Varuste tasosta?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Pahis
"Turbo"

Varuste tasosta?

Viesti Kirjoittaja Pahis »

Kertokaahan paremmin tietävät mitä eroa on ng900 mallien s ja se mallien varusteissa? Ainakin myynti-ilmojen mukaan nuo tuntuu menevän ristiin... :roll: Ei sillä, ei nuo auton myyjätkään aina tiedä mitä ne myy. Naapurille kauppasivat 2.0 9-3 vaparia "pikkuturbona" 8O :lol: :roll:
Nii, ja mitä lisää on tallageda malleissa?

Saabi-kuume vaivaa taas niin pahasti että kohta on tontun aika väistyä... (ellei sitten uudempaan tonttuun)
9000cs -96 vapari
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
Hook
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hook »

Voisin sanoa että S ja SE malleja ei pidä lukea "värikoodia" ihmeempänä. Ei juuri kerro mitään autosta. :?

Varusteet pitää siis katsoa erikseen, eikä päätellä "E" kirjaimesta. 8)

Tallatega on vuoden 97 "juhlamalli" jossa on vakiona sporttisempi *tallatega* etualahelma (10cm alareuna taittuu loivasti eteenpäin, eikä ole kuin pulkan keula). Helman voi ostaa myös jälkeen päin vanhempiinkin, mutta ilmestyi -97 tallatega malleihin.
Jos oikein olen käsittänyt niin mm. myös takaspoileri ja sumuvalot taitaa olla tallategoissa vakiona.. ja ne taitaa olla joko 2.3i ta 2.0T koneella.

Malli tulee tallategan ovaalin mukaan jossa ng900:lla ajettiin 100t+ kilometriä yhäsoittoa parissa viikossa. Jollakulla taisi olla TM:n artikkeli scannattuna.. täällä siis linkkinä... jos vielä joku löytää? :?:

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Hook
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hook »

Tonnareilla taisi olla -88.. siitäkin olen nähnyt Tekniikan Maailman tekemän jutun. Taisi olla siitäkin linkki täälä. Haku saattaa auttaa :)

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Petter
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Petter »

Ainakin -96 mallissa SE:ssä oli erona S-malliin nahkapäällysteinen ratti, vaihdekeppi, lisävalot tms. Eli ei mitään kauhean merkittäviä eroja.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Petter kirjoitti:Ainakin -96 mallissa SE:ssä oli erona S-malliin nahkapäällysteinen ratti, vaihdekeppi, lisävalot tms. Eli ei mitään kauhean merkittäviä eroja.
Meikäläista ihmetyttää myös tuo NG900:sten mallimerkinnät. Niitä oli 900, 900 S ja 900 SE. "Pelkkä" 900 oli tietysti kaikista huonoiten varusteltu ja olen jopa nähnyt yhden Talladega -mallin, joka oli pelkästään 900.

900 S ja 900 SE -mallien välinen ero on ollut melko sekava, sillä olen nähnyt 900 S:iä, jotka ovat olleet paremmin varusteltuja kuin 900 SE:t. Mm. omassa 900 S:ssä on ollut tehdasasennettuna ACC, kattoluukku, cruise, Sensonic, nahkapäällysteinen ratti ja vaihdekeppi + palje. Kesäkokouksessa näin sellaisen Talladegan, jossa ei ollut ollut edes ilmastointia vakiona, vaan se oli asennettu siihen jälkikäteen (manuaali-ilmastointi). Siksi olen itsekin melko ihmeissäni noista NG900:n mallimerkinnöistä, koska loogisestihan asian pitäisi mennä niin, että varustelujärjestys niukimmasta runsaimpaan olisi seuraava:

900 :arrow: 900 S :arrow: 900 SE :arrow: Talladega.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
TT
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja TT »

Olen yhden -97 Talladegan ostanut ja siinä oli ainakin ihan kohtuulliset varusteet eli täysnahkasisustus, ACC, cruise yms. Kuulema automaattivaihteisto oli siinä erikseen ostettuna ja kattoluukku olisi ollut vielä varustelistalla.

Toisaalta jossain liikkeessä näin kyllä Talladegan kangassisustallakin...
7-spoke
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja 7-spoke »

Oma 2.3i-koneella varustettu -97 Talladega oli kangassisustuksella ja ilman minkäänlaista ilmastointia. Ilmeisesti Talladegan turboversio oli varustellumpi (?). Minun yksilöni erot normaaliin S-malliin olivat nahkaratti, matala etusoileri, takaspoileri, sumuvalot ja tietysti se Talladega-teksti takana. :)
l150040
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja l150040 »

Katselin edellisen linkin varusteluja, ja jäin ihmettelemään. Autoni on M97 Saab 900 S 2,3 litran koneella. Kyseessä ei kuitenkaan ole Talladega. Hinnastosta ei löydy 2,3 litraista konetta kuin Talladegan nokalta. Tai sitten joku on onnistuneesti riisunut kaikki Talladegan tunnusmerkit autosta pois, mm. nahkaratti, alumiinivanteet, takaspoileri, etuhelma ja takalasin pyyhin puuttuu.
Pugman
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Pugman »

Mitä itse olen "tutkimusta" tehny niin SE eroaa S aina siitä että SE:n puskurit on tehtaalta lähtien korinväriset, näin ainakin ensivuosien NG900:ssa
9-3 SC Vector XWD -09
l150040
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja l150040 »

Minun S-mallin saabissa on on korin väriset puskurit. Olleet sitä myös alunperinkin ;-) Voi tietenkin olla lisähintaan tilatutkin.
tsaarela
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Ihan alkupään malleissa varustelu riippui kirjainten lisäksi myös moottorista.

2.0 S: ei rundikelloa, ei nightpanelia, pelkkä lämpötilamittari SID2:n sijaan, mustat puskurit, ei ilmastointia

2.3 S: rundikello, SID2, nightpanel, ei ilmastointia, mustat puskurit

SE: korinväriset puskurit, ilmastointi, cruise (kai), SID3 (kai)

Turbo ja V6: ilmeisesti ainakin kaikki SE:n varusteet

Vuosimallista 95 taisi rundikello tulla vakioksi kaikkiin malleihin. S:ään tuli jossain vaiheessa myös korinväriset puskuri. S:n alapuolelle tuli puolestaan kirjaimeton malli, jossa oli mustat puskurit.

En oikein tahdo käsittää Saabin nykyistä hintalaskuria, jossa vaikka valitset Vector -tason, joudut silti ruksaamaan sellaisia varusteita, joita kuvittelisi moisessa tasossa olevan jo vakiona. Onko Vector oikeasti niin köyhä vai eikö laskuri osaa ottaa sitä huomioon?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

l150040 kirjoitti:Minun S-mallin saabissa on on korin väriset puskurit. Olleet sitä myös alunperinkin ;-) Voi tietenkin olla lisähintaan tilatutkin.
Onko kyseessä turbo? Muistaakseni turboihin tuli 1996 vakioksi korin värisen puskurit, tosin puskurien alareunat ja sivuhelmat olivat mustat.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900T
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Joo on noita talladegoja näkyny ilman nahkoja.
Varmaankin syystä, että kaikki eivät nahkapenkeistä pidä ja kuten ylempänäkin jo mainittu niin varusteluihin voi tietysti vaikuttaa itse.

Myös CDE ja CSE tonnareitakin on ilman nahkoja vaikka ne E varusteluun normaalisti kuuluu.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
NG900T
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Mimmi kirjoitti:Tontun E-varuetetasoon EI kuulu nahat, vaan ne ovat aina olleet lisävarusteena.
Ilmeisesti ei sitten suomessa? Mulla on brittiläinen saab diilerin kentish saabin mallivertailu lista, jossa nahat on listattu E malleissa vakiovarusteeksi. Muutenkin olen aina ymmärtänyt että E olis viimesen päälle varusteltu malli.

Siellä listan mukaan muut vermeet löytyy E:stä vakiona paitsi metalliväri, sähkötoimiset kattoluukku ja jakkarat sekä automaatti lisähintaan.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
Vastaa Viestiin