
Ac ja puhallinnopeus+m.vena
Ac ja puhallinnopeus+m.vena
A.ilmastoinnissahan puhaltimen nopeus on aluksi hitaalla ja kasvaa kun lämpö nousee n.1/3 osaan normaalista.Voiko ac:tä "huijata"että puhaltaisi aikaisemmin kovemmalla nopeudella koska lämmintä ilmaa tulee ja auto lämpiäisi nopeammin.(tiedän, että saa ohjelmoitua etukäteen mm.puhaltimen nopeuden mutta mutta,tämähän on automaattinen)Ottaako ac tiedon...niin mistä?Ja toinen kuuma aihe!magneettivena.Pitää muka naksahtaa kun laittaa virran päälle.Itellä ei.Mag.v.on kiinni koska virta päällä se on sulkenut C letkun ja kun virrat katkaisee niin se jää kiinni koska virtaa ei oo johdoissa mikä vaikuttaisi mag.venttiiliin.Jos ottaa johdon irti niin miten voi mennä peruspaineille koska jos Cletku on kokoajan kiinni,mistä menee hukkaportille paine?Jossittelun kauttako mettäänkö ja pitkälle
-91T

ACC mittaa lämpötilaa lämppärinkennon luota. Kun lämpötila on noussut tarpeeksi, ilma suunnataan lämmitysasentoon ja puhallusnopeutta lisätään.
Järjestelmää voi "huijata" aloittamaan isompi puhallus aikaisemmin asettamalla anturi lähemmäs kennoa.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 679#103679
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 4435#24435
Järjestelmää voi "huijata" aloittamaan isompi puhallus aikaisemmin asettamalla anturi lähemmäs kennoa.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 679#103679
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 4435#24435
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Minua taas ärsyttää tossa Autom. ilmastoinnissa se, että se talvella lämmittää kabiinin ensin tosi kuumaksi, jonka jälkeen lämpötila laskee tasaiseksi. Tai no, ainakin viileämmäksi. Eli mielestäni tuon teholämmityksen voisi lopettaa hieman aikaisemmin, nykyään laitan puhaltimen käsin kakkoselle kun kabiini lämpiää tarpeeksi, ei sitä puhaltimen huutamista jaksa kuunnella. Joskus tukee mieleen että toimiikohan se sisälämpötila-anturi ollenkaan.. ainakin se pyörii.. mitään tehtävissä?
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
...ja sitten jos avaa pakkasella oven ja astuu sisään, anturi luulee kabiinin olevan jäässä ja taas se hönkää täydellä teholla liikaa kuumaa, vaikkei lämpötila ole oleellisesti muuttunut. Heiman herkkä kapine.
Ainakin OGylikolkissa tuo ACC toimi huomattavasti sivistyneemmin. No, pitäähän se toimiakin kun onuudempaa tekniikkaa.
Ainakin OGylikolkissa tuo ACC toimi huomattavasti sivistyneemmin. No, pitäähän se toimiakin kun onuudempaa tekniikkaa.
oi ja voi....mä en kyllä ymmärrä mitenkä voi autosta edes saada liian kuuman. No joo kyllä siellä kuuma tulee, mutta eipä tuollainen hetkellinen lämmityskuumus voi haitata ketään?? Ennen valitettiin et autot on kylmiä ja nykyään liian kuumia
Ne äänieristematotkin pääset kuivumaan paremmin mitä lämpösempänä autoa talvella pitää. Näin ollen ei auto ruostukkaan sieltä paikoin niin helposti.
Mulla on yleensä vielä autossa kauheet toppavaatteet päällä ettei siltä puolin olisi kylymä....mut silti tykkään kylmästä pakkasesta -10 lähtien (auton ulkopuolella siis).
MP: Pysyykö sulla moottorilämpö normaalina?

Ne äänieristematotkin pääset kuivumaan paremmin mitä lämpösempänä autoa talvella pitää. Näin ollen ei auto ruostukkaan sieltä paikoin niin helposti.
Mulla on yleensä vielä autossa kauheet toppavaatteet päällä ettei siltä puolin olisi kylymä....mut silti tykkään kylmästä pakkasesta -10 lähtien (auton ulkopuolella siis).
MP: Pysyykö sulla moottorilämpö normaalina?
VW transporter 2.5tdi vm.99
Jep.. ja mun tapauksessa ilmastointi ei ilmeisestihimmee kirjoitti:Tai ilmavirtaus kasvaa nopeuden kasvaessa. Kyllähän kaupungissa tulee ajeltua suurinpiirtein samoilla kierroksilla.
ehdi reagoida tarpeeksi nopeasti lisääntyneeseen kylmään ilmavirtaukseen

-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Eipä ole moista kyllä minun tonnarissa esiintynyt, viimeksi eilen kävin trionicia "käskyttämässä", ettei se aivan laiskistu, kaupunkinopeudesta ripeä kiihdytys ohitustielle 100kph lasiin, enkä huomannut mitään eroa sisälämpötilassa ja minä sentäs olen todellinen vilukissa, pitkät kalsarit heti juhannuksen jälkeen jalkaan, ettei vaan pääse vilu yllättämään. :)MP kirjoitti:.. ja jatkoa.. jos olet ajellut jonkin aikaa kaupungissa, ja kabiini tuntuu mukavan lämpimältä, nokka kohti moottoritietä ja 100 lasiin, niin jo viilenee kiusallisesti..
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Jos ehti tottua paremmin toimivaan lämmitykseen, haittaa se. Vähän sama kuin cruisen tai ilmastoinnin puuttuminen jos niihin on ehtinyt tottua.himmee kirjoitti:oi ja voi....mä en kyllä ymmärrä mitenkä voi autosta edes saada liian kuuman. No joo kyllä siellä kuuma tulee, mutta eipä tuollainen hetkellinen lämmityskuumus voi haitata ketään??
Tonnari ei mielestäni edusta nykyautoja.Ennen valitettiin et autot on kylmiä ja nykyään liian kuumia![]()
Olen eri mieltä. Jos autoa lämmitetään paljon sisältä (ja ajetaan lyhyitä matkoja) kondensoituu vesi koripellin sisäpuolelle ja jää muhimaan. Kävin parkkitalossa ja lippua ottaessani laskin lasin alas; auto sisältä ns. kuiva, mutta oven sisäpuoli märkä.Ne äänieristematotkin pääset kuivumaan paremmin mitä lämpösempänä autoa talvella pitää. Näin ollen ei auto ruostukkaan sieltä paikoin niin helposti.
Ihan järkevää pitää toppavaatteet mukana, eihän sitä tiedä milloin näiden vehkeiden kanssa joutuu tuonne pimeään pakkaseen. Yksi kerta riitti opettamaan, että autossa pitää talvella olla lämpimät vaatteet mukana.Mulla on yleensä vielä autossa kauheet toppavaatteet päällä ettei siltä puolin olisi kylymä....mut silti tykkään kylmästä pakkasesta -10 lähtien (auton ulkopuolella siis).