Presidentti-kahvi ja Fazerin sininen

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Ja syödään kuin siat, ilman ruokaryyppyä :twisted:
96 M75 i12 5-speed ;)
jarrikka
"Aero"
Viestit: 350
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 14:27
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja jarrikka »

Ja kun suklaati ja kahvi on saanu nuin paljon ylistystä, ni pakko heittää oma herkku kehiin...

SuperSalmiakki ja olut...nam :wink:
-J-
9000 CS 2.3 kovassa ajossa
Suzuki RF 900 R "boys needs toys"
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8266
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Just testasin Presidentti-kahvin ja Fazerin suklaan jossa sitä Marianne-rouhetta. Oli se sekin hyvää :P
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
iita
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 19:25
Paikkakunta: lapinlahti

Viesti Kirjoittaja iita »

kyllä se tuo kahvi, valitettavasti työn kautta korvaa jopa aterioita.
n.2 pannua päivässä :oops:
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Meillä menee Kulta-Katriinaa. Sininen Fazer on OK, yhdessä en ole testannut. Mutta siirappipiparit ja Aura-juusto on kova sana....tosain makuasia

Chivas Regalia taisi mennä viimeksi, sekin on hyvää.......ei tosin piparin kanssa, mutta rentoutumiseen.

Sain kerran kaverilta Jenkeistä jotain Starbucks -kahvia ja se oli kyllä....mielenkiintoinen kokemus......sitä vileä laihana Ämerikän malliin niin jopas olisi :wink:
# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8266
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Oltiin IVK-huoltoleirillä Hiukkavaarassa Oulussa ja kävin sitten tätin luona iltavapaalla. Eiköhän täti keittänyt tähän mennessä parasta juomaani kahvia. Se oli jotain Kolumbialaista luomukahvia. Maku oli lähes samaa kuin Presidentissä, hieman jopa parempi. Se mistä huomasi, että kahvi oli jotain muuta kuin täältä saa, kun neljän aikaan nukahdin (aamuyöstä) ja intin aamuherätys klo 6 ei painanu missään. Aamupalan ja -pesun jälkeen oli sormetpäät salamoiden valmis huoltohommiin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Djjules
"Turbo"
Viestit: 270
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 15:11
Paikkakunta: UK

Viesti Kirjoittaja Djjules »

Kyllähän se niin on että täälläkin kallistutaan Juhla Mokkaan ja Moccamasteriin. Jos Moccamasteri joitain ihmetyttää, nin salaisuushan piilee sen nopeudessa ja kahvin lämpötilassa. Ymmärtääkseni tuo vesi mikä ko keittimessä ajetaan kahvin läpi on hieman lämpimämpää kiun "normaalikeittimissä" ja taas lämpölevyn lämpö hieman alhaisempi, eli kahvi ei pala pohjaan.

Tuossa vielä faktaa masterin omilta sivuilta:
www.moccamaster.fi kirjoitti: Miten Moccamaster keittimet eroavat muista kahvinkeittimistä?

Moccamaster-kahvinkeittimet on suunniteltu niin, että kahvi valmistuu sen aromien ja maun kannalta parhaalla mahdollisella tavalla. Nopea ja tehokas keittovastus lämmittää veden tarkasti 92-96 asteiseksi, mikä irrottaa kahvijauheesta sen hyvät aromit. Kylmempi vesi ei saa irti kahvin aromeja, kuumempi taas irrottaa kitkerät parkkihapot. Myös suodatusnopeus (1l / 5 min) on tärkeä samasta syystä. Veden kuumentaminen ja kahvin lämpimänä pitäminen vaativat eri lämpötilat, ja Moccamasterissa onkin kaksi erillistä vastusta näitä toimintoja varten. Kahvia säilytettäessä sen tulisi säilyä 80 asteen lämpöisenä vähintään puolen tunnin ajan. (Huom! Kuumempi säilytyslämpötila tuhoaa kahvin aromit.) Tämän vuoksi Moccamasterissa on kaksitehoinen lämpölevyn säädin, jonka alhaisempi teho on tarkoitettu pienille kahvimäärille ja korkeampi teho täydelle pannulle.
http://www.moccamaster.fi/faq_ryhma?id=1155340
- Juha -
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Ahh, nyt on vihdoin edessä kahvia mustana ja Fazerin sinistä - toimiihan se, niinkun aikaisemminkin. :D Ihan parinkympin Philipsin keittimellä keitettyä ja silti parempaa kuin duunipaikan Moccamasterilla. *soraääni* :wink:
makinju2
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Su Kesä 19, 2005 10:30
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja makinju2 »

Puolet oikein tummaa kahvia ja puolet kaakaota. Päälle kermavaahtoa ja strösseliä.

Puoli desilitraa kovaksi vatkattua kermaa ja 100 g suklaata. Suklaa sulatetaan vesihauteessa. Aineet sekoitetaan, kun suklaa jäähtynyt. Pursotetaan leivinpaperin päälle ja ulos tunniksi jäähtymään.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Tänään yritettiin kokeilla viskiä ja sikaria... toinen jäi uupumaan. Nuo kun tavotetaan niin seuraavana kai shampanjaa ja mansikoita :D
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8266
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Se missä Moccamasterilla pitää nostaa hattua on sen kestävyydessä. Edellisessä työpaikassa (lehtipaino) kesti Moccamasteri viisi vuotta. Tässä vaiheessa joku tietenkin nauraa, että onpa vähän. Laitetaanpa lisäkaneettina se, että sanomalehdet ei ilmesty keskimäärin 12 kertana vuodessa eli loppuina 353 päivänä Moccamasteri palveli niin päivä- kuin yövuoroa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin