
Satkujen pakosarjat, nyt!
Satkujen pakosarjat, nyt!
Nyt on pakko saada tietää, miksi 8v ja 16v vapareissa on peltipakosarjat ja kaikissa vapari-kateissa valupakosarja? Pakko saada tietää, istun vekara-kaverin kanssa saunassa, eikä mene kummalekaan päähän... siis se miksi. Muu menee kyllä. 

Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Re: Satkujen pakosarjat, nyt!
Höh.. kyllä mulla on kaasarissa valupakosarja, vaikkei mikään katti olekaan, ja vapaasti tuo koittaa sen röörin kautta hengitelläkin.kt kirjoitti:Nyt on pakko saada tietää, miksi 8v ja 16v vapareissa on peltipakosarjat ja kaikissa vapari-kateissa valupakosarja? Pakko saada tietää, istun vekara-kaverin kanssa saunassa, eikä mene kummalekaan päähän... siis se miksi. Muu menee kyllä.

No antiikki sikseen. Miksi Kat-mallissa valu? Mitä virkaa sillä on?
Edit: jos joku haluaa og900 16v-kanteen valupakosarjat, mulla on ylimääräiset. Voi vaikka pukki tuoda ilmaiseksi, paitsi Matkahuolto ottaa omansa.
Edit: jos joku haluaa og900 16v-kanteen valupakosarjat, mulla on ylimääräiset. Voi vaikka pukki tuoda ilmaiseksi, paitsi Matkahuolto ottaa omansa.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
8v turbojen pakosarjat on lähes järjestään halki, eivät kestä lämpökuormaa (sama vika kuin vanhojen garrettien pakopesissä). 16v pakosarjat on tehty paremmasta seoksesta ja kestävät paljon paremmin. Ei kai noita 8v vapareista kovin usein halkeile kuitenkaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
gls kirjoitti:miettikää peltisarjan etuja!
-ei halkea
-parempi virtaus
-kuumuu vähemmän
-ei edelleenkään halkea..
-
-
mutta miksi katissa valusarja??
Mulla on tuossa 8v turbon pakosarja 315tkm ollut rullaamassa ja on aivan niinkun pakasta vedetty.... ilman halkeamia...
kun taas 8v ruiskussani 87´ 295tkm peltinen pakosarja on halki...

Oliskos kat mallissa valusarja pakokaasun lämpötilan takia? Ettei jäähdy liiaksi ennen lamdaa ja kattia. Peltisarjan ohuen seinämän vuoksi vois ajatella pakokaasujen lämpötilan putoavan liiaksi.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Tuotas noin. En kyllä sanois, että peltisarja ei halkeis? Nähnyt monta peltisatsi, jotka on haljennut tai hitsi pettänyt. Pösön peltisatsi ollut ainakaan kovin vahva.gls kirjoitti:miettikää peltisarjan etuja!
-ei halkea
-parempi virtaus
-kuumuu vähemmän
-ei edelleenkään halkea..
-
-
mutta miksi katissa valusarja??
Mites toi virtaus? Olenko aivan väärässä, jos väitän että peltisatsit ovat yleensä isommasta putkesta tehty kuin vst. valusarjat? Virtauskin taitaa perustua ainoastaan sileään pinta-alaan?
Lisätään:
- Peltisatsin äänet
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Omien kokemuksien perusteella tuo peltisatsi tuo lisää alavääntöä. Itsellä ollut 900i 8tappisia ja on sen kyllä pers tuntumalta huomannut että kummassakon se peltisatsi rähinöigls kirjoitti:miettikää peltisarjan etuja!
-ei halkea
-parempi virtaus
-kuumuu vähemmän
-ei edelleenkään halkea..
-
-
mutta miksi katissa valusarja??

Ja tuohan se peltisatsi ulkonäköäkin lisää, komiamman näköinen kun tuo valurautamökkylä

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
ei perustu sileään pinta-alaan, vaan putkien mitoitukseen!Turbo16 kirjoitti:Tuotas noin. En kyllä sanois, että peltisarja ei halkeis? Nähnyt monta peltisatsi, jotka on haljennut tai hitsi pettänyt. Pösön peltisatsi ollut ainakaan kovin vahva.gls kirjoitti:miettikää peltisarjan etuja!
-ei halkea
-parempi virtaus
-kuumuu vähemmän
-ei edelleenkään halkea..
-
-
mutta miksi katissa valusarja??
Mites toi virtaus? Olenko aivan väärässä, jos väitän että peltisatsit ovat yleensä isommasta putkesta tehty kuin vst. valusarjat? Virtauskin taitaa perustua ainoastaan sileään pinta-alaan?
Lisätään:
- Peltisatsin äänet
kaikki putket saman mittaisia


99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80