Bemarin katsastus

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Stene
"Hirsch"
Viestit: 952
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 21:00

Viesti Kirjoittaja Stene »

Määräykset on määräyksia. Ainahan on pakko löytää vikaa :twisted:

:lol:
curry
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Jarrut on tärkeä turvatekijä.. :wink: No kuiteskin, toivottavasti teillä ei paikata saabeja popniiteillä&mikron kuorilla..! 8O :lol:
Höylä
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Heinä 22, 2005 11:18

Viesti Kirjoittaja Höylä »

kyllä vissiin aika herkästi napsahtaa hylsy jos on jarruletkuissa murtumia/viiltoja...
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8098
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Yrjömäelle lisää kummasteltavaa: Satkun vuosikatsastuksessa ei edes avattu konepeltiä. Pohja, lokarin kaaret ja ovet kyllä kopisteltiin huolella (ei huomautettavaa 2kk:n hitsirupeaman jäljiltä). Oli muuten unohtunut laittaa akun kiinnitys paikalleen, eli akku oli ihan pelkän painovoiman ja piuhojen varassa kiinni katsastushetkellä. Ja leima tuli ilman huomautuksia.

Vissiin tuli hylkäyskiintiö täyteen, kun sai edellisen Nissanin bumerangattua rei'ästä lokarissa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Aiai..! :o Täytit kai palautekupongin? :wink:
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Höh..

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Pitäisiköhän vaihaa katsastuskonttoria? Finnoontien K1-katsastaja (lähin) käy kyllä kohtuullisen tarkalla kammalla auton läpi. Alustanro nyt tietenkin kurkitaan, varoituskolmion olemassaolokin on todettu ja muistaakseni viime vuonna katsastussetä meni takapenkille (hiukan tuli mietittyä, että mitä ihmettä) kokeillakseen, lukkiutuvatko takaturvavyöt 8O

Hyvähän se on, että auto on varmasti kunnossa mutta siitä huolimatta ei voi olla tuntematta pientä kateutta moisesta "valohoidosta". Kyllä ne iskarit & jarrut testataan aina..
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Höh..

Viesti Kirjoittaja peinu »

petteri75 kirjoitti:Pitäisiköhän vaihaa katsastuskonttoria? Finnoontien K1-katsastaja (lähin) käy kyllä kohtuullisen tarkalla kammalla auton läpi. Alustanro nyt tietenkin kurkitaan, varoituskolmion olemassaolokin on todettu ja muistaakseni viime vuonna katsastussetä meni takapenkille (hiukan tuli mietittyä, että mitä ihmettä) kokeillakseen, lukkiutuvatko takaturvavyöt 8O

Hyvähän se on, että auto on varmasti kunnossa mutta siitä huolimatta ei voi olla tuntematta pientä kateutta moisesta "valohoidosta". Kyllä ne iskarit & jarrut testataan aina..
Ken katsastusmiestä nyt pelkäisi, pelkäisi, pelkäisi?

On se hyvä, että päästetään vain hyviä läpi. Tietysti harmittaa, jos ei mene läpi, mutta jos autossa on kerta vikaa, niin eikös se ole oikein ja hyvä juttu jos ei mene läpi? Jos auto vaikuttaa heti alusta asti olevan tip-top-kunnossa, niin tuskimpa inssit niitä alkaa väkisin hylsytämään...ellei ole nähnyt sinua poistumassa aamun hämärinä tunteina kotoaan...

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8266
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Ittelle on sattunu yleensä kunnon katsastukset. Hyvin on käyty auto läpi. Paitsi sitten yksi kerta. Lähdin Lapin Pakarin kahviosta katsastusreissulle ja kymmenen minuutin päästä istuin samaan pöytään ja samaan tuoliin, auto katsastettuna. Olikohan sillä inssillä johonkin hoppu?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Joskus on tosi tarkkaa, joskus taas katota juuri mitään.

Viimeksi -90 satkusta ei esim. kokeiltu virtalukkoa tai turvavyötä. Edellisessä katsastuksessa korjauskehotuksen aiheuttaneet etuovetkaan ei tuntuneet kiinnostavan ja muutenkin ruosteiden koputtelu oli lähinnä olematonta. Konepeltiä tahi takaluukkua ei myöskään kumpaakaan avattu lainkaan.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Vastaa Viestiin