Viikko sitten käynnistyi ihan normaalisti, mutta nyt kun auton on seissyt viikon lämpöisessä tallissa niin ei edes yritä käynnistyä. Kipinä tulee ja bensaakin näyttäisi tulevan.. ainakin tulpat kastuu. Olisko tulpat sitten mennyt rikki? Ne on kyllä ihan uudet, ajettu 200km. Autossa on ollut sellasta vikaa että ei aina ole lähtenyt käyntiin. Hall-anturissa varmaan jotain vikaa, mutta kun sitä johtoa, joka tulee virranjakajaan, on heiluttanut niin sillä se on sitten taas lähtenyt pelaamaan. Mutta nyt ei...
Tonnari ei lähde käyntiin (TOIMII TAAS)
Tonnari ei lähde käyntiin (TOIMII TAAS)
Mikähän nyt tuli kun ei käynnisty ollenkaan???
Viikko sitten käynnistyi ihan normaalisti, mutta nyt kun auton on seissyt viikon lämpöisessä tallissa niin ei edes yritä käynnistyä. Kipinä tulee ja bensaakin näyttäisi tulevan.. ainakin tulpat kastuu. Olisko tulpat sitten mennyt rikki? Ne on kyllä ihan uudet, ajettu 200km. Autossa on ollut sellasta vikaa että ei aina ole lähtenyt käyntiin. Hall-anturissa varmaan jotain vikaa, mutta kun sitä johtoa, joka tulee virranjakajaan, on heiluttanut niin sillä se on sitten taas lähtenyt pelaamaan. Mutta nyt ei...
Viikko sitten käynnistyi ihan normaalisti, mutta nyt kun auton on seissyt viikon lämpöisessä tallissa niin ei edes yritä käynnistyä. Kipinä tulee ja bensaakin näyttäisi tulevan.. ainakin tulpat kastuu. Olisko tulpat sitten mennyt rikki? Ne on kyllä ihan uudet, ajettu 200km. Autossa on ollut sellasta vikaa että ei aina ole lähtenyt käyntiin. Hall-anturissa varmaan jotain vikaa, mutta kun sitä johtoa, joka tulee virranjakajaan, on heiluttanut niin sillä se on sitten taas lähtenyt pelaamaan. Mutta nyt ei...
Viimeksi muokannut TeePee, Ma Joulu 12, 2005 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tonnari ei lähde käyntiin
Onpa hassua että aina kun täältä etsii vastausta johonkin ongelmaan, yleensä viikon sisällä joku on pähkäillyt samanlaista tapausta. No, tonnari ei käynnisty täälläkään seistyään viikonlopun ulkosalla. Starttaa vaikka maailman ääriin, tulpat kastuu, muttei kuivaamisen jälkeenkään käynnisty.TeePee kirjoitti:Mikähän nyt tuli kun ei käynnisty ollenkaan???![]()
Viikko sitten käynnistyi ihan normaalisti, mutta nyt kun auton on seissyt viikon lämpöisessä tallissa niin ei edes yritä käynnistyä. Kipinä tulee ja bensaakin näyttäisi tulevan.. ainakin tulpat kastuu. Olisko tulpat sitten mennyt rikki? Ne on kyllä ihan uudet, ajettu 200km. Autossa on ollut sellasta vikaa että ei aina ole lähtenyt käyntiin. Hall-anturissa varmaan jotain vikaa, mutta kun sitä johtoa, joka tulee virranjakajaan, on heiluttanut niin sillä se on sitten taas lähtenyt pelaamaan. Mutta nyt ei...
Jos Etelä-Tampereen alueella saisi hinaus- tai korjausapua (auto on nyt kävelytiellä sakolapun säestämänä) n. 500 metrin ylämäkeen hinausta varten niin rahallinen korvaus odottelisi....
#2245
9000i CD -90, 9000i CC -88
9000i CD -90, 9000i CC -88
Tänään yritin taas startata. Irrotin ensiksi tulpat, kas kummaa ne olivat aivan kuivat. No ajattelin että bensa on varmaan yön aikana haihtunut joten laitoin tulpat takaisin kiinni ja starttasin ---> ei käynnisty. Tulpat irti ---> ne on ihan kuivat.
Eli nyt siis ongelmana on että bensaa ei tule, mutta kipinä on kunnossa. Olisko bensapumppu voinut hajota itsekseen kun auto on seissyt viikon?
Eli nyt siis ongelmana on että bensaa ei tule, mutta kipinä on kunnossa. Olisko bensapumppu voinut hajota itsekseen kun auto on seissyt viikon?
Vieläkö Sami-tre autosi lojuu jalkakäytävällä? Soita mulle jos tarviit hinausta.
EDIT: Ookkei. Poistetaan numero, ettei joku luule yleiseksi hinauspalveluksi.
EDIT: Ookkei. Poistetaan numero, ettei joku luule yleiseksi hinauspalveluksi.
Viimeksi muokannut puu, To Joulu 08, 2005 15:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Kiiiitos avustapuu kirjoitti:Vieläkö Sami-tre autosi lojuu jalkakäytävällä? Soita mulle 050 xxx xxxx jos tarviit hinausta.
EDIT: Numero pois
#2245
9000i CD -90, 9000i CC -88
9000i CD -90, 9000i CC -88
Olisiko ruiskun rele tai bensapumpun rele kuollut? 88:ssa ei taida olla sytytyspulssivahvistinta, joka voisi aiheuttaa tällaisen ongelman.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 372#100372
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 372#100372
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Miten se sähkö oikeen kulkee pumpulle? Onko sulake ennen relettä vai jälkeen?
Kokeilin äsken laittaa hyppylangan bensapumpun releen napoihin 30 ja 87 jolloin pumpun pitäisi pyöriä
mutta mitään ei tapahdu. Pumpun sulakkeelle ei tule virtaa mitenkään. On kokeiltu mitata samalla kun starttaa ym mutta ei tule virtaa 
Kokeilin äsken laittaa hyppylangan bensapumpun releen napoihin 30 ja 87 jolloin pumpun pitäisi pyöriä
-
Firges9000
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Äsken kokeilin hyppylankaa toiselta sulakkeelta bensapumpun sulakkeelle ---> virrat päälle ja pumppu pyörii, virrat pois ---> pumppu sammuu. Mittasin vastusmittarilla, että sulake ja releen nasta 30 on yhdistetty.
Mutta oliskohan tuo rele nyt sitten suuttunut ja päättänyt hajota, kun ei autolla ole ajettu hetkeen?
Mutta oliskohan tuo rele nyt sitten suuttunut ja päättänyt hajota, kun ei autolla ole ajettu hetkeen?
Viimeksi muokannut TeePee, Ma Joulu 12, 2005 18:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Firges9000
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Nasta 30:stä menee johto suoraan akkuun.
Nasta 87B menee ( releen vedettyä kiinni) suoraan sulakkeelle 14, josta virta suoraan pumpuille.
Olekos tarkistanut, että vetääkös päärele kiinni. Siinäkin nasta 87B pitäis olla jännitteellinen. Tuo virtapiiri menee painekatkaisijan kautta pumpun releen "vetopiiriin" 85/86.
Nasta 87B menee ( releen vedettyä kiinni) suoraan sulakkeelle 14, josta virta suoraan pumpuille.
Olekos tarkistanut, että vetääkös päärele kiinni. Siinäkin nasta 87B pitäis olla jännitteellinen. Tuo virtapiiri menee painekatkaisijan kautta pumpun releen "vetopiiriin" 85/86.
Viimeksi muokannut Firges9000, Ma Joulu 12, 2005 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Nyt meni vähän ohi...
eli siis 87B menee sulakkeelle 14 ja siitä pumpulle. Eli siis kun vedän hyppylangan 30 nastasta 87 nastaan, muuttuu myös se nasta jännitteiseksi (luonnollisesti). Näin ollen virran pitäisi kulkea nyt suoraan sulakkeelle ja pumpun pyöriä? Mutta EI... ja kuitenkin tuo nasta 87 ja sulake on yhdistetty. Menee vähän yli jo kun ei virta suostu kulkemaan ehjää johdinta pitkin
30 nastasta kun heittä suoraan hypyn sulakkeelle niin pumppu pyörii.
30 nastasta kun heittä suoraan hypyn sulakkeelle niin pumppu pyörii.
Viimeksi muokannut TeePee, Ma Joulu 12, 2005 19:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.