sillä taas saattaa katin polttaa jos ilman lambadaa ajelee...
seos mittarin mukaan ainakin ihan hyvin soppaa tolla "normaalilla" lambdalla jakelee.
Ässän kanssa murheita
Niin, molemmat lambdathan ovat normaaleita, eikä lucasin lambda ole mikään erikoislambda. Toinen on tarkoitettu LH systeemiin ja toinen Lucasiin. Antureiden toimintaperiaate on täysin eri ja siitä syystä lucasissa pitäisi käyttää sitä oikeaa anturia. Älkää nyt kuitenkaan täällä suositelko noita LH:n antureita laitettavaksi lucasiin vaikka itte niitä käytättekin. Tai.. samahan se periaatteessa on suositellakin, kun ei tää nyt ole ihan ainoa asia, jossa tiedonetsijä voi mennä metsään noudattamalla löytämiään ohjeita 
LH systeemin anturi vaatii 300 asteen lämpötilan toimiakseen ja lucas ei sitä sinne lämmitä (LH käsittääkseni lämmittää). LH systeemin anturi perustuu ilmiöön, josta muodostuu jännite, joka sitten mitataan.
Lucasin anturi on passiivinen ns. resistiivinen komponentti, ja Lucas mittaa tämän herkästi hapen mukana muuttuvan vastusarvon (vastusmittaus on aina virtamittaus).
Molempien boksien toimintaperiaate siis lambdan osalta on eri. Lienee täysin selvä juttu ettei noita antureitakaan kannata sekoitella keskenään vaikka jonkun seosmittarin mukaan riittävästi soppaa saisikin. Lähtökohta on kuitenkin, että sitä seosta säädetään sen boksin haluamalla tavalla, eikä käyttäjän mielestä riittävästi.
No, jätämpä tämän soraääneni tähän näkyville, jos joku joskus myöhemmin haku-toiminnolla pähkäilee noita lambda-antureita..
Tää nyt kuitenkin on aika yksioikoinen asia.

LH systeemin anturi vaatii 300 asteen lämpötilan toimiakseen ja lucas ei sitä sinne lämmitä (LH käsittääkseni lämmittää). LH systeemin anturi perustuu ilmiöön, josta muodostuu jännite, joka sitten mitataan.
Lucasin anturi on passiivinen ns. resistiivinen komponentti, ja Lucas mittaa tämän herkästi hapen mukana muuttuvan vastusarvon (vastusmittaus on aina virtamittaus).
Molempien boksien toimintaperiaate siis lambdan osalta on eri. Lienee täysin selvä juttu ettei noita antureitakaan kannata sekoitella keskenään vaikka jonkun seosmittarin mukaan riittävästi soppaa saisikin. Lähtökohta on kuitenkin, että sitä seosta säädetään sen boksin haluamalla tavalla, eikä käyttäjän mielestä riittävästi.
No, jätämpä tämän soraääneni tähän näkyville, jos joku joskus myöhemmin haku-toiminnolla pähkäilee noita lambda-antureita..

Jep, itsekin vaihdoin äsken titaani anturin omaan lucasilla varustettuun satkuun. Ei muuten enää syty CE valo kun moottori lämpiää.
Oli ennen Zirconi lambda.
Oli ennen Zirconi lambda.

9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Oliko tuo lambda siis syypää niihin sun tyhjäkäynti ym. murheisiin? Paljonko tuo lambda kustansi ja mistä hankeit?vjbremer kirjoitti:Jep, itsekin vaihdoin äsken titaani anturin omaan lucasilla varustettuun satkuun. Ei muuten enää syty CE valo kun moottori lämpiää.
Oli ennen Zirconi lambda.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2