea väri.
Saitko jo puhallinkotelon auki?
Edit: Kyllä muuttui kertaheitolla ilme, kunhan saa puhaltimen kuntoon niin voi sitten keskittyä niihin ulkonäköasioihin joita kamera ei suostu näyttämään.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI