kaasarin paineistaminen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24619
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

kaasarin paineistaminen

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kaveri kävi katsomassa miun 99 projektia ja totesi että miksi et laita turboa siihen..... ? no höh tuossahan on jo tupla kaasarit joita japanin ihmeen omistajat kumartaa ja syvään....!
keskustelu jatkui enemmän ja vähemmän asia linjalla ja loppu tuloksena oli se että! tehdään 99:siin uus imusarja ja paineistettu kaasari ja turbo!
onkoha tossa taas mitään järkeä minä vaan kysyn....saapahan ainakin bensankulutuksen pilviin!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Mitä jos laittaisi kaasarin turbon imupuolelle?

Helpompaa ja halvempaa... ehkä?
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24619
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hmm se voisi olla ... pitää pureskella asiaa vielä.....olishan se erillainen ku muilla!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Multa saat kewäällä turbokoneen halvalla
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24619
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hmm.... 8 vai 16 tappinen? kohde auto on 99 vm83
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

vaihtoehtona myös rakentaa painekammio kaasarin ympärille, vaatii vaan olla bensanpaineita enemmän..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24619
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hmm tuplakaasari-tuplaturbo------ ööh bensankulutus luokkaa mig jälkipoltolla....heh
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tai sitten hommaa Weberin tai muun valmistajan turbokäyttöön tarkoitetun kaasarin :wink:

Tässä vähän selvitelty kuupan turbotusta 8) Pääsisi helpommalla kun pitäisi tämän vanhan koneen ns.katsastuskoneena :lol: tai nostaisi turbon katsastuksen ajaksi tallin hyllylle :idea:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Turbo käyttöön soveltuvia kaasareita varmasti löytyy.
Mutta, mutta minkäslainen värkki systeemi oli aikanaan TM-, TL- vaiko VM-lehden 99 turbotus projekti :?: Ymppäsivät vapariin (petro?? =kaasari) turbon ja taishan niitä epäilijöitä olla aika liuta ennen projektin alkua & sen edetessä :)
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
MSaab
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Ma Maalis 01, 2004 20:58
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Tuulilasi-lehden turbotus Petroon

Viesti Kirjoittaja MSaab »

TL:n Petron turbotus oli Tuulilasissa 9/84 s. 42 - 46.
Käyttivät muistaakseni Saabin omaa kaasaria!
Saabisti #1497
Saabit 90,99,900
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tuulilasi-lehden turbotus Petroon

Viesti Kirjoittaja patse »

MSaab kirjoitti:...Käyttivät muistaakseni Saabin omaa kaasaria!
Tätä minäkin muistelin, eli eikös 99 aina ollut strömperin kaasarit.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Isot poijjaat sanoi, että jos haluaa orkkis kaasaria/ kaasareita käyttää, pitää kaikki tiivarit vaihtaa paineenkestäviin ja sitten pitää sieltä sisuskaluista tulpata erinäisiä kohtia. Joko TIGillä tai sitten kemiallisella metallilla. En tiedä mitä pitää tulpata.

Itsekin menisin Websun tai Dellun turbo kaasari linjalle. Harmittavan kalliita vaan.

Vuulvun R- sport 240set kaasariturbot on muuten kanssa rakennettu jollain Volikan vakiokaasarilla??? Semmosesta kaasari...

Se on varmaan kiva se turboviive sitten. Miettii miettii... psiiiiiiii! Sit mennään :twisted:

-Hessu-
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

tiivis laatikko vaan koko kaasarin ympäri, sähköinen bensapumppu ja vaikkapa moposportista tarkoituksenmukainen bensanpaineensäädin ja eiku painetta pönttöön.
Aki Peltola #1132
marvi
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 12:40
Paikkakunta: LeNpäälä

Viesti Kirjoittaja marvi »

Strömbergin paineistamista http://saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=71117

Strömbergihän niissä Volvon R-Sport sarjoissa oli.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Bv2sella
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 00:19
Paikkakunta: Lemi/Helsinki

Viesti Kirjoittaja Bv2sella »

Miulla saattais olla ylimääräisenä semmonen R-Sportin paineistettu strömperi ja Facetin sinihattuinen bensapumppu...
Saabismi iskee salakavalasti!
Vastaa Viestiin