Leima tuli!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
petteri
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 18:06
Paikkakunta: turku

Leima tuli!

Viesti Kirjoittaja petteri »

kävin katsastuksessa, ei tullut huomautuksia. Tosin lambda-anturi vaihdettiin ennakoivasti aikaisemmin. :wink:
#2502
9000cs 2.0t -97
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

No kyllähän noin uudenkarhea satku leimalle menee :wink:

Onneksi olkoon vaan!
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Jee, minäkin sain autoon leiman :)

Onneksi ei ole vielä joutunut hitsaushommiin, kiitos siitä hyvän ruostesuojauksen.

Seuraava katsastus 1.3.2007 mennessä! 8)
Siihen saakka kovaa ajoa. :twisted:
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
petteri
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 18:06
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja petteri »

Mukavaa, eikö olekin? katsastus mies tutki vetaritunnelia ja totesi: ´häh nämähän on ehjät´ pitääkin viedä saab alustan suojaukseen nyt kun paikat on vielä kunnossa.
#2502
9000cs 2.0t -97
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Joskus n. viikko sitten tippui myös noppaan leima kerrasta. Käsijarrun jouduin säätämään etukäteen, mutta sehän Saabille on aina tehtävä.
Ei kuulemma ole yhtä siistiä ysikymppiä ollut pitkään aikaan katsastettavana.
Myös tuohon -84 satkuun tuli keväällä leima ensi näyttämällä, vaikka auto oli seissyt puolisen vuotta edes käymättä.
Tuota -90 satkua sen sijaan sai käydä 3 kertaa näyttämässä. Ensin ei kelvannut pakoputki ja sitten ei päästöt. Mittautin muualla ja vein lapun ja leima tuli.
Uusi satku on huonompi kuin pihallinen vanhoja..;)
tpsaab
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 10:38

joo sama täällä, og900 -88 "Rusoposki", meni tänäa

Viesti Kirjoittaja tpsaab »

Päästöt:
Mitattu Sallittu
CO 1,00 3,5
HC 70 600
CO2 13,90
O2 0,50 5,00

Vasen Oikea
1. akseli 1,5 1,5
2. akseli 1,2 1,2
Käsijarru 1,4 1,2
OG900i -88
VW 1300 -70
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Itse hieman ennakoin eilen katsastusta ja kävin laitattamassa Turboon taakse pohjaanlyöntikumet, pakoputkeen Saabin originaalit klemmarit ja haponkestävät pultit ja mutterit katin takakiinnitykseen.

Vaimoki kerkesi kommentoimaan minun mielestä parempia pakoääniä. Käy kuulemma päähän ja minusta matalemmat pakoäänet on vaan paremmat.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

katin etukiinnityksessä ne happispultit ainaskin mulla jostain syystä yritti aukeilla, panin sit 2 kpl muttereita päällekkäin ja vedin ne ns. kontraan.
pirullista vaan jos katti alkaa kyntään maantietä.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

tänään tipahti siniseen tuplaysiin leima :P , tokalta kierrokselta. uudelleennäytössä oli syynissä jarrukilpi, jarruputki, ja pakokaasupäästöt. pikkasen helpoittaa. toimiskohan tuo vielä vuoden, viime päivinä on alkanut vaihdelaatikon vitonen ääntelemään, sekä painelaakeri. :?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
tpsaab
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 10:38

Onnea!

Viesti Kirjoittaja tpsaab »

lucaf kirjoitti:tänään tipahti siniseen tuplaysiin leima :P , tokalta kierrokselta. uudelleennäytössä oli syynissä jarrukilpi, jarruputki, ja pakokaasupäästöt. pikkasen helpoittaa. toimiskohan tuo vielä vuoden, viime päivinä on alkanut vaihdelaatikon vitonen ääntelemään, sekä painelaakeri. :?
Kyllähän tuo vaihdeloota kestää useamman kympin, jos vaan itellä hermo kestää ulinaa kuunnella.
Niissä katsastuksissa on aina oma pieni jännitys, vähän niinkuin lottoa seurais
OG900i -88
VW 1300 -70
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kyllä normaalikäytössä aski kestää vaikkaa vitonen vollottaa. Isän Saabissa on jo monta vuotta kuulunut ääni ja ei ole mitään kuulunut, että olis mitenkään oireillu.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

no hyvä, jos 30tkm vuodessa lasketaan normaalikäytöksi vuonna 84 valmistetulle autolle :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Mulla ei mennyt toi -89 c läpi.
hakkas tonne vetaritunnelin luo pohjapuolelle kaks reikää.
Ajettu 204 tkm.
No itsellä ei hitsausvehkeitä niin kai toi jää varaosiks.
On vaan tullu ostettua uutta osaa jonkun verran :x
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
tpsaab
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 10:38

joo, otan osaa. Sama kohtalo kävi täällä. Mulla oli hieno,

Viesti Kirjoittaja tpsaab »

miltei virheetön satku, mutta ei perkele hitsaajaa löytyny kohtuuhintaan eikä itellä oo kamppeita.
Noh, teen mökillä liikuteltavat telineet kakkosnelosesta ens kesänä, jotta pääsen auton alle ja ostan hitsausvälineet, migin.
Mullon myös yks kuplavolkkariprojekti, johon tarviin niitä.

Hitsaan saatana niitä vetaritunneleita vaikka viikon, jos mun nykyisestä saapista ne jää joskus kiinni.
OG900i -88
VW 1300 -70
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

moksu kirjoitti:Mulla ei mennyt toi -89 c läpi.
hakkas tonne vetaritunnelin luo pohjapuolelle kaks reikää.
Ajettu 204 tkm.
No itsellä ei hitsausvehkeitä niin kai toi jää varaosiks.
On vaan tullu ostettua uutta osaa jonkun verran :x
No jos ei muuta ollut ja auto on kaikin puolin kunnossa, ei tuon takia kannata sitä osiksi pistää. Mulla on noin 202.000 ajettu -89c ja siihenkin tehtiin tunnelin pohjat jokunen vuosi sitten, ei se katastrofin paikka ole.
# 419 Vesa Pohjalainen
Vastaa Viestiin