latausjännitteet
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Ei välttämättä totta. Mie olen ehjillä liukukehillä olevia latureita kunnostanut ihan vain vaihtamalla hiilet ja hiomalla ne ankkurin liukupinnat. Hiilet ovat olleet eri mittaisia lähestulkoon jokaisessa. Ero muutamia millejä.900 I 16 Kat kirjoitti:Mertmi kirjoitti:Hiilet kuluu hyvin usein erimittaisiksi.
Koska hiilisillat ovat kuluneet puhki (ts. raudat näkyy), jolloin lataustehokin häviää...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mulla oli just samaa vikaa. Lisäksi lämpömittari heilahteli miten sattuu ja näytti sitä suurempaa lukemaa, mitä enemmän sähkölaitteita oli päällä.tetammi kirjoitti:Osaakos joku sanoo että mistä johtuu että tyhjäkäynnillä valot vilkkuu, onkos tuo diodivika vai voiskos laturin huono maadoitus tehdä tuollaista?
Leikkasin etupalkin maadoituspisteestä kaikki umpihapettuneet liittimet poikki ja laitoin uudet juottamalla kiinni. Sama juttu jakorasian liittimille. Myös laturin maajohto meni uusiksi. Nyt näyttäisi pelaavan normaalisti.

#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
Itse mittasin tänään jännitettä akulta, kun valot vilkkuu ihan pikkuruisen tyhjäkäynnillä verratuna ajokierroksiin. Akun jännite 12,3V, tyhjäkäynnillä lataus 13,5-14,6V ja pikkuruisen kun antaa kierroksia, lataa tasaisesti siinä 14,5 voltin paikkeilla.
Lataussäätimessäkö on vika?
Edit: Olettaen tietysti, että tuon kuuluisi tyhjäkäynnilläkin ladata suurinpiirtein tasaisella jännitteellä, eikä heitellä noin..
Lataussäätimessäkö on vika?
Edit: Olettaen tietysti, että tuon kuuluisi tyhjäkäynnilläkin ladata suurinpiirtein tasaisella jännitteellä, eikä heitellä noin..
Autossa, laivassa, lentokoneessa, polkupyörässä ym. kannattaisi käyttää vain ja ainoastaan laadukkaalla työkalulla tehtyä puristusliitosta (sellainen liitin joka ottaa tukea myös johdon eristeosasta). Se on liitoksena yhtä luja, mutta ei heikennä johdon kestävyyttä kuten juotos tekee (johto katkeaa ennen pitkää juotoskohdan vierestä tärinän, kosteuden ja lämpötilanvaihteluiden takia). Ainoastaan silloin voi juottaa, jos pystyy täysin tukemaan ja suojaamaan liitoskohdan ja johdon riittävän pitkältä matkalta.. vaikka valamalla epoksiin900T16 kirjoitti: Leikkasin etupalkin maadoituspisteestä kaikki umpihapettuneet liittimet poikki ja laitoin uudet juottamalla kiinni. Sama juttu jakorasian liittimille.

9-5 2.0tA -06 Biopower
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
Bilteman yleismittarit ovat muuten aivan täydellisiä susia, arpakuutiolla saa tehtyä aivan yhtä luotettavia mittauksia. Normaalilla 10€ markettimittarillakin saa yleensä jollain lailla järkeviä tuloksia, mutta B-tuotteella todellakaan ei.nalleolut kirjoitti:biltema lukee mittarin kylessä! heh
#1970
Oma Bilteman mittari näytti vuoden verran oikein. Nyt näyttää aina pari volttia enemmän tasajännitettä mitattaessa, muuta en oikein ole käyttänyt. Toisen samanlaisen ostin, sama homma. Kolmannen ostin sitten Partcosta ja on pelannut paremmin...ah79 kirjoitti:Bilteman yleismittarit ovat muuten aivan täydellisiä susia, arpakuutiolla saa tehtyä aivan yhtä luotettavia mittauksia. Normaalilla 10€ markettimittarillakin saa yleensä jollain lailla järkeviä tuloksia, mutta B-tuotteella todellakaan ei.nalleolut kirjoitti:biltema lukee mittarin kylessä! heh

Tuo Kingdom tms. merkkinen analoginen on myös loistava, jotakin marketista tuo varmaan on hankittu. Antaa kuitenkin luotettavimmat lukemat ja analogisena on muutenkin parempi, kuin edes Fluken digitaaliset...
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24639
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
kummasti tuo mittari patterin vaihdon jälkeen samaa näyttää ku naapurin fluge joka on n.100x kalliimpi....heh no juu. en tarvitse työkseni tuollaista kunnon yleismittaria mulle riittää että se näyttää joko tai ei.
eli tuskin edes bilteman yleismittari saa palaneen sulakkeen näyttämään yhteyttä vaikka kuinka sorkkis!
eli tuskin edes bilteman yleismittari saa palaneen sulakkeen näyttämään yhteyttä vaikka kuinka sorkkis!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Sähköalan ammattilaisena luotan ja käytän ainoastaan FLUKE merkkisiä mittareita oman turvallisuuteni vuoksi..akyttala kirjoitti:Oma Bilteman mittari näytti vuoden verran oikein. Nyt näyttää aina pari volttia enemmän tasajännitettä mitattaessa, muuta en oikein ole käyttänyt. Toisen samanlaisen ostin, sama homma. Kolmannen ostin sitten Partcosta ja on pelannut paremmin...ah79 kirjoitti:Bilteman yleismittarit ovat muuten aivan täydellisiä susia, arpakuutiolla saa tehtyä aivan yhtä luotettavia mittauksia. Normaalilla 10€ markettimittarillakin saa yleensä jollain lailla järkeviä tuloksia, mutta B-tuotteella todellakaan ei.nalleolut kirjoitti:biltema lukee mittarin kylessä! heh
Tuo Kingdom tms. merkkinen analoginen on myös loistava, jotakin marketista tuo varmaan on hankittu. Antaa kuitenkin luotettavimmat lukemat ja analogisena on muutenkin parempi, kuin edes Fluken digitaaliset...
Eipähän noissa autohommissa pääse itseään huonollakaan mittarilla sähköllä itseään teloon.900 I 16 Kat kirjoitti:Sähköalan ammattilaisena luotan ja käytän ainoastaan FLUKE merkkisiä mittareita oman turvallisuuteni vuoksi..

Ammattihommat on erikseen, on mullakin töissä fluke jonka lukemiin ei voi luottaa jos akku latauksessa ja ilman latausta toi ei pysy henkissä kauaakaan.
Autosähköhommissa kyllä yleensä halpismittaritkin riittää aika pitkälle ja monesti koestinkynä on parempi kuin mittari.
Noin niinku mun mielest....
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Heh hee....Fluke pesee halpis mittarin 7-0.... Oli kyseessä 12 V tai 230 V tai mikä tahansa jännite alle 1000 Vtetammi kirjoitti:Eipähän noissa autohommissa pääse itseään huonollakaan mittarilla sähköllä itseään teloon.900 I 16 Kat kirjoitti:Sähköalan ammattilaisena luotan ja käytän ainoastaan FLUKE merkkisiä mittareita oman turvallisuuteni vuoksi..![]()
Ammattihommat on erikseen, on mullakin töissä fluke jonka lukemiin ei voi luottaa jos akku latauksessa ja ilman latausta toi ei pysy henkissä kauaakaan.
Autosähköhommissa kyllä yleensä halpismittaritkin riittää aika pitkälle ja monesti koestinkynä on parempi kuin mittari.
Noin niinku mun mielest....