Yrjömäelle lisää kummasteltavaa: Satkun vuosikatsastuksessa ei edes avattu konepeltiä. Pohja, lokarin kaaret ja ovet kyllä kopisteltiin huolella (ei huomautettavaa 2kk:n hitsirupeaman jäljiltä). Oli muuten unohtunut laittaa akun kiinnitys paikalleen, eli akku oli ihan pelkän painovoiman ja piuhojen varassa kiinni katsastushetkellä. Ja leima tuli ilman huomautuksia.
Vissiin tuli hylkäyskiintiö täyteen, kun sai edellisen Nissanin bumerangattua rei'ästä lokarissa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Pitäisiköhän vaihaa katsastuskonttoria? Finnoontien K1-katsastaja (lähin) käy kyllä kohtuullisen tarkalla kammalla auton läpi. Alustanro nyt tietenkin kurkitaan, varoituskolmion olemassaolokin on todettu ja muistaakseni viime vuonna katsastussetä meni takapenkille (hiukan tuli mietittyä, että mitä ihmettä) kokeillakseen, lukkiutuvatko takaturvavyöt
Hyvähän se on, että auto on varmasti kunnossa mutta siitä huolimatta ei voi olla tuntematta pientä kateutta moisesta "valohoidosta". Kyllä ne iskarit & jarrut testataan aina..
petteri75 kirjoitti:Pitäisiköhän vaihaa katsastuskonttoria? Finnoontien K1-katsastaja (lähin) käy kyllä kohtuullisen tarkalla kammalla auton läpi. Alustanro nyt tietenkin kurkitaan, varoituskolmion olemassaolokin on todettu ja muistaakseni viime vuonna katsastussetä meni takapenkille (hiukan tuli mietittyä, että mitä ihmettä) kokeillakseen, lukkiutuvatko takaturvavyöt
Hyvähän se on, että auto on varmasti kunnossa mutta siitä huolimatta ei voi olla tuntematta pientä kateutta moisesta "valohoidosta". Kyllä ne iskarit & jarrut testataan aina..
Ken katsastusmiestä nyt pelkäisi, pelkäisi, pelkäisi?
On se hyvä, että päästetään vain hyviä läpi. Tietysti harmittaa, jos ei mene läpi, mutta jos autossa on kerta vikaa, niin eikös se ole oikein ja hyvä juttu jos ei mene läpi? Jos auto vaikuttaa heti alusta asti olevan tip-top-kunnossa, niin tuskimpa inssit niitä alkaa väkisin hylsytämään...ellei ole nähnyt sinua poistumassa aamun hämärinä tunteina kotoaan...
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ittelle on sattunu yleensä kunnon katsastukset. Hyvin on käyty auto läpi. Paitsi sitten yksi kerta. Lähdin Lapin Pakarin kahviosta katsastusreissulle ja kymmenen minuutin päästä istuin samaan pöytään ja samaan tuoliin, auto katsastettuna. Olikohan sillä inssillä johonkin hoppu?
Joskus on tosi tarkkaa, joskus taas katota juuri mitään.
Viimeksi -90 satkusta ei esim. kokeiltu virtalukkoa tai turvavyötä. Edellisessä katsastuksessa korjauskehotuksen aiheuttaneet etuovetkaan ei tuntuneet kiinnostavan ja muutenkin ruosteiden koputtelu oli lähinnä olematonta. Konepeltiä tahi takaluukkua ei myöskään kumpaakaan avattu lainkaan.