Sattuipa tuossa viime kesän lopulla seuraavaa.....
Olimme tulossa muijan kanssa mökiltä Ouluun päin tuota uutta moottoritietä pitkin. Ilma oli viileähkö ja pimeäkin alkoi jo olla. Ajelin normaalia matka vauhtiani (n. 110km/h), kunnes alkoi tulemaan autoja perävalot edellä vastaan. No vakkari päällä menin heittämällä ohi, ja samalla huomasin, että yksi niistä autoista oli punainen Ferrari (sama Ferrari joka pyöri täällä Oulussa ainakin viimekesänä). Ferrarin mallista minulla ei ole mitään hajua, mutta suht tuore kampe se kait oli.....Noh enivei, matka kuitenkin jatkui ja autot hävisivät taustapeiliin.
Hieman ennen Pohjan siltaa (se missä oli se remontti ja nopeusrajoitus muistaakseni 40km/h) se sama ferrari ilmestyi taakseni ja siirtyi viereiselle kaistalle. Siinä sitten ajettiin rintarinnan neljää kymppiä sillan yli.
Minähän heti kirkaisin muijalle, että sehän lähtee kisaamaan. Heti, kun 40 rajoitus loppu, niin kiihdytin normaalia rivakammin n. 80km/h. No eihän se ferrari heti lähtenyt kiihdyttämään vaan ajoi rinnalle.
Molemmat mulkaistiin toisiamme, ja sitten mentiin.....
Minä myöhästyin hieman siinä "lähdössä" ja jäin jo noin vajaan auton mitan verran taakse. Vauhtia oli hetkessä jo n. 150km/h, muija vieressä naama punaisena kirkuen mulle jotain nopeusrajoituksesta ja ferrari yhä reilun auton mitan edessä
Loppujen lopuksi kelasimme vauhtia noin 180km/h, kunnes hölläsin ja liityin pois motarilta.
Siinä me sitte muijan kanssa kahdestaan naureskelimme, että eikö se tosiaan päässyt meistä karkuun kuin noin 2 auton verran, vaikka me ajettiin "perhe" autolla.
Väkisinkin tulee mieleen, että se ferrari kuski ei kiihdyttänyt täysiä. Olisihan sen nyt pitänyt mennä menojaan jos olisi vaan halunnut (eikö?).
Mutta silti oli hauskaa kisata Ferrarin kanssa, vaikka toiseksi jäinkin.
Huom.
Yllä oleva teksti on sitten täyttä sontaa....Tuo kisahan tapahtui tietysti suljetulla radalla eikä missään yleisellä tiellä