Nettiauton "mestarimyyjät"

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Svc
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Svc »

matti sallinen kirjoitti:
Svc kirjoitti:Mitä? Siis onko autoliikkeissä myyjiä. Siis sellaisia henkilöitä, jotka tulevat oikein esittelemään autoa? Tarkoitatko niitä, jotka lukevat kopissaan iltalehteä kun itse katselet autoja? :twisted:
älä ny suutu, mutta sigun mukaan voisin päätellä sun käyneen volkkariliikkeissä :lol: ...menisit oikeeseen AUTOkauppaan, eikä mihkään kansanwaanu-puljuun :D
En suutu. :D Viimeisin kokemus tosin oli juurikin Volkkarikaupasta. Mistä arvasitkin. Tosin sama kokemus on niin Volvon, Audin, Mersun ja myös Saabin liikkeistä. Myyjät käytännössä pakenevat alta pois. Pitäisi vissiin ajaa pihaan taksilla eikä sillä 15 v Audilla tai vanhalla 99:llä. Ja kantaa kylttiä: "Haluan ostaa auton. En tuo vaihdokkia"
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
koistha
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja koistha »

Svc kirjoitti:Mitä? Siis onko autoliikkeissä myyjiä. Siis sellaisia henkilöitä, jotka tulevat oikein esittelemään autoa?
Sekin ihme on nähty ! Ja jopa Olarin länkkärissä. Kävin morjestamassa tuttua automyyjää ja odottelin siinä, että hän saa esiteltyä Oikealle asiakkaalle SportCombia, niin eiköhän toinen myyjä pyyhkäissyt paikalle ja kysyi, että saanko jo palvelua 8O Ja meikäläinen seisoi siinä paskasissa farkuissa ja tukka pystyssä :o Ei ole meinaan piiiitkiin aikoihin tapahtunut vastaavaa. Yleensä myyjän saa kaivaa jonkun kiven alta esiin ennen kuin kaupanhierontaan pääsee....
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
gls
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja gls »

myyjiä on monenlaisia, kaikista ärsyttävimpiä on yli-innokkaat asiakaspalvelijat jotka tunkee väkisellä antamaan suosituksia tuotteista.

tietysti on mukavaa kun bilteman työkaluosastolla nuori hehkeä naikkonen tulee kysymään että "mitä sais olla".. :wink:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
dq
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dq »

Nettiauto on kyllä muuten vallan mainio kaupantekoväline, mutta myydessä käyvät välillä hermoille juuri nämä turhat kyselijät, joilla ei ole aikomustakaan/tarpeeksi rahaa ostaa tuotetta. Kun sähköpostilaatikkoosi tipahtaa kahdestoista "Sano tiukka hinta!!!1"-kommentti, sen hinnan lukiessa ilmoituksessa, revit jo hiuksiasi. :D

Tai sitten soitetaan, kysellään ensin ummet ja lammet, sitten puhe kääntyy hintaan ja keskustelu menee suunnilleen tähän malliin; "Mitä sulla toi hinta, 70% pyyntihinnast voisin maksaa?" - "Ai, mun mielestä son jo aika sopiva jos kerran Nettiauton halvin samanlainen näyttää olevan? Ja mieluummin tingitään vasta sitten kun autoa käydään katsomassa?"..ja luuri korvaan. :) Jobbareitahan niistä suurin osa on, mutta silti kovin ärsyttävää.
matti sallinen
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja matti sallinen »

Svc kirjoitti:
matti sallinen kirjoitti:
Svc kirjoitti:Mitä? Siis onko autoliikkeissä myyjiä. Siis sellaisia henkilöitä, jotka tulevat oikein esittelemään autoa? Tarkoitatko niitä, jotka lukevat kopissaan iltalehteä kun itse katselet autoja? :twisted:
älä ny suutu, mutta sigun mukaan voisin päätellä sun käyneen volkkariliikkeissä :lol: ...menisit oikeeseen AUTOkauppaan, eikä mihkään kansanwaanu-puljuun :D
En suutu. :D Viimeisin kokemus tosin oli juurikin Volkkarikaupasta. Mistä arvasitkin. Tosin sama kokemus on niin Volvon, Audin, Mersun ja myös Saabin liikkeistä. Myyjät käytännössä pakenevat alta pois. Pitäisi vissiin ajaa pihaan taksilla eikä sillä 15 v Audilla tai vanhalla 99:llä. Ja kantaa kylttiä: "Haluan ostaa auton. En tuo vaihdokkia"
hähää...tana meinasin tippua jakkaralta ku luin ton :lol:
just kuukausi -puoltoista sitten kävin kattelemassa vääränmerkkistä vaihdokkia, kun meinas mielenkiinto loppumaan 99:n vaihteiden kanssa..
no ponkasin sisään, ja siinähän oli jo myyjä heti ovella vastassa...samontein kyseli kuinka hän voi auttaa...
meikäläinen meni ekan kerran mykäksi...siis TÄ? automyyjä suorastaan "käy" kimppuun, hyvä ku on molemmat jalat ees liikkeessä sisällä..
No paljastuhan se syykin sitten: myyjä kertoili olleensa aikoinaan konalassa automyyjänä, sano vaan jotenkin kivasti, että aina sitä tulee seurailtua, kun vanhoja saabeja pihaan pörähtää...no en mä sit kuitenkaan ostanu mitään, kävin kyllä sellasta reilu 17ke mondeoo koittaa, oli vaan niin ruosteessa ja nuhjanen..sellanen oikeen huonosti pidetty yksilö...sanoin kyllä myyjälle, ettei mua oikeen toi perusvärinen kärri kiinnosta, ja etenki ku on niin rupinen...heppu oli aivan äimänä, ja mä pidin sille luennon mitä mä odotan joltain 60tkm ajetulta mondeolta (etenkin ku se oli just ollu peltipajalla niiden kuuluisien takuuruostumisten takia...päällepäin kyllä oli kiiltävä ja ihan ok, mutta ne helmat+repsottavat sisustat..)kaveri otti asian kyllä ihan hyvin, totesi että hyvä kun mä huomasin ne, eikä joku muu asiakas...sano että nyt saa pojat ottaa uudelleen työn alle (epäilin kyllä sitä, mutta pari viikkoa sit kun kävin, ni se sama kärri oli oikeesti nyt siisti, positiivista).
otti kyllä tiedot ylös ja lupas ilmotella, jos jotain "hyviä" vaihdokkeja tulee vastaan..onneks ei oo tullu, muuten joutuis varmaan vaihtaa johonkin arvoaan menettävään ylihintaseen paskakasaan :wink:
saab 99 -83 GL"S"
Firges9000
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

gls kirjoitti:
tietysti on mukavaa kun bilteman työkaluosastolla nuori hehkeä naikkonen tulee kysymään että "mitä sais olla".. :wink:
Mä vastaisisin tohon: "kyllä sekin kelpaa, mutta kuusiokoloavainsatsia etsin".
:roll: :oops:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
snuggles
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Rankasti yleistäen voisi sanoa että jos jobbarit, t31n1xp3310t ja kärttyiset kaikkitietävät 50-60 vuotiaat käivärät potkisi hevonhelvettiin kyseisestä palvelusta niin homma toimisi.
Tuo on kyllä niin kipeän totta, että pakko kommentoida. Itse möin entistä tiisselitojotaani tuolla ja oli jos jonkunlaista. Ilmoituksessa luki 3 kertaa (alussa, keskellä ja lopussa), että EI VAIHTOA. Noh, teinixithän ehotteli, soitteli ja kyseli vaikka kuinka hirveisiin peltoautoihin vaihtoa.

Sitten nämä papat. Yks sopi näytön jo siinä, auto oli mulla kotikylillä parkissa. Aamusta ajelin 60km sinne putsaamaan ja puunaamaan sitä ja ei ukkoa alkanu kuuluun nii kysyin, että mikä se on tilanne, ookko tulossa. "jooh, on tuossa vähä kiireitä nyt" Arvasin ja sanoin, että " ...vaa unohetaanko koko homma?!" , "jooh, ku ei oikeen oo tuota rahhaa kyllä..." joku just 50-60v herrasmies. Kohtelias kuitenkin, tosin oisi voinut heti alkuun mainita, että ei oo aikomustakaan tulla katsomaan.

Nooh, sitte on myös näitä, jokka kaiken tietää autoista ja autojen hinnoista. Kuinka mun myymä auto oli toistatonnia ylihintainen ja kuinka siellä Tampereen suunnalla on puoleen sääreen noita vastaavia myynnissä paaaaljon halavemmalla ja pörssilehessäki melekeen kymmenkunta. No, ei ollu pörssilehessä yhtään ku katoin. Sitte soittaa kohta taas, että paljolla lähtee, paljolla lähtee, paljolla lähtee... jne. Persoonallinen heppu muutenki, mussutuksesta sai just selevää sen "paljolla lähtee" ja taustalla huusi akka (ilmeisesti oli pultattuna jossain kidutuspaalussa). Akan huudosta tunnistin myöhemmin sen hepun myös ja laitoin puhelimen kiinni...

Myös yksi oma luokkansa on nämä "ny tästä NOPIAT RAHAT" ja puoleenhintaan -tarjous autosta.

Hatchback oli se -96 Corolla. Eräskin vanhempi herra ei tainnut edes tietää, että mikä se semmonen on kun tuumasi, että: "mjooo, mjuu... muuten kyllä voisi harkita mutta kun ei siinä mahdu kuljettamaan mitään isompaa. Pitäisi kyllä ehdottomasti olla sedani se, mjoo mjuu. Mutta voin minä tarjota siitä HINTA - miinus 45%. Mite minusta tuntuu, että penkit ku kaataa, nii hätsäspeegeen menee pikkusen isompi morkula ku sedaniin? 8O

Kyllä meni mulla ainakin hermot ihan totaalisesti sitä myydessä. Möin sitte pikkuveikalle sen puoleen hintaan ku ei verenpaine antanu myöten enää kauppatouhuissa :D

Vähän tuli kyllä vaahdottua nyt mutta menköön, tympeetä voi olla joskus autonmyynti tai sitten mulla vaan oli semmonen auto ja semmonen tuuri, että kaikki kummajaiset soitteli mulle... Kiitos ja anteeksi.
Tobbana
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Kieltämättä kummallista tuo automyyjien "karvoihin katselu", satkulla kun ajeli autoliikkeen pihaan, ihan vaihtomielessä, niin palvelua sai odotella, sitten kun viimein meni hermo ja lähdin lampsimaan kohti ulko-ovea, myyjä kipaisee perään ja kyselee mitä saisi olla, siinä vaiheessa ihan turha enää huudella, olisi kysellyt silloin kun olin miellyttävän ehdokkaan ympärillä.
No, tonnarilla kun ajoin samaisen autoliikkeen pihaan, aikeina hakea varaosatiskiltä vääränmerkkiseen osaa, niin eiköhän heti ulko-ovella tule myyjä vastaan ja kyselee mitä sais olla ja tulisko tonnari vaihdossa. Kummasti niitä kiinnostaa myös vaihdokki ja millaisella autolla asiakas tulee pihaan, sillä reissulla olisin saanut käydä koeajamassa melkein mitä vaan ajokkia, satkun omistajana aivan turha yritys, onneksi ei tarvitse vuosiin ruveta vaihtamaan mihinkään, kyllä tonnari saa(joutuu) palvella piiitkään.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
kristian
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja kristian »

Hyviä kokemuksia mulla ainakin on nettiautosta. Kaksi autoa olen sitä kautta myynyt, tonnarin ja Citikan. Ja nykyisen satkun löysin myös sen avulla...

Ja tuo asiakkaan "karvoihin" katsominen on kyllä valitettavan yleistä autoliikkeissä. Omilla romuillani jos ajan liikkeen pihaan palvelu on usein aika ylimalkaista... eron huomaa silloin kun ajaa isäukon pari vuotta vanhalla Pajerolla liikkeen oven eteen, niin myyjät suorastaan hyökkäävät kimppuun :)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Jyki
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja Jyki »

-81:llä kun ajoin autoliikkeeseen ja satuin saamaan kontaktin myyjään (emantä mukana niin myyjäkin löytyy) ja kun koeajon jälkeen kysyin mitä on ko. auton tuikkahinta, niin usein kävi niin, että hinta nousi tonnilla. Oli kuulemma tapahtunut joku hinnoitteluvirhe. Luulivat luultavasti, että tinkaan hintaa alas ja sitten kuitenkin lopuksi tarjoan -81:stä vaihdossa. Tätä tapahtui kohdallani useammalla paikkakunnallakin. Kaupan teko loppui omalta kohdatani aina kun pyyntihinta nousi ja ko. liike boikottiin.
- Jyrki
Volvo V40 D1.9
ex-900 Aero -96
ex-900 turbo -81
ex-99 Turbo -80
makri
"Turbo"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja makri »

On noita ihme ostajaehdokkaita soitellut mullekin tuosta karvalakki-ng:stä, kysellään ummet ja lammet, sitten viimein udellaan mikä on tiukka hinta ja kun kohteliaasti sanoo että hinnan pitäisi kyllä olla ihan kohdallaan niin luuria korvaan.

Toinen ryhmänsä on sitten nämä sankarit jotka "ensi viikolla" lappaavat lompakkonsa täyteen kahisevaa ja käyvät hakemassa auton pois -> ei sen jälkeen kuulu mitään.
2019 Mazda CX9 2,5T + 2011 Mazda3 GT 2,5i + Telajärvi
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta
Sakari Satku
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Sakari Satku »

Ostin tuossa ennen joulua turbotonnarin ja olen nyt kaupitellut hienoa (ainakin omasta mielestäni) og900:ta nettiautossa. Sähköpostiin on kertynyt kunnioitettava määrä " tarjoon 50%, mutta tule ensin näyttämään autoa Takahikiän perämetsille, niin osaan sanoa varmasti" ja palkkapäiväni on silloin ja silloin..." Ja parasta on "tuo on ilmeisesti kolariauto" tinkaajat. :lol: Onneksi oli yksi asiallinenkin ostaja, joka soitti ja kävi katsomassa ja kysyi viimeistä hintaa vasta auton nähtyään ja päätti tehdä kaupat.

Nettiauto-palveluun täytyy kuitenkin olla tyytyväinen. Tonnarin löysin sieltä ja 900:n sain myytyä sen kautta, ja mikä parasta, palvelu on yksityisille* maksuton.

*Sekä xgfhg22 -tapaisten nimimerkkien taakse piileytyville jobbareille. :roll:

Kun oli puhetta myös autoliikkeistä, niin merkkiliikkeistä en ole saanut yleensä mitään palvelua, esim koeajamaan en välttämättä pääse jos liian uutta pyydän, vaikka kolmekymppinen ja keskituloinen olenkin. Olen huomannut, että minua nuorempia pariskuntia kyllä palvellaan, mutta kun yksin menen liikkeessen, niin myyjät lähtevät pian koppeihinsa lukemaan Iltistä. Vaihtoautoliikeistä olen toisinaan saanut hyvääkin palvelua. Tonnarin myyjä tuli hakemaan minut rautatieasemalta liikkeeseen 8O En meinannut uskoa tällaista palvelualtiutta todeksi.
Suabisti
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Nettiauto.com on mielestäni ainakin parempi paikka myidä käytettyä autoa kun. esim. huuto.net tai kepö. Edellä mainituissa on ongelmana kun kaikki kyselevät niitä kuvia ja niitä pitäisi jatkuvasti olla lähettelemässä. Ja se usein harmittaakin, kun autoa on myimässä ja kovalla työllä hyvät kuvat etsii ja maililla lähettää ostaja ehdokkaalle ja sen jälkeen ei mahdollisesta ostajasta kuulu mitään :twisted:

Eniten lähinnä ihmetyttää myynti-ilmoissa ihmisten heikko lukutaitoisuus.
Eli kun lukee *EI VAIHTOA* niin väkisin ja väkisin kysellään vaihtoa id:......?

Tämä siis varmaan nettiauto.com rasittavin "ominaisuus".
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

snuggles kirjoitti: Tuo on kyllä niin kipeän totta, että pakko kommentoida. Itse möin entistä tiisselitojotaani tuolla ja oli jos jonkunlaista. Ilmoituksessa luki 3 kertaa (alussa, keskellä ja lopussa), että EI VAIHTOA. Noh, teinixithän ehotteli, soitteli ja kyseli vaikka kuinka hirveisiin peltoautoihin vaihtoa.

Sitten nämä papat. Yks sopi näytön jo siinä, auto oli mulla kotikylillä parkissa. Aamusta ajelin 60km sinne putsaamaan ja puunaamaan sitä ja ei ukkoa alkanu kuuluun nii kysyin, että mikä se on tilanne, ookko tulossa. "jooh, on tuossa vähä kiireitä nyt" Arvasin ja sanoin, että " ...vaa unohetaanko koko homma?!" , "jooh, ku ei oikeen oo tuota rahhaa kyllä..." joku just 50-60v herrasmies. Kohtelias kuitenkin, tosin oisi voinut heti alkuun mainita, että ei oo aikomustakaan tulla katsomaan.

Nooh, sitte on myös näitä, jokka kaiken tietää autoista ja autojen hinnoista. Kuinka mun myymä auto oli toistatonnia ylihintainen ja kuinka siellä Tampereen suunnalla on puoleen sääreen noita vastaavia myynnissä paaaaljon halavemmalla ja pörssilehessäki melekeen kymmenkunta. No, ei ollu pörssilehessä yhtään ku katoin. Sitte soittaa kohta taas, että paljolla lähtee, paljolla lähtee, paljolla lähtee... jne. Persoonallinen heppu muutenki, mussutuksesta sai just selevää sen "paljolla lähtee" ja taustalla huusi akka (ilmeisesti oli pultattuna jossain kidutuspaalussa). Akan huudosta tunnistin myöhemmin sen hepun myös ja laitoin puhelimen kiinni...

Myös yksi oma luokkansa on nämä "ny tästä NOPIAT RAHAT" ja puoleenhintaan -tarjous autosta.

Hatchback oli se -96 Corolla. Eräskin vanhempi herra ei tainnut edes tietää, että mikä se semmonen on kun tuumasi, että: "mjooo, mjuu... muuten kyllä voisi harkita mutta kun ei siinä mahdu kuljettamaan mitään isompaa. Pitäisi kyllä ehdottomasti olla sedani se, mjoo mjuu. Mutta voin minä tarjota siitä HINTA - miinus 45%. Mite minusta tuntuu, että penkit ku kaataa, nii hätsäspeegeen menee pikkusen isompi morkula ku sedaniin? 8O

Kyllä meni mulla ainakin hermot ihan totaalisesti sitä myydessä. Möin sitte pikkuveikalle sen puoleen hintaan ku ei verenpaine antanu myöten enää kauppatouhuissa :D

Vähän tuli kyllä vaahdottua nyt mutta menköön, tympeetä voi olla joskus autonmyynti tai sitten mulla vaan oli semmonen auto ja semmonen tuuri, että kaikki kummajaiset soitteli mulle... Kiitos ja anteeksi.
:lol: :lol: kiitos itsellesi, päivän nauruannos vastaantettu :)
Sakari Satku kirjoitti:Olen huomannut, että minua nuorempia pariskuntia kyllä palvellaan, mutta kun yksin menen liikkeessen, niin myyjät lähtevät pian koppeihinsa lukemaan Iltistä.
liikkeeseen kannattaa siis pyytää kumppaniksi suunnilleen samanikäinen vastakkaista sukupuolta oleva henkilö :)
kadulla vastaantulijalle: "hei, lähdetkö koeajamaan mun kanssa uusia autoja" :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

lucaf kirjoitti: liikkeeseen kannattaa siis pyytää kumppaniksi suunnilleen samanikäinen vastakkaista sukupuolta oleva henkilö :)
kadulla vastaantulijalle: "hei, lähdetkö koeajamaan mun kanssa uusia autoja" :)
Kannattaa tosiaan tarkentaa, että autoista on kyse...Saattaa tulla nenu kipeäksi jos menee vastaantulevalle neidolle ehdottelemaan pelkkää "koeajoa" :? :oops:
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin