satkun vaihdekepinpalje
satkun vaihdekepinpalje
Noh, tuli hommattua satkuun nahkainen vaihdekepinpalje. Olisinkin taas kysellyt itseäni fiksummilta, että miten toi palkeen vaihtaminen käytännössä tapahtuu aiheuttamatta suurempia vaurioita.
multa löytyy satkusta orkkis nuppi
toistaiseksi ja itte karvakankaasta tehty palje yksin kertaisesti ommeltu pussi joka on vielä ommeltu kiinni orkkispalkeen ala reunaan ja ylhäältä kiristetty narulla tiukasti kiinni vaihdekepin varteen
Eli "lyhykäisyydessään" orkkiksen päällle asennettuna

Eli "lyhykäisyydessään" orkkiksen päällle asennettuna

9000 cd -96, 96 SUPER GL -77
#2903
SUKUVIKA KUN SAABILLA SUUNNISTELEN
#2903
SUKUVIKA KUN SAABILLA SUUNNISTELEN
Saako tuosta satkun hämmennyskepin nupista irti sen linssin/vaihdekaavion?
Muistelen joskus kauan sitten 80-luvulla meillä jossakin Scaniassa tai Mersussa olleen jonkintapaista sinistä, pikkupojan mielestä timanttien näköistä, kamaa siellä linssin alla, voisi semmosen tuohon taiteilla. Oli aika mageen näköinen ainakin reilusti alle kouluikäisestä pojanklopista..
Jotenkin muistelen sen näyttäneen ihan 3d-kuviolta, olikohan siellä oikeasti jotain hienoa..
Muistelen joskus kauan sitten 80-luvulla meillä jossakin Scaniassa tai Mersussa olleen jonkintapaista sinistä, pikkupojan mielestä timanttien näköistä, kamaa siellä linssin alla, voisi semmosen tuohon taiteilla. Oli aika mageen näköinen ainakin reilusti alle kouluikäisestä pojanklopista..
Jotenkin muistelen sen näyttäneen ihan 3d-kuviolta, olikohan siellä oikeasti jotain hienoa..
Vaikka nyt onkin jo moneen kertaan tullut esille tämä, että satkusta se kepin nuppi lähtee vetämällä, niin eipä sitä kai kannata vasaralla ruveta naputtelemaan.. Saa vielä rumia jälkiä aikaan siihen. Aiheesta löytyy muistaakseni paljonkin juttua sellaisesta topicista, kuin "Vaihdevälin lyhennin" tjsp (mikäli on vielä tallella foorumilla).
Omasta satkustani irrotin nupin ihan vetämällä. Siihen vaan polvilleen kuskin penkille ja _rivakka_ nykäisy, niin irti lähtee. Ainakin itsellä oli pirun tiukassa, mut ihan nätisti ja ehjänä lähti irti kun uskalsi kunnolla rykäistä.
Niin, ja se alkuperäinen paljehan irtoaa sitten alakautta helpommin.. Keppi on kolmella ruuvilla kiinni. Ne kun avaa ja ottaa kepin käteen, niin on helpompi irrotella se palje eikä tartte sitä nuppiakaan rykiä. Ja kannattaa sitten tosiaan sitä keppiä takaisin laittaessa muistaa kiristellä tasaisesti ne ruuvit ja ehdottomasti käyttää sitä kierrelukitetta! nimim. hain emännän ja auton keskustasta kun "Tässä ei toimi enää kun 3. ja 4. vaihde" Oli keppi melkeen irti autosta..
Omasta satkustani irrotin nupin ihan vetämällä. Siihen vaan polvilleen kuskin penkille ja _rivakka_ nykäisy, niin irti lähtee. Ainakin itsellä oli pirun tiukassa, mut ihan nätisti ja ehjänä lähti irti kun uskalsi kunnolla rykäistä.
Niin, ja se alkuperäinen paljehan irtoaa sitten alakautta helpommin.. Keppi on kolmella ruuvilla kiinni. Ne kun avaa ja ottaa kepin käteen, niin on helpompi irrotella se palje eikä tartte sitä nuppiakaan rykiä. Ja kannattaa sitten tosiaan sitä keppiä takaisin laittaessa muistaa kiristellä tasaisesti ne ruuvit ja ehdottomasti käyttää sitä kierrelukitetta! nimim. hain emännän ja auton keskustasta kun "Tässä ei toimi enää kun 3. ja 4. vaihde" Oli keppi melkeen irti autosta..
9-3SC 2.0t Aut. -08
Tonnarissakin se palje kiinnitetään rautalankaa kiertämällä.solex kirjoitti:Varsinaisen palkeen saa todennäköisesti sovitettua satkuun. Palkeet eroavat toisistaan kaiketi sen pakkilukon" muoviputken" osalta joka on palkeessa kiinni. Itse nahkahan on kiinnitetty rautalangalla surraamalla siihen muoviosaan, näin oli ainakin satkun palkeen laita.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
akyttala kirjoitti:
Saako tuosta satkun hämmennyskepin nupista irti sen linssin/vaihdekaavion?
Joo kyllä se kaavio lähtee irtipi, pienellä ruuvarilla vaan kampeamaan.
Jos oikein tuningia haluaa harrastaa, niin sen linssin saa läpinäkyväksi
autosolilla kun hinkkaa. Sen jälkeen voi paintshopilla väsätä mieleinen
kuva vaihdekepille. Itselläni hiilikuitujäljennös taustana kaaviossa.
Saako tuosta satkun hämmennyskepin nupista irti sen linssin/vaihdekaavion?
Joo kyllä se kaavio lähtee irtipi, pienellä ruuvarilla vaan kampeamaan.
Jos oikein tuningia haluaa harrastaa, niin sen linssin saa läpinäkyväksi
autosolilla kun hinkkaa. Sen jälkeen voi paintshopilla väsätä mieleinen
kuva vaihdekepille. Itselläni hiilikuitujäljennös taustana kaaviossa.

9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575