Kaiketi keskikonsolin sivut ainakin auki ja sitä kautta koettaa etsiä kyseistä moottoria?
Kylmä, eli askelmoottori vaihtoon + muuta askartelua
Kylmä, eli askelmoottori vaihtoon + muuta askartelua
Onkos joku vaihtanut 9-5:n lämppärin askelmoottoria, siis sitä joka säätää kennon läpi ja sen ohi virtaavaa ilmaa? Jämähti haalealle, eli ikkunat aukeavat kyllä mutta kabiinissa on alle 15 astetta, eli vilu tulee 
Kaiketi keskikonsolin sivut ainakin auki ja sitä kautta koettaa etsiä kyseistä moottoria?
Kaiketi keskikonsolin sivut ainakin auki ja sitä kautta koettaa etsiä kyseistä moottoria?
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Joulu 20, 2005 17:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ok, tattis vinkistä, ja myös Frostgreylle, mokoma moottori maksaisi 110e, mieluummin sen korjaisiKARELPA kirjoitti:Korjasin yhden moottorin pari talvee sitten. Moottorin ankkuri oli uinut pihalle ja ei osunut enää vaihteiston rattaaseen. Otin moottorin irti vaihteistosta ja naputtelin varovasti aksen takas. Ainakin vielä toimii. Korjaus kustannukset 0 eur
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Pitäisi kaiketi vaivautua tutkimaan noita muitakin pikkuhommia samalla, eli:
- peilien lämmitys ei toimi, takalasi lämpenee kyllä, mitäs tehdä niiden suhteen?
- vaihdekepissä tuntuu noin tuuman välys eteen- ja taaksepäin, mistä kannattaisi lähteä purkamaan ja tutkimaan väljyyden syytä, sanoisin että välys tuntuu jossain kepin lähistöllä.
- SIDin näyttö edelleen puoliksi pimeä, olen pari kertaa sitä koettanut korjailla silittämällä ja lisäämällä tiivistenauhaa liitäntään, kuinka paksua nauhaa sinne uskaltaisi laittaa?
- Herjaa brake light failurea vieläkin, vaikka jarruvalot toimivat kunnolla, eikä yksikään polttimo ole vääränlainen tai rikki, voisiko jarruvalokytkimessä olla sellainen kontaktihäiriö että jarruvalot toimivat mutta testausvaiheessa ilmoittaa vikaa?
- Airbagin valo palaa, mutta se ei haittaa mitään
täytyy vaihtaa sen johtokela joskus keväämmällä.
Lisäksi pitäisi vetää lohkolämppärin johdot kajuuttaan ja sinne etupuskuriin, mutta siitähän olikin jo juttua aiemmin.
Niin ja öljyt täytyy vaihtaa, alkaa pian olla 6tkm ajettu samoilla litkuilla
Pientä askartelua että mieli pysyy virkeänä
- peilien lämmitys ei toimi, takalasi lämpenee kyllä, mitäs tehdä niiden suhteen?
- vaihdekepissä tuntuu noin tuuman välys eteen- ja taaksepäin, mistä kannattaisi lähteä purkamaan ja tutkimaan väljyyden syytä, sanoisin että välys tuntuu jossain kepin lähistöllä.
- SIDin näyttö edelleen puoliksi pimeä, olen pari kertaa sitä koettanut korjailla silittämällä ja lisäämällä tiivistenauhaa liitäntään, kuinka paksua nauhaa sinne uskaltaisi laittaa?
- Herjaa brake light failurea vieläkin, vaikka jarruvalot toimivat kunnolla, eikä yksikään polttimo ole vääränlainen tai rikki, voisiko jarruvalokytkimessä olla sellainen kontaktihäiriö että jarruvalot toimivat mutta testausvaiheessa ilmoittaa vikaa?
- Airbagin valo palaa, mutta se ei haittaa mitään
Lisäksi pitäisi vetää lohkolämppärin johdot kajuuttaan ja sinne etupuskuriin, mutta siitähän olikin jo juttua aiemmin.
Niin ja öljyt täytyy vaihtaa, alkaa pian olla 6tkm ajettu samoilla litkuilla
Pientä askartelua että mieli pysyy virkeänä
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Juu tarkastettu on jo pariinkin otteeseen, kaikki polttimot ehjiä ja samanlaisia, vaihtelinkin niitä jo kertaalleen, samoin kuin pääjarruvalojen polttimot. Tuo herjaus ei sinänsä haittaisi mitään mutta kun cruise ei toimi tuon ansiostaMimmi kirjoitti:Mites lisäjarruvalo? Sekin kun kuuluu jarruvalotestiin.
Edit: sitten on vielä tuon moniurahihnan todella ärsyttävä ääntely, siis hihna ja rullat ovat 7-8tkm ajettuja, ja hihna päivittyi lyhyen malliseksi eli yksi rulla jäi pois. Mäkelän Autossa sanoivat että ovat koettaneet Ruotsista tilata pitkää hihnaa ja siihen kuuluvia pyöriä mutta aina tulee vain lyhyttä sarjaa
Muistaakseni 9-5T oli saanut osatakuun piikkiin vaihdettua lyhyen systeemin takaisin pitkään, mutta onko tuosta takuuhommasta vastuussa GM vai liike josta olen nuo ostanut?
Meinaan jos GM on vastuussa noista epäkuranteista osista niin olisikohan mahdollista saada jostain muusta liikkestä osatakuun piikkiin oikeanlaiset tavarat, ostokuittikin on tallella??
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Joulu 20, 2005 18:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Aha, kiitän tiedosta, koetan painostaa uudelleentilaukseen9-5T kirjoitti:Pyörät on samoja molemmilla remmeillä vain määrä vaihtuu. Käske heidän tilata uudestaan sillä nyt pitkän remmin numero on taas käytössä.ng900aero kirjoitti:[ Mäkelän Autossa sanoivat että ovat koettaneet Ruotsista tilata pitkää hihnaa ja siihen kuuluvia pyöriä mutta aina tulee vain lyhyttä sarjaa![]()
Saitko omasi vaihdettua pitkään hihnaan ilman lisäkustannuksia?
Nyt on 9-5 tutkimusten alaisena, täytyisi saada edes lämmöntuotto normaaliksi ennen joulureissua
Onkos kukaan purkanut sitä veihdekepin tienoota, olisko siellä jotain muoviosia joista voisi välys johtua?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Taitaa valitettavasti olla ominaisuus, kun mullakin tuntuu samanlainenng900aero kirjoitti: Onkos kukaan purkanut sitä veihdekepin tienoota, olisko siellä jotain muoviosia joista voisi välys johtua?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Asiahan ei minulle kuulu, mutta just viime viikolla käytiin kaverin autoon vaihtamassa 6 tulppaa paikallisessa saappi liikkeessä, ja siellä oli korjauksen alla 9-5, jonka omistaja oli yrittänyt itse viritellä ja väännellä noita moottoreita. Noh ... tuiksihan se meni, ja auto oli nyt korjaamolla koko sisusta purettuna takapenkeistä tuulilasiin, pitää vaihtaa koko lämmitysyksikkö (19" putkimonitorin kokoinen palikka). Onnea korjaukseen ... itse päätin just sillä hetkellä, että itse en yritä korjailla ...
LISÄYS: ko. auton omistaja oli itse ostanut lämppäriyksikön käytettynä ja vei sitten saappiliikkeeseen ja pyysi vaihtamaan ...
LISÄYS: ko. auton omistaja oli itse ostanut lämppäriyksikön käytettynä ja vei sitten saappiliikkeeseen ja pyysi vaihtamaan ...
Viimeksi muokannut JKen, To Joulu 22, 2005 08:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia A ja B
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia A ja B
Näköjään tulee mukavan kalliit kotelonvaihto-operaatiot, jos saa ilmansekoitusläpän akselin poikki:
http://www.genuinesaab.com/psi/files/SI871-2322.pdf
http://www.genuinesaab.com/psi/index.htm
Pitäisi varmaankin ensin saada vika paikannettua tarkasti ennen kuin purkaa mitään. Onko vika varmasti askelmoottorissa, sehän kai olisi kaikkein helpoiten korjattavissa oleva vika. Joko vanhaa moottoria ehostamalla tai pahimmassa tapauksessa hankkimalla uuden.
http://www.genuinesaab.com/psi/files/SI871-2322.pdf
http://www.genuinesaab.com/psi/index.htm
Pitäisi varmaankin ensin saada vika paikannettua tarkasti ennen kuin purkaa mitään. Onko vika varmasti askelmoottorissa, sehän kai olisi kaikkein helpoiten korjattavissa oleva vika. Joko vanhaa moottoria ehostamalla tai pahimmassa tapauksessa hankkimalla uuden.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Äsh, joku tumpelo tietenkin ollut asialla, noin yksinkertaisen järjestelmän korjaa helposti. Merkkiliikkeessä varmaan hyvin mielellään purkavat koko auton ja vaihtavat mahdollisimman isoja kokonaisuuksia jotteivät vaan joudu korjaamaan mitäänJKen kirjoitti:Asiahan ei minulle kuulu, mutta just viime viikolla käytiin kaverin autoon vaihtamassa 6 tulppaa paikallisessa saappi liikkeessä, ja siellä oli korjauksen alla 9-5, jonka omistaja oli yrittänyt itse viritellä ja väännellä noita moottoreita. Noh ... tuiksihan se meni, ja auto oli nyt korjaamolla koko sisusta purettuna takapenkeistä tuulilasiin, pitää vaihtaa koko lämmitysyksikkö (19" putkimonitorin kokoinen palikka). Onnea korjaukseen ... itse päätin just sillä hetkellä, että itse en yritä korjailla ...
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Niin no...satuin olemaan myös katsomassa ko.autoa. Jos ja kun siitä "möltistä", jossa on siis puhallin ja kaikki vivut ja sähkömoottorit ja mitä lie, oli vääntynyt ne ohjaintangot vituralleen, niin se meni vaihtoon koko yksikkö. Ja jotta sen yksikön pystyy vaihtamaan, täytyy todellakin repiä lähes kaikki irti.
Kuten jo todettua, jos alkuperäisen vian olisi korjauttanut liikkeessä, kust.arvio 150-200Eur. Nyt se mahtaa olla jokunen tuhatta euroa...
eli omistaja oli tehnyt "säästöä" ja korjannut (tai siis yrittänyt) itse ja halavaksi tuli!!!
Monissa asioissa merkkikorjaamo on liian kallis eikä heidän "erikoistietämystä" tarvita asioiden korjaamiseksi. On kuitenkin asioita, jolloin merkkikorjaamon käyttö on järkevää.
Kuten jo todettua, jos alkuperäisen vian olisi korjauttanut liikkeessä, kust.arvio 150-200Eur. Nyt se mahtaa olla jokunen tuhatta euroa...
eli omistaja oli tehnyt "säästöä" ja korjannut (tai siis yrittänyt) itse ja halavaksi tuli!!!
Monissa asioissa merkkikorjaamo on liian kallis eikä heidän "erikoistietämystä" tarvita asioiden korjaamiseksi. On kuitenkin asioita, jolloin merkkikorjaamon käyttö on järkevää.