
Presidentti-kahvi ja Fazerin sininen
Just testasin Presidentti-kahvin ja Fazerin suklaan jossa sitä Marianne-rouhetta. Oli se sekin hyvää 

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Meillä menee Kulta-Katriinaa. Sininen Fazer on OK, yhdessä en ole testannut. Mutta siirappipiparit ja Aura-juusto on kova sana....tosain makuasia
Chivas Regalia taisi mennä viimeksi, sekin on hyvää.......ei tosin piparin kanssa, mutta rentoutumiseen.
Sain kerran kaverilta Jenkeistä jotain Starbucks -kahvia ja se oli kyllä....mielenkiintoinen kokemus......sitä vileä laihana Ämerikän malliin niin jopas olisi
Chivas Regalia taisi mennä viimeksi, sekin on hyvää.......ei tosin piparin kanssa, mutta rentoutumiseen.
Sain kerran kaverilta Jenkeistä jotain Starbucks -kahvia ja se oli kyllä....mielenkiintoinen kokemus......sitä vileä laihana Ämerikän malliin niin jopas olisi

# 419 Vesa Pohjalainen
Oltiin IVK-huoltoleirillä Hiukkavaarassa Oulussa ja kävin sitten tätin luona iltavapaalla. Eiköhän täti keittänyt tähän mennessä parasta juomaani kahvia. Se oli jotain Kolumbialaista luomukahvia. Maku oli lähes samaa kuin Presidentissä, hieman jopa parempi. Se mistä huomasi, että kahvi oli jotain muuta kuin täältä saa, kun neljän aikaan nukahdin (aamuyöstä) ja intin aamuherätys klo 6 ei painanu missään. Aamupalan ja -pesun jälkeen oli sormetpäät salamoiden valmis huoltohommiin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Kyllähän se niin on että täälläkin kallistutaan Juhla Mokkaan ja Moccamasteriin. Jos Moccamasteri joitain ihmetyttää, nin salaisuushan piilee sen nopeudessa ja kahvin lämpötilassa. Ymmärtääkseni tuo vesi mikä ko keittimessä ajetaan kahvin läpi on hieman lämpimämpää kiun "normaalikeittimissä" ja taas lämpölevyn lämpö hieman alhaisempi, eli kahvi ei pala pohjaan.
Tuossa vielä faktaa masterin omilta sivuilta:
Tuossa vielä faktaa masterin omilta sivuilta:
http://www.moccamaster.fi/faq_ryhma?id=1155340www.moccamaster.fi kirjoitti: Miten Moccamaster keittimet eroavat muista kahvinkeittimistä?
Moccamaster-kahvinkeittimet on suunniteltu niin, että kahvi valmistuu sen aromien ja maun kannalta parhaalla mahdollisella tavalla. Nopea ja tehokas keittovastus lämmittää veden tarkasti 92-96 asteiseksi, mikä irrottaa kahvijauheesta sen hyvät aromit. Kylmempi vesi ei saa irti kahvin aromeja, kuumempi taas irrottaa kitkerät parkkihapot. Myös suodatusnopeus (1l / 5 min) on tärkeä samasta syystä. Veden kuumentaminen ja kahvin lämpimänä pitäminen vaativat eri lämpötilat, ja Moccamasterissa onkin kaksi erillistä vastusta näitä toimintoja varten. Kahvia säilytettäessä sen tulisi säilyä 80 asteen lämpöisenä vähintään puolen tunnin ajan. (Huom! Kuumempi säilytyslämpötila tuhoaa kahvin aromit.) Tämän vuoksi Moccamasterissa on kaksitehoinen lämpölevyn säädin, jonka alhaisempi teho on tarkoitettu pienille kahvimäärille ja korkeampi teho täydelle pannulle.
- Juha -
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
Puolet oikein tummaa kahvia ja puolet kaakaota. Päälle kermavaahtoa ja strösseliä.
Puoli desilitraa kovaksi vatkattua kermaa ja 100 g suklaata. Suklaa sulatetaan vesihauteessa. Aineet sekoitetaan, kun suklaa jäähtynyt. Pursotetaan leivinpaperin päälle ja ulos tunniksi jäähtymään.
Puoli desilitraa kovaksi vatkattua kermaa ja 100 g suklaata. Suklaa sulatetaan vesihauteessa. Aineet sekoitetaan, kun suklaa jäähtynyt. Pursotetaan leivinpaperin päälle ja ulos tunniksi jäähtymään.
Saab 9000 CS2.3 -92 automaatti
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Se missä Moccamasterilla pitää nostaa hattua on sen kestävyydessä. Edellisessä työpaikassa (lehtipaino) kesti Moccamasteri viisi vuotta. Tässä vaiheessa joku tietenkin nauraa, että onpa vähän. Laitetaanpa lisäkaneettina se, että sanomalehdet ei ilmesty keskimäärin 12 kertana vuodessa eli loppuina 353 päivänä Moccamasteri palveli niin päivä- kuin yövuoroa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001