kaasarin paineistaminen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Kuinkahan kovia bensanpaineita tollanen paineistettu römperi tarvis n.0.5bar ahoilla :roll:

Läytys nurkista myös tuplaströmperit ja pian velipojalta "ylimääräinen" T03:n. Mistähän noista saisi niitä paineistus sarjoja :roll: :?:

Kunhan vaan kyselen 8)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Eiköhän minimi bensanpaine ole ahtopaine + se minkä kaasari normaalisti tarvitsee... ja sitten tietysti isompi suutin.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Lähtisin kokeilemaan 0.2-0.3bar plus tietenkin paineensäädin joka pitää paineet kokoajan ton verran yli ahtopaineista.
Aki Peltola #1132
Sammy 9-3
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 17:46
Paikkakunta: ItäHellsinki

Viesti Kirjoittaja Sammy 9-3 »

Solex 32DIS vois olla kanssa yksi vaihtoehto? Käytetty esim turbo relluissa. Tosin yksikurkkuinen.

Oli meillä yhdessä budjettiturbohärvelissä. Ei tosin saatu ikinä toimimaan kunnolla ja nälkä kasvoi liikaa--> nyt Dellorton 40:t turbomallit
Saab 9-3 2.0t sport business -00
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24619
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hmm paljon on keskustelun myötä tullut vinkkejä ja ehdotuksia! menee pää pyörälle!
mitä sitten tarvitaan tuollaiseen projektiin? osia?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itsellä on tuohon kuupan turbotusprojektiin periaatteessa hommattu turbo(T03 9k:sta) pari strömberiä, bensapumppu(walbro 9-5:sta). Vielä täytyisi hommata, benspaineen säätäjä, erinnäinenmäärä putkea ja letkua pakoputkia/ahtoputkia varten.

Kattoo nyt mitä tulee, suunnitttelu asteella vielä, mutta olishan se ihan hienoa mielenkiinnon takia koittaa miten tuo kuupan vakiokone kulkis ja kestäis pienillä paineilla. Toisaalta on ollut mielessä hommata toinen kuupan kone mihin pikkuhiljaa hommailis vähän parempia sisuskaluja, katotaan nyt mitä kevät tuo tullessaan 8)

Ilmeisesti olisi mahollista saada katsastettuakin jos tehot dynottaisi vakio(68hp) + 20% eli äkkiä laskettuna n.80hp :D korjatkaa jos olen väärässä :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Frostgrey kirjoitti:
Ilmeisesti olisi mahollista saada katsastettuakin jos tehot dynottaisi vakio(68hp) + 20% eli äkkiä laskettuna n.80hp :D korjatkaa jos olen väärässä :roll:
Ideana mielenkiintoinen, mutta kuupan koneesta saa nuo tehot irti ahtamattomanakin ja tuolla ahtimella ei kunnolla saavuteta kohtuullisella viiveellä edes tätä ahdetun saabin parasta ominaisuutta(tehon repimiseen varmaan kohtuullisesti soveltuisi): messevää keskikierrosvääntöä.

Miksi ei siis etsiä kolminumeroista teholukemaa ilman ahdinta ja muutoskatsastusta.. ;)
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

voihan niitä ahtoja sitten nostaa kun on luvat papereihin saanut :lol:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Frostgrey kirjoitti:voihan niitä ahtoja sitten nostaa kun on luvat papereihin saanut :lol:
Mut sitten voit unohtaa sen vakiokoneen... ainakin mäntien osalta.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tuo on kyllä totta, tuskinpa paljoo uskaltaa ahtoja puristaa. :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Oon tollasen kuupan turbotuksen alottanu kans kesällä,pakosarja hitsattu,imusarjaan sovitettu 175 ströömperi ja malpassi bensanpaineen säädin.Jaksais vaa leipoo loppuun saakka.. :roll:
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Onko sulla koneen sisuskalut ihan vakiot? Miten mahtas toimia jos vaihtas 900:n kiertokanget ja nuo edulliset WV:n 92mm Mahlen(n.200,- kierros) männät :roll: Myös kansia vois samalla hieman työstää :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Sammy 9-3
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 17:46
Paikkakunta: ItäHellsinki

Viesti Kirjoittaja Sammy 9-3 »

Mahleista sen verran että ovat suunniteltu kuplan bokseriin joissa tehot ja kierrokset aikasta alhaiset. Budjettikyhäelmässä voisi toimiakkin ihan ok..

Kuplan Mahleja saa edukkaasti ainakin Keiteleen koneesta Helsingistä Vanhan Turuntien varresta Pitäjänmäeltä.
Saab 9-3 2.0t sport business -00
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Juu kaippa nuo mahlet vielä 100+ tehot kestää.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Kyllä ne kuplan mahlet on todettu kestävän jopa 300+ hevosta. Kuupan turbotukseen varmasti oikeinkin pätevät männät.
Aki Peltola #1132
Vastaa Viestiin