Autolaatikon jäähdytin
Autolaatikon jäähdytin
Onko kenellekää asennettuna jonkin asteista autovaihdelaatikon öljyn jäähdytintä ?
Tai tietääkö kukaan mistä lähtis ettii ?
Tai tietääkö kukaan mistä lähtis ettii ?
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Ei tuon letkujumpankaan suorittaminenkaan äärettömän paha rasti luulisi olevan. Selkeästi letku sisään ja toinen ulos.
Mitenkähän noita öljyn lämpötiloja voisi seurata? Tuloksesta riippuen voisi varmaan alkaa itsekin katella jotain lauhduttavampaa.
Mitenkähän noita öljyn lämpötiloja voisi seurata? Tuloksesta riippuen voisi varmaan alkaa itsekin katella jotain lauhduttavampaa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Onko kenelläkää tietoa , ZF laatikoiden sopivuuden suhteen muun merkkiseten laatikoiden kanssa ? Jos sinne heittää jonkun muun merkkisen kestävämmän joka on mahdollisesti laitettavissa ?
Olisiko tietoa ?
Alkaa tuo vääntö raja 400Nm kohta tulla eteen, eli joko racingautolaatikko mielellää
tai sitten racing manuaali.
Olisiko tietoa ?
Alkaa tuo vääntö raja 400Nm kohta tulla eteen, eli joko racingautolaatikko mielellää

MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Olen yhden turbokuplan nähnyt missä öljyn lämpötilaa mitattiin elektronisella kinkkumittarilla
Kinkkuun tökättäva anturi oli kuulemma juuri sopiva öljytikun reikään. Sitten siinä on vielä sekin etu, että saa asetettua hälytysrajat ja aikoja
Mikään mahottoman nättihän tuollainen ei ole kojetaulussa, mutta voihan sen vaikka piilottaa hanskalokeroon
Voihan sen lämmön mitata vaikka lauhduttimelle menevästä letkusta. Lutkun väliin vain joku muhvi. Mihin sitten normaali lämpötil anturi
tuolta löytyy myös jotain öljyjäähdyttimiä
http://www.futurez.fi




Mikään mahottoman nättihän tuollainen ei ole kojetaulussa, mutta voihan sen vaikka piilottaa hanskalokeroon

Voihan sen lämmön mitata vaikka lauhduttimelle menevästä letkusta. Lutkun väliin vain joku muhvi. Mihin sitten normaali lämpötil anturi

tuolta löytyy myös jotain öljyjäähdyttimiä
http://www.futurez.fi


Saab 9-3 TTID Vector 2008
Ajatus on muhinut jonkun aikaa mielessä.
Lämpötilan voisi ehkä mitata paineen testausaukosta tai sitten ihan kanteen reiän tekemällä. Myös öljynsuodattimen korkkiin voisi porata reiän anturia varten. Ehkäpä jopa S-marketin ulkolämpötilamittari voisi soveltua.
"onneksi" on tuo ylimääräinen laatikko, minkä kanssa voi pähkäillä
paineentestausventtiilit.
Voisi myöskin katsella miten tuo turbomoottoreissa käytetty moottoriöljyn jäähdytin mahtuu konetilaan.
Lämpötilan voisi ehkä mitata paineen testausaukosta tai sitten ihan kanteen reiän tekemällä. Myös öljynsuodattimen korkkiin voisi porata reiän anturia varten. Ehkäpä jopa S-marketin ulkolämpötilamittari voisi soveltua.
"onneksi" on tuo ylimääräinen laatikko, minkä kanssa voi pähkäillä

paineentestausventtiilit.
Voisi myöskin katsella miten tuo turbomoottoreissa käytetty moottoriöljyn jäähdytin mahtuu konetilaan.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Mä olen pähkäillyt tuota Lisäcooleri asiaa, mutta kun se vissiin asennetaan kiinni " piikeillä " tuohon tavalliseen, niin pitäisi siis eka asentaa Alu IC ja sitten siihen kiinni se Laatikko cooleri.
Eli vaatii mammonaa taas , lisää...
No pitää tutkia asiaa yhä enemmän.
Eli vaatii mammonaa taas , lisää...

No pitää tutkia asiaa yhä enemmän.
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Alkuperäinen lisäcooleri maksaa about 350 euroa ja letkut päälle noin 150-200 euroa/kpl..
Nimimerkillä "vuotavan coolerin takia hinnat selvittänyt..."
Tilasin coolerin jenkeistä, maksoi siellä vajaat 160 dollaria. Päälle tietty rahdit ja alv ja tullia. Katotaan nyt, mitä se tulee sitte maksamaan loppujen lopuksi... Paketissa tulee tietty muutakin osaa mukana, mm. sisemmän vetarin malja 160 dollarilla.
Nimimerkillä "vuotavan coolerin takia hinnat selvittänyt..."

Tilasin coolerin jenkeistä, maksoi siellä vajaat 160 dollaria. Päälle tietty rahdit ja alv ja tullia. Katotaan nyt, mitä se tulee sitte maksamaan loppujen lopuksi... Paketissa tulee tietty muutakin osaa mukana, mm. sisemmän vetarin malja 160 dollarilla.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Harmillista kun Autolaatikoiden luvattu maa on USA ja me niin kaukana siitä. Pitkän etsinnän kautta netistä ja kymmenien E-mailien kautta sain selville että ZF4HP 18 ei ole kovin kestävä alkuunkaan ja ei oikeen viritys kelpoinen laatikko.
Siihen saa viritys huoltoa USASTA , firma niemeltä
http://www.importperformancetrans.com
Mutta eipä sinne nyt paljoa ole järkeä lähettää jotain laatikon osia edes takas
Jospa tyytyis kunnon jäähdytykseen ja kilapilu laatikkoöljyyn. Pitää sormet ristis aina sen jälkeen ku vääntö menee yli 400Nm[/url]
Siihen saa viritys huoltoa USASTA , firma niemeltä
http://www.importperformancetrans.com
Mutta eipä sinne nyt paljoa ole järkeä lähettää jotain laatikon osia edes takas

Jospa tyytyis kunnon jäähdytykseen ja kilapilu laatikkoöljyyn. Pitää sormet ristis aina sen jälkeen ku vääntö menee yli 400Nm[/url]
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Tuosta maagisesta 400Nm:n ylityksestä kyselin aikanaan Suomen MapTunilta:
At 23:43 5.7.2005, you wrote:
>Hei!
>
>Parahimmat Maptun-taikurit,
>
>Sanotte web-sivuillanne, että:
>Huom! Automaattivaihteistolla varustettujen autojen yhteydessä rajoitamme
>väännön 400Nm, maksimitehon ollessa sama kuin manuaalissa.
>
>Olen ostamassa käytettyä Maptun stage 1-lootaa (-93 2.3T Trionic5.2).
>Maptun-speksit antavat tuolle 245hp/420Nm. Minun autoni on kuitenkin
>automaattivaihteinen. Kuinka tuo vääntö rajoitetaan 400Nm:n? Onko kyseessä
>Tech2:lla asetettava parametri? Voitteko kertoa tarkempia tietoja? Jos kysessä
>on parametri, voisin muuttattaa sen vaikka lähimmässä huollossa.
>
>Vastauksia mitä nöyrimmin odotellen,
>
>Panu
From: MapTun Finland <info@maptun.fi>
To: "Pihl Panu" <panu.pihl@xxxxx-x.fi>
Subject: Re: Automaatin momentin rajoitus -> 400Nm
Moi,
Luulen että ei aiheuta ongelmia ei muuta kuin
kovaa ajoa "overboost"on hiukan kovempi
manuaalissa kuin automaatissa mutta en usko että aiheuttaa ongelmia sekään
Katsoo vähän kuinka se käyttäytyy
Ystävällisin Terveisin
MapTun Finland Ky
At 23:43 5.7.2005, you wrote:
>Hei!
>
>Parahimmat Maptun-taikurit,
>
>Sanotte web-sivuillanne, että:
>Huom! Automaattivaihteistolla varustettujen autojen yhteydessä rajoitamme
>väännön 400Nm, maksimitehon ollessa sama kuin manuaalissa.
>
>Olen ostamassa käytettyä Maptun stage 1-lootaa (-93 2.3T Trionic5.2).
>Maptun-speksit antavat tuolle 245hp/420Nm. Minun autoni on kuitenkin
>automaattivaihteinen. Kuinka tuo vääntö rajoitetaan 400Nm:n? Onko kyseessä
>Tech2:lla asetettava parametri? Voitteko kertoa tarkempia tietoja? Jos kysessä
>on parametri, voisin muuttattaa sen vaikka lähimmässä huollossa.
>
>Vastauksia mitä nöyrimmin odotellen,
>
>Panu
From: MapTun Finland <info@maptun.fi>
To: "Pihl Panu" <panu.pihl@xxxxx-x.fi>
Subject: Re: Automaatin momentin rajoitus -> 400Nm
Moi,
Luulen että ei aiheuta ongelmia ei muuta kuin
kovaa ajoa "overboost"on hiukan kovempi
manuaalissa kuin automaatissa mutta en usko että aiheuttaa ongelmia sekään
Katsoo vähän kuinka se käyttäytyy
Ystävällisin Terveisin
MapTun Finland Ky
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Oulussa väitetään olevan joku Saabin automaatti guru joka vahvistaa noita automaattilaatikkoja mutta en ole saanut tyypin nimeä vieläkään selville. Ulkonäkö kuvaus on mutta sepäs ei paljoa autaTomi9000T kirjoitti:Harmillista kun Autolaatikoiden luvattu maa on USA ja me niin kaukana siitä. Pitkän etsinnän kautta netistä ja kymmenien E-mailien kautta sain selville että ZF4HP 18 ei ole kovin kestävä alkuunkaan ja ei oikeen viritys kelpoinen laatikko.
Siihen saa viritys huoltoa USASTA , firma niemeltä
http://www.importperformancetrans.com
Mutta eipä sinne nyt paljoa ole järkeä lähettää jotain laatikon osia edes takas![]()
Jospa tyytyis kunnon jäähdytykseen ja kilapilu laatikkoöljyyn. Pitää sormet ristis aina sen jälkeen ku vääntö menee yli 400Nm[/url]

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Tämmöinen voisi olla ihan kiva
http://www.autoracing.fi/tuotteet/Laminova.php
Jo tuollaisen heittäisi jäähdyttää sitä laatikonöljyä, niin millaiset nuo liittimien koot pitää olla että saa sen öljyn kiertää tuon kautta
Ajattelin kanssa että mihin tuollaisen saisi edes sijoitettua sinne konehuoneesee ?
Olisiko ideaa
niin ja autohan on edelleen tuo 9000 Turbo vm-88 missä näköjään integroitu tuo laatikon öljyn jäähdytys siihen tavalliseen ?, jos oikein olen osannut autoa katsella pellin alta
http://www.autoracing.fi/tuotteet/Laminova.php
Jo tuollaisen heittäisi jäähdyttää sitä laatikonöljyä, niin millaiset nuo liittimien koot pitää olla että saa sen öljyn kiertää tuon kautta

Ajattelin kanssa että mihin tuollaisen saisi edes sijoitettua sinne konehuoneesee ?
Olisiko ideaa

niin ja autohan on edelleen tuo 9000 Turbo vm-88 missä näköjään integroitu tuo laatikon öljyn jäähdytys siihen tavalliseen ?, jos oikein olen osannut autoa katsella pellin alta

MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07