Parkkitutka sekoilee
Parkkitutka sekoilee
Aamulla olin töihin lähdössä ja herättelin auton käymään, niin parkkitutka alkoi huutamaan suoraa huutoa ja SID:ssä luki "park assist"... heitin sitten vapaalle ja taas pakki päälle, huuto eikun jatkuu. Ajelin sitten töihin ja pakki taas päälle ajon jälkeen ja nyt oli ihan hiljaista.
Olisiko tietoa mikä on vikana...vaikuttaako auton likaisuus,tai lumi tutkan toimintaan. Auto on ollut mulla vasta kolmisen kuukautta,joten myyjäliike ehkä ottaisi vielä asian hoitaakseen???
Olisiko tietoa mikä on vikana...vaikuttaako auton likaisuus,tai lumi tutkan toimintaan. Auto on ollut mulla vasta kolmisen kuukautta,joten myyjäliike ehkä ottaisi vielä asian hoitaakseen???
Saabismi voi näköjään tarttua...itämisaika oli vaan pitkä.
9-5 Aero -02
9-5 Aero -02
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
- Paikkakunta: Vantaa
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
- Paikkakunta: Vantaa
Kokemusta vain Saabin parkkitutkasta, joten en tiedä mitenSpeedou kirjoitti:Jooh, pakko todeta, että Saban parkkitutka on surkein kokemaniTodella herkästi piippailee turhaan ja jatkuvasti. Ja välillä taas kun pitäisi piipata, niin ei piippaa.
muiden autojen värkit toimivat. Luulisi kuitenkin, ettei
Saab olisi tuota itse valmistanut ja sama värkki olisi
monen muunkin automerkin puskurissa.
Tuota jälkimmäistä (ei piippaa, vaikka pitäisi) en muista
tapahtuneen koskaan.
Kiitokset edelleen asiantuntevista kommenteista, joita olikin tullut ihan muikea määrä
Tähän voisi nyt todeta, että parkkitutka on ihan kiva varuste (varsinkin kesällä), yhdistettynä vielä vanteita säästävään, alaspäin kääntyvään apparin peiliin...jep.

Tähän voisi nyt todeta, että parkkitutka on ihan kiva varuste (varsinkin kesällä), yhdistettynä vielä vanteita säästävään, alaspäin kääntyvään apparin peiliin...jep.
Saabismi voi näköjään tarttua...itämisaika oli vaan pitkä.
9-5 Aero -02
9-5 Aero -02
Noh sanotaan näin, että Audin tutka mm. havaitsee esteet paremmin ja tarkemmin ja kertaakaan ei ole edes sentin lumikerros aiheuttanut piippauksia. Eli jotenkin antureille on kerrottu, ettei välitä siitä keroksesta. BMW:n tutka on vielä himpunverran Audia parempi.2.0t Wagon kirjoitti:Kokemusta vain Saabin parkkitutkasta, joten en tiedä miten
muiden autojen värkit toimivat. Luulisi kuitenkin, ettei
Saab olisi tuota itse valmistanut ja sama värkki olisi
monen muunkin automerkin puskurissa.
Tuota jälkimmäistä (ei piippaa, vaikka pitäisi) en muista
tapahtuneen koskaan.
STCF #3
En käy kiistelee asiasta, kun en tiedä
Mutta käytössä vain todennut toimivammaksi.
Saabilla olen kahdesti kolhaissut perää tutkan inahtamatta. Kerran loivasti nouseva jäätyny lumikasa ja kerran todella harva puuaita. Audilla edessä kerran matala betoniporsas jäi ehkä 1cm päähän, kun tutka sanoi, että nyt on ok...

Saabilla olen kahdesti kolhaissut perää tutkan inahtamatta. Kerran loivasti nouseva jäätyny lumikasa ja kerran todella harva puuaita. Audilla edessä kerran matala betoniporsas jäi ehkä 1cm päähän, kun tutka sanoi, että nyt on ok...
STCF #3
Oli oikein pakko testailla Audin tutkaa ja olin ylläri, ylläri väärässä. Eli jos siihen tulee selvä kerros lunta tms, niin huutaa jatkuvasti. Ei vain ole niin herkkä kuin Saabin, eli kun kuraa nousee tiestä, ei huutele niin herkästi. Ja toimii esteiden kera paremmin. Tekniikka lienee kuitenkin about sama.
STCF #3
Nyt kyllä haisee aika vahvasti MUTU jutulta.
Itsellä kokemusta Saabin, BMW, Ford Explorerin ja Chevrolet Monte Carlon vastaavista niin kyllä ne ihan yhtä hyvin tai huonosti kaikki tuntuu toimivan.
Anturihan antaa boksille esim. 0...10 V tai 4..20mA tai ihan minkä signaalin hyvänsä joka tarkoittaa matkassa 0..100% ja sitten piippausten scaalaus on tehtu cpu:lla. Anturien sijoittelu ja laatu voivat vaikuttaa mittaustulokseen.
Kyllä Saabin moinen ainakin ihan hyvin peittää alueen ja huomaa jopa reunakivetyksetkin.
Tosin takavalon korkeudella olevaa kaidetta se ei huomaa
T: takavalon ostanut
Itsellä kokemusta Saabin, BMW, Ford Explorerin ja Chevrolet Monte Carlon vastaavista niin kyllä ne ihan yhtä hyvin tai huonosti kaikki tuntuu toimivan.
Anturihan antaa boksille esim. 0...10 V tai 4..20mA tai ihan minkä signaalin hyvänsä joka tarkoittaa matkassa 0..100% ja sitten piippausten scaalaus on tehtu cpu:lla. Anturien sijoittelu ja laatu voivat vaikuttaa mittaustulokseen.
Kyllä Saabin moinen ainakin ihan hyvin peittää alueen ja huomaa jopa reunakivetyksetkin.
Tosin takavalon korkeudella olevaa kaidetta se ei huomaa
T: takavalon ostanut

9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
- Paikkakunta: Vantaa
Oman kokemuksen mukaan 9-5:n tutka huomaa pystyssä olevan lätkämailan, esteellä leveyttä siis vain muutama sentti. Joten aika harva tuo puuaita saa olla, että se jää huomaamatta.Speedou kirjoitti:En käy kiistelee asiasta, kun en tiedäMutta käytössä vain todennut toimivammaksi.
Saabilla olen kahdesti kolhaissut perää tutkan inahtamatta. Kerran loivasti nouseva jäätyny lumikasa ja kerran todella harva puuaita. Audilla edessä kerran matala betoniporsas jäi ehkä 1cm päähän, kun tutka sanoi, että nyt on ok...

Tuo loivasti nouseva jäätynyt lumikasa on pahempi tapaus, koska ääniaallot kimpoilevat mihin sattuu.
Olen ollut varsin tyytyväinen tutkaan, kunhan muistaa pyyhkäistä lumet pois. Ainoa mitä olen kaivannut on tutka myös keulaan, jossa yhtenäinen äänimerkki voisi alkaa vasta 10 cm:ssä.