on se aina mukavampi aukaista konepelti kun on puhdas konehuone..En näe mitään järkeä mennä painepesurilla konetta pesemään.

ja painepesurilla saa helposti pienetkin kolot puhtaiksi..
Järki pesuun mukaan, painepesurilla ei paikkoja riko, ellei ihan miljuunaa baaria käytä tehona, itsellä ei ole hajonnut mitään vaikka on kymmeniä konehuoneita pesty tutuilla menetelmillä, jotkut koneet ovat tiiviitä ja toimivat heti oikuitta (kuten tuplikset), toiset taas vaativat kuivauksen tai suojauksen ennen pesua (satkut, volkkarit, opelit).Stene kirjoitti:Ja muutaman osan rikki, jos tarpeeks tunaroigls kirjoitti:ja painepesurilla saa helposti pienetkin kolot puhtaiksi..
Ei noissa ole mitään kiperiä paikkoja, tietty jokaisella tyylinsä mutta konehuone likaantuu aikas tehokkaasti jo 3-5kk:n ajon jälkeen mielestäni siivottomaan kuntoon. Tästä seurauksena lohkon ruostuminen, alumiinipintojen hapettuminen, maalattujen pintojen ruostuminen jne.himmee kirjoitti:Noh jokaisella tyylinsä, mutta eipä mua oo koskaan likainen kone haitannut. Öljyvuodot tutkitaan ja korjataan heti kun niitä ilmaantuu ja putsaillaan rasulla suurimmat paskat pois..tai vaikka paineilmalla.
Esim. kuupan konetta on mahdoton pestä sohottamatta kiperiin paikkoihin.
Ei mulla oikeestaan ole koskaan mitään hirveen likaista moottoria edes ollut![]()
Tiiä sit millä immeeset koneensa saa sotkettua.
Ja siinä vaiheessa kun aletaan vaihtamaan vesipumppua (tai pelkkiä hihnoja), öljynsuodatinta avaamaan tai vaikka sytkäosia vaihtamaan niin paskastuu kädet, itse pesen purkuautotkin päältä ja sisältä ennen purkua, on huomattavasti mukavampi ja vaivattomampi toimia.himmee kirjoitti:Noh jokaisella tyylinsä, mutta eipä mua oo koskaan likainen kone haitannut. Öljyvuodot tutkitaan ja korjataan heti kun niitä ilmaantuu ja putsaillaan rasulla suurimmat paskat pois..tai vaikka paineilmalla.
Esim. kuupan konetta on mahdoton pestä sohottamatta kiperiin paikkoihin.
Ei mulla oikeestaan ole koskaan mitään hirveen likaista moottoria edes ollut![]()
Tiiä sit millä immeeset koneensa saa sotkettua.
Mitenkäs muuten sulla tuplikset, lähteekö käyntiin ja toimiiko kivuitta pesun jälkeen? Itsellä vain satkut on oikkuillut pesun jälkeen, eroja tiivistyksissä?gls kirjoitti:Aivan, ja etenkin 99:ssä soraa ja hiekkaa kertyy öljypohjan ja pohjapanssarin väliin, samoin konepellin alla olevien lokasuojien koloihin, jotka saa painepesurilla helposti puhtaaksi, siellä jos kura ja suolamössö muhii 10 vuotta niin voi olla että tipuu pellin mukana pois pesemättäkin.
siinä samalla voi suihkauttaa tulipellin ja jakoketjunkopan välin joka on lähes aina siivottomassa kunnossa.
vetarien suojakumitkin varmaan tykää jos välillä huuhtelee hiekasta ja öljystä..
sitten voikin katsella alumiiniosien kiiltoa ja paskan alta esille päässyttä maalia..![]()
ja kuten Lefa jo mainitsi, jos auto on muuten siisti, niin miksei moottoritilakin.mutta kaikki tekee tyylillään...
kun pesin tuon punaisen, niin virranjakajan kantta täytyi kuivatella hetken aikaa, seuraavassa pesussa ei ongelmia.lefa42 kirjoitti:Mitenkäs muuten sulla tuplikset, lähteekö käyntiin ja toimiiko kivuitta pesun jälkeen? Itsellä vain satkut on oikkuillut pesun jälkeen, eroja tiivistyksissä?gls kirjoitti:Aivan, ja etenkin 99:ssä soraa ja hiekkaa kertyy öljypohjan ja pohjapanssarin väliin, samoin konepellin alla olevien lokasuojien koloihin, jotka saa painepesurilla helposti puhtaaksi, siellä jos kura ja suolamössö muhii 10 vuotta niin voi olla että tipuu pellin mukana pois pesemättäkin.
siinä samalla voi suihkauttaa tulipellin ja jakoketjunkopan välin joka on lähes aina siivottomassa kunnossa.
vetarien suojakumitkin varmaan tykää jos välillä huuhtelee hiekasta ja öljystä..
sitten voikin katsella alumiiniosien kiiltoa ja paskan alta esille päässyttä maalia..![]()
ja kuten Lefa jo mainitsi, jos auto on muuten siisti, niin miksei moottoritilakin.mutta kaikki tekee tyylillään...
Ihme on se että d-jetronic ylipäätään toimii, en silti suosittelisi liiemmälti sitä kastelemaan, eli suojausta vaan niihin sähkökomponentteihingls kirjoitti:keltainen(LEA) ei oikkuillut mitenkään moottorinpesun jälkeen, siitä suojasin virranjakajan ja joitain ruiskun sähköosia..