Autolaatikon jäähdytin

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Autolaatikon jäähdytin

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Onko kenellekää asennettuna jonkin asteista autovaihdelaatikon öljyn jäähdytintä ?

Tai tietääkö kukaan mistä lähtis ettii ?
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Mimmi kirjoitti:Onhan tontuissa automaatin öljynjäähdytin. Se löytyy syylarin pohjasta 8O
Ei oo kaikissa sitä erillistä, mulla on vaan se mikä on integroitu samaan kennoon syylärin kanssa. Vois olla aiheellista lisätä se erillinen vielä lisäks, menee vaan letkujumpaks siinä tapauksessa.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ei tuon letkujumpankaan suorittaminenkaan äärettömän paha rasti luulisi olevan. Selkeästi letku sisään ja toinen ulos.

Mitenkähän noita öljyn lämpötiloja voisi seurata? Tuloksesta riippuen voisi varmaan alkaa itsekin katella jotain lauhduttavampaa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
harzam
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harzam »

Minä olen kanssa aprikoinut, että mistä saisi luotettavan lämpötilasignaalin laatikolta. Ja millaisella lämpötila-alueella liikutaan "normaali"käytössä. Lämpöhän se taitaa automaatin surma olla, joten kyllä se kannattaisi varmaan huomioida automaattiautoa virittäessä.
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Jos heittäis tuollaisen Öljynjäähdyttimen erikseen vaihdelaatikolle, mikähän olisi hyvä paikka asentaa se autoon ? Katselin että Speedparts saisi tavallisen Öljynjäähdyttimen.
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Onko kenelläkää tietoa , ZF laatikoiden sopivuuden suhteen muun merkkiseten laatikoiden kanssa ? Jos sinne heittää jonkun muun merkkisen kestävämmän joka on mahdollisesti laitettavissa ?

Olisiko tietoa ?

Alkaa tuo vääntö raja 400Nm kohta tulla eteen, eli joko racingautolaatikko mielellää :D tai sitten racing manuaali.
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Olen yhden turbokuplan nähnyt missä öljyn lämpötilaa mitattiin elektronisella kinkkumittarilla :lol: Kinkkuun tökättäva anturi oli kuulemma juuri sopiva öljytikun reikään. Sitten siinä on vielä sekin etu, että saa asetettua hälytysrajat ja aikoja :wink:

Mikään mahottoman nättihän tuollainen ei ole kojetaulussa, mutta voihan sen vaikka piilottaa hanskalokeroon :D


Voihan sen lämmön mitata vaikka lauhduttimelle menevästä letkusta. Lutkun väliin vain joku muhvi. Mihin sitten normaali lämpötil anturi :wink:

tuolta löytyy myös jotain öljyjäähdyttimiä

http://www.futurez.fi

Kuva
Kuva
Saab 9-3 TTID Vector 2008
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ajatus on muhinut jonkun aikaa mielessä.

Lämpötilan voisi ehkä mitata paineen testausaukosta tai sitten ihan kanteen reiän tekemällä. Myös öljynsuodattimen korkkiin voisi porata reiän anturia varten. Ehkäpä jopa S-marketin ulkolämpötilamittari voisi soveltua.

"onneksi" on tuo ylimääräinen laatikko, minkä kanssa voi pähkäillä :roll:
paineentestausventtiilit.

Voisi myöskin katsella miten tuo turbomoottoreissa käytetty moottoriöljyn jäähdytin mahtuu konetilaan.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Mä olen pähkäillyt tuota Lisäcooleri asiaa, mutta kun se vissiin asennetaan kiinni " piikeillä " tuohon tavalliseen, niin pitäisi siis eka asentaa Alu IC ja sitten siihen kiinni se Laatikko cooleri.

Eli vaatii mammonaa taas , lisää... :D

No pitää tutkia asiaa yhä enemmän.
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Alkuperäinen lisäcooleri maksaa about 350 euroa ja letkut päälle noin 150-200 euroa/kpl..

Nimimerkillä "vuotavan coolerin takia hinnat selvittänyt..." :cry:

Tilasin coolerin jenkeistä, maksoi siellä vajaat 160 dollaria. Päälle tietty rahdit ja alv ja tullia. Katotaan nyt, mitä se tulee sitte maksamaan loppujen lopuksi... Paketissa tulee tietty muutakin osaa mukana, mm. sisemmän vetarin malja 160 dollarilla.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Harmillista kun Autolaatikoiden luvattu maa on USA ja me niin kaukana siitä. Pitkän etsinnän kautta netistä ja kymmenien E-mailien kautta sain selville että ZF4HP 18 ei ole kovin kestävä alkuunkaan ja ei oikeen viritys kelpoinen laatikko.

Siihen saa viritys huoltoa USASTA , firma niemeltä

http://www.importperformancetrans.com

Mutta eipä sinne nyt paljoa ole järkeä lähettää jotain laatikon osia edes takas 8O

Jospa tyytyis kunnon jäähdytykseen ja kilapilu laatikkoöljyyn. Pitää sormet ristis aina sen jälkeen ku vääntö menee yli 400Nm[/url]
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tuosta maagisesta 400Nm:n ylityksestä kyselin aikanaan Suomen MapTunilta:


At 23:43 5.7.2005, you wrote:
>Hei!
>
>Parahimmat Maptun-taikurit,
>
>Sanotte web-sivuillanne, että:
>Huom! Automaattivaihteistolla varustettujen autojen yhteydessä rajoitamme
>väännön 400Nm, maksimitehon ollessa sama kuin manuaalissa.
>
>Olen ostamassa käytettyä Maptun stage 1-lootaa (-93 2.3T Trionic5.2).
>Maptun-speksit antavat tuolle 245hp/420Nm. Minun autoni on kuitenkin
>automaattivaihteinen. Kuinka tuo vääntö rajoitetaan 400Nm:n? Onko kyseessä
>Tech2:lla asetettava parametri? Voitteko kertoa tarkempia tietoja? Jos kysessä
>on parametri, voisin muuttattaa sen vaikka lähimmässä huollossa.
>
>Vastauksia mitä nöyrimmin odotellen,
>
>Panu

From: MapTun Finland <info@maptun.fi>
To: "Pihl Panu" <panu.pihl@xxxxx-x.fi>
Subject: Re: Automaatin momentin rajoitus -> 400Nm

Moi,

Luulen että ei aiheuta ongelmia ei muuta kuin
kovaa ajoa "overboost"on hiukan kovempi
manuaalissa kuin automaatissa mutta en usko että aiheuttaa ongelmia sekään

Katsoo vähän kuinka se käyttäytyy

Ystävällisin Terveisin
MapTun Finland Ky

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Tomi9000T kirjoitti:Harmillista kun Autolaatikoiden luvattu maa on USA ja me niin kaukana siitä. Pitkän etsinnän kautta netistä ja kymmenien E-mailien kautta sain selville että ZF4HP 18 ei ole kovin kestävä alkuunkaan ja ei oikeen viritys kelpoinen laatikko.

Siihen saa viritys huoltoa USASTA , firma niemeltä

http://www.importperformancetrans.com

Mutta eipä sinne nyt paljoa ole järkeä lähettää jotain laatikon osia edes takas 8O

Jospa tyytyis kunnon jäähdytykseen ja kilapilu laatikkoöljyyn. Pitää sormet ristis aina sen jälkeen ku vääntö menee yli 400Nm[/url]
Oulussa väitetään olevan joku Saabin automaatti guru joka vahvistaa noita automaattilaatikkoja mutta en ole saanut tyypin nimeä vieläkään selville. Ulkonäkö kuvaus on mutta sepäs ei paljoa auta :cry:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Tämmöinen voisi olla ihan kiva

http://www.autoracing.fi/tuotteet/Laminova.php

Jo tuollaisen heittäisi jäähdyttää sitä laatikonöljyä, niin millaiset nuo liittimien koot pitää olla että saa sen öljyn kiertää tuon kautta :?:

Ajattelin kanssa että mihin tuollaisen saisi edes sijoitettua sinne konehuoneesee ?

Olisiko ideaa :idea:

niin ja autohan on edelleen tuo 9000 Turbo vm-88 missä näköjään integroitu tuo laatikon öljyn jäähdytys siihen tavalliseen ?, jos oikein olen osannut autoa katsella pellin alta 8O
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
raiveh
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:25
Paikkakunta: Pajulankylä, Mikkeli

Viesti Kirjoittaja raiveh »

Eikös og900 automaattilaatikossa ollut vastaava jäähdytin kuin tuo laminova systeemi ,tuli alavesiletkuun kiinni
Og 9-5
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
Vastaa Viestiin