
Leima tuli!
Leima tuli!
kävin katsastuksessa, ei tullut huomautuksia. Tosin lambda-anturi vaihdettiin ennakoivasti aikaisemmin. 

#2502
9000cs 2.0t -97
9000cs 2.0t -97
Jee, minäkin sain autoon leiman
Onneksi ei ole vielä joutunut hitsaushommiin, kiitos siitä hyvän ruostesuojauksen.
Seuraava katsastus 1.3.2007 mennessä!
Siihen saakka kovaa ajoa.

Onneksi ei ole vielä joutunut hitsaushommiin, kiitos siitä hyvän ruostesuojauksen.
Seuraava katsastus 1.3.2007 mennessä!

Siihen saakka kovaa ajoa.

Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? 
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear

It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Joskus n. viikko sitten tippui myös noppaan leima kerrasta. Käsijarrun jouduin säätämään etukäteen, mutta sehän Saabille on aina tehtävä.
Ei kuulemma ole yhtä siistiä ysikymppiä ollut pitkään aikaan katsastettavana.
Myös tuohon -84 satkuun tuli keväällä leima ensi näyttämällä, vaikka auto oli seissyt puolisen vuotta edes käymättä.
Tuota -90 satkua sen sijaan sai käydä 3 kertaa näyttämässä. Ensin ei kelvannut pakoputki ja sitten ei päästöt. Mittautin muualla ja vein lapun ja leima tuli.
Uusi satku on huonompi kuin pihallinen vanhoja..
Ei kuulemma ole yhtä siistiä ysikymppiä ollut pitkään aikaan katsastettavana.
Myös tuohon -84 satkuun tuli keväällä leima ensi näyttämällä, vaikka auto oli seissyt puolisen vuotta edes käymättä.
Tuota -90 satkua sen sijaan sai käydä 3 kertaa näyttämässä. Ensin ei kelvannut pakoputki ja sitten ei päästöt. Mittautin muualla ja vein lapun ja leima tuli.
Uusi satku on huonompi kuin pihallinen vanhoja..

joo sama täällä, og900 -88 "Rusoposki", meni tänäa
Päästöt:
Mitattu Sallittu
CO 1,00 3,5
HC 70 600
CO2 13,90
O2 0,50 5,00
Vasen Oikea
1. akseli 1,5 1,5
2. akseli 1,2 1,2
Käsijarru 1,4 1,2
Mitattu Sallittu
CO 1,00 3,5
HC 70 600
CO2 13,90
O2 0,50 5,00
Vasen Oikea
1. akseli 1,5 1,5
2. akseli 1,2 1,2
Käsijarru 1,4 1,2
OG900i -88
VW 1300 -70
VW 1300 -70
Itse hieman ennakoin eilen katsastusta ja kävin laitattamassa Turboon taakse pohjaanlyöntikumet, pakoputkeen Saabin originaalit klemmarit ja haponkestävät pultit ja mutterit katin takakiinnitykseen.
Vaimoki kerkesi kommentoimaan minun mielestä parempia pakoääniä. Käy kuulemma päähän ja minusta matalemmat pakoäänet on vaan paremmat.
Vaimoki kerkesi kommentoimaan minun mielestä parempia pakoääniä. Käy kuulemma päähän ja minusta matalemmat pakoäänet on vaan paremmat.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
katin etukiinnityksessä ne happispultit ainaskin mulla jostain syystä yritti aukeilla, panin sit 2 kpl muttereita päällekkäin ja vedin ne ns. kontraan.
pirullista vaan jos katti alkaa kyntään maantietä.
pirullista vaan jos katti alkaa kyntään maantietä.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
tänään tipahti siniseen tuplaysiin leima
, tokalta kierrokselta. uudelleennäytössä oli syynissä jarrukilpi, jarruputki, ja pakokaasupäästöt. pikkasen helpoittaa. toimiskohan tuo vielä vuoden, viime päivinä on alkanut vaihdelaatikon vitonen ääntelemään, sekä painelaakeri. 


Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Onnea!
Kyllähän tuo vaihdeloota kestää useamman kympin, jos vaan itellä hermo kestää ulinaa kuunnella.lucaf kirjoitti:tänään tipahti siniseen tuplaysiin leima, tokalta kierrokselta. uudelleennäytössä oli syynissä jarrukilpi, jarruputki, ja pakokaasupäästöt. pikkasen helpoittaa. toimiskohan tuo vielä vuoden, viime päivinä on alkanut vaihdelaatikon vitonen ääntelemään, sekä painelaakeri.
Niissä katsastuksissa on aina oma pieni jännitys, vähän niinkuin lottoa seurais
OG900i -88
VW 1300 -70
VW 1300 -70
Kyllä normaalikäytössä aski kestää vaikkaa vitonen vollottaa. Isän Saabissa on jo monta vuotta kuulunut ääni ja ei ole mitään kuulunut, että olis mitenkään oireillu.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
joo, otan osaa. Sama kohtalo kävi täällä. Mulla oli hieno,
miltei virheetön satku, mutta ei perkele hitsaajaa löytyny kohtuuhintaan eikä itellä oo kamppeita.
Noh, teen mökillä liikuteltavat telineet kakkosnelosesta ens kesänä, jotta pääsen auton alle ja ostan hitsausvälineet, migin.
Mullon myös yks kuplavolkkariprojekti, johon tarviin niitä.
Hitsaan saatana niitä vetaritunneleita vaikka viikon, jos mun nykyisestä saapista ne jää joskus kiinni.
Noh, teen mökillä liikuteltavat telineet kakkosnelosesta ens kesänä, jotta pääsen auton alle ja ostan hitsausvälineet, migin.
Mullon myös yks kuplavolkkariprojekti, johon tarviin niitä.
Hitsaan saatana niitä vetaritunneleita vaikka viikon, jos mun nykyisestä saapista ne jää joskus kiinni.
OG900i -88
VW 1300 -70
VW 1300 -70
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
No jos ei muuta ollut ja auto on kaikin puolin kunnossa, ei tuon takia kannata sitä osiksi pistää. Mulla on noin 202.000 ajettu -89c ja siihenkin tehtiin tunnelin pohjat jokunen vuosi sitten, ei se katastrofin paikka ole.moksu kirjoitti:Mulla ei mennyt toi -89 c läpi.
hakkas tonne vetaritunnelin luo pohjapuolelle kaks reikää.
Ajettu 204 tkm.
No itsellä ei hitsausvehkeitä niin kai toi jää varaosiks.
On vaan tullu ostettua uutta osaa jonkun verran
# 419 Vesa Pohjalainen