Silloin minua hymyilytti :)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Tuohon motoristien lasinpesunesteellä kastelemiseen, ei oikein ymmärrä miksi ketään motoristi edes auton perseessä tahallisesti roikkuisi. Se välimatka joka katsotaan riittäväksi turvaväliksi on jo pelkästään auton aiheuttamien pyörteiden vuoksi tarpeellinen.

Sikälimikäli takana roikkuva pyörä on enempi auton vasemman takakulman kohdilla kuin keskellä auton ajolinjaa, kannattaa ottaa huomioon että se voi myös olla kyttäämässä ihan sopivaa ohituspaikkaakin. Aika monet motoristit kyttäilee hetken (tai pidemmänkin) missä ohittavat eivätkä vedä lennosta ohi. Kun juuri kahvan käännön hetkellä tulee pesunesteet silmille ei jälki välttämättä ole kaunista. Ja muutenkin, kannattaa pohtia sitäkin elementtiä että jos "nesteyttämisen" seurauksena motoristi lipat vetää tms., olet sinäkin osallisena jutussa silloin.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

joukolainen kirjoitti:Täytyy itsekkin kertoa tuolta Saksan maalta autonhaku reissulta: Pitihän sitä saabia kokeilla, miten se kulkee ja motarilla yks uuskoppanen bemari liimautui takapuskuriin, kun ensin ajoin siitä ohi n 220. Katseli että mikä kumma saabi, sitten se ajo ohi n 240 ja sitten laitoin itse kaikki peliin mittariin 260 ohi vaan, ja sen jälkeen ei näkynyt. Mentiin n 60 km jälkeen mäkkäriin ja kas kummaa sama bemari tuli parkkipaikalla ja katsoivat tosi tarkkaan aeroa. Naureskeltiin ikkunan takana, mahtoi olla sakemanneilla ihmettelemistä. Oli muuten 530 bemari.
Kyllä Aerosta pitäis paukkua löytyä ja ainakin on sellaiset välitykset millä se paukku välitetään tiehen. Ja jos Topgeariin on uskominen niin 9-5 Aeron ohituskiihtyvyys on melkoista sillä melko tarkka lause eräästä videosta on "...this will do it quicker than Porsche 911 turbo...".
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

OT: Kannattaa pitää ripaus realismia mukana noiden ohituskiihtyvyysväitteiden kanssa. Kohtuu helppoa on etsiä juuri sille omalle autolle sopivat (lyhyet) intervallit ja sitten vertailla johonkin urheiluautoon..
Startin13
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 12:47
Paikkakunta: VyborG.ru

Viesti Kirjoittaja Startin13 »

joukolainen kirjoitti:Täytyy itsekkin kertoa tuolta Saksan maalta autonhaku reissulta: Pitihän sitä saabia kokeilla, miten se kulkee ja motarilla yks uuskoppanen bemari liimautui takapuskuriin, kun ensin ajoin siitä ohi n 220. Katseli että mikä kumma saabi, sitten se ajo ohi n 240 ja sitten laitoin itse kaikki peliin mittariin 260 ohi vaan, ja sen jälkeen ei näkynyt. Mentiin n 60 km jälkeen mäkkäriin ja kas kummaa sama bemari tuli parkkipaikalla ja katsoivat tosi tarkkaan aeroa. Naureskeltiin ikkunan takana, mahtoi olla sakemanneilla ihmettelemistä. Oli muuten 530 bemari.
SLK 230 komp, Mercedes & Audi TT otti syväkyykkyä Kasselin mäessä, sen verran annoin tasoitusta että Saab oli lastattu perätilasta kattoon asti alkomaholijuomilla.

No 100 km myöhemmin perässä vilkutteli 928(?) Porsche ja meni menojaan ja olis menny vaikka olis ollu kax airon konetta nokalla. Että se siitä, joten löytyy sieltä Saksasta mahtimenijöitä muiltakin :roll:
Taisitte muksut puksut vähän yllättyä pyllättyä.
Startin13
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 12:47
Paikkakunta: VyborG.ru

Viesti Kirjoittaja Startin13 »

[quote="dq"]Tuohon motoristien lasinpesunesteellä kastelemiseen, quote]

Voi VI**U että on lapsellista touhua kastella jotain prätkähiirtä Lasolilla.
Nämä kaverit varmaan haluaisivat vielä setänsä veljen vaimon syliin.
Taisitte muksut puksut vähän yllättyä pyllättyä.
matti sallinen
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja matti sallinen »

..onneksi en käytä lasolia...
onko muuten omakohtaista kokemusta :?:
saab 99 -83 GL"S"
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Hymyilytti muuten viimeksi eilen. Olin tulossa hämäriä (VT3) pitkin joulunvietosta Pohjanmaalta takasin etelään. Cruise oli säädetty mittarin mukaan 120:een. Siinähän sai koko ajan ohitella muita, väliäkös tuolla kun on moottoritie alla ja kunhan ei palaudu takaisin oikealle liian aikaisin heittämään kuraa ohitettavan silmille. Ohitin yhden korollan ja sehän oli sille aivan liikaa. Luulisi jo sen verran älyä olevan ettei madalletun muutaman vuoden vanhan ahdetun Saabin kanssa pidä lähteä leikkisille. Ohituksen jälkeen se alkoi lähestyä ja siirtyi ohituskaistalle. Itsellä oli vakkari koko ajan samassa 120:ssä. Kun tuli rinnalle, pukkasin kolmosen pesään, lurun auki ja ne ahtopaineet sinne huikeeseen 0.5 bariin. Vauhti oli 160:ssä melko nopeasti, taustapeilistä näkyi tojotistin etuvalot etäällä. Vitonen silmään ja vakkari hoiti taas nopeusvalinnan normaaliin 120:een. Ei tullut enään ohi yrittämään.

Keli ei ollut kummoinen mutta motarilla oli ihan hyvä ajaa. Aivan turhaahan tuosta tuli provosoiduttua, sopivalla tuurillahan olisi korttikin lähtenyt. Nooh, kuitenkin, hymyilytti...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
MindW
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MindW »

joukolainen kirjoitti:Pitihän sitä saabia kokeilla, miten se kulkee ja motarilla yks uuskoppanen bemari liimautui takapuskuriin, kun ensin ajoin siitä ohi n 220. Katseli että mikä kumma saabi, sitten se ajo ohi n 240 ja sitten laitoin itse kaikki peliin mittariin 260 ohi vaan, ja sen jälkeen ei näkynyt.
Eikös noissa bemareissa yms. muissa saksalaisissa ole nopeusrajoitin 250km/h?
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

MindW kirjoitti:
joukolainen kirjoitti:Pitihän sitä saabia kokeilla, miten se kulkee ja motarilla yks uuskoppanen bemari liimautui takapuskuriin, kun ensin ajoin siitä ohi n 220. Katseli että mikä kumma saabi, sitten se ajo ohi n 240 ja sitten laitoin itse kaikki peliin mittariin 260 ohi vaan, ja sen jälkeen ei näkynyt.
Eikös noissa bemareissa yms. muissa saksalaisissa ole nopeusrajoitin 250km/h?
Porschessa ei ole....( ikävä kyllä ).. :)
Ja Japanissa kulkineet on rajoitettu 180km/h...( sinne vaan ajelamaan )

*heh heh kaveri tuumaa "mulla on toyota supra twin turbo..kyllä lähtee ja
huiput 180km/h....( siis japanissa )....suomessa ja muualla nämä suprat
eteneekin sitten jo hiukan erilailla... 8O *
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Tämäkin oli vain unta, mutta kerronpahan kuitenkin...

Oltiin kaverille hakemassa uutta projektiautoa. Ja hinaamallahan se piti tuoda, pikkuteitä pitkin. Eräässä välissä eksyttiin kuitenkin mäntyharjun keskustaan. Keskustasta pikkuteitä kohti Kausalaa oli otettu suunnaksi, ja kiire oli, sammatista asti pöristelty (joku ~ 150 km vajaa 100 jäljellä.). Tunnollisesti rajoituksia noudattaen pöristelin vetojuhdalla, vanhalla vm 83 900 turbolla. Huomasin taustapeilistä jonkun alkavan ohittaa, ja kuin tilauksesta edessä häämötti kyltti jonka antoi luvan nostaa nopeuden joko 50 tai 60 kympistä 80. Noh ensin vähän kaasua notta takana herättin ja köysi kiristyi ja sitten kaasuläppä ammolleen...Lieneen tuon vanhan caprin nopein kiihdytys tähänastisen elämän varrella. Eikä tultu ohi...kun vasta sitten kun pudotin nopudeksi sen suurimman sallitun, kun autoa hinataan...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1490
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JKen »

Hyvät Saabistit: Kaahailu liikenteessä on homojen ja pienimunasten hommaa. Jos provosoituu jonkun ässän kikkailusta, on syytä katsoa peiliin. Jättäkää tielläliikkujien vaarantaminen muille automerkeille.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Juho80 kirjoitti:Kaverin kanssa olin muutama vuosi takaperin Helsingissä Sörnäisten rantatiellä liikennevaloissa oikealla kaistalla ja vasemmalle puolelle tuli Fiesta Xr2i. Taisin Fiesta-kuskin mielestä ilmeisen provosoivasti painaa kaasua, kun lähti kumit ulvoen.. No pitihan haaste ottaa vastaan ;) Rinnakkain mentiin ja Fiestan kyytiläinen katsoi meihin päin hymyillen.. Sitten katse siirtyi eturenkaaseen.. kaveri kyydissäni repesi nauramaan, oli hymy Fiesta-kyytiläisellä kuulemma hyytynyt, "sehän sutii". 8O Sinne se Fiesta jäi taakse, kun löytyi vaihde jolla pitoa oli jo riittävästi :lol:
Tästä tuli mieleen Lahdessa OG-miitingin aikaan keskustassa käynti. Liikennevaloihin viereen tuli kalvotettu ja kromikapselein varustettu sedan-satku, ruisku/kaasari ainakin pakoputkesta päätellen ja alkoi houkutella kisaamaan. Oltiin mun silloisella ässällä (pikkusen paineita nostettu, ic, 3" rööri sportkatilla) liikenteessä 5 äijää päällä. Oli pikkusen tihkusadetta ja tien pinta siis märkä. Kun valoista lähdettiin niin toiminta oli suurinpiirtein seuraava: 1->sutii rajoittimelle, 2->samoin, 3->samoin, nelosella löytyi pitoa ja kilpaileva satku jäi. Oli sielläkin aika mielenkiintoisen näköisiä ilmeitä kabiinissa, ja meillä hauskaa :D Jälkeenpäin mun takana tulleet kommentoivat että aika miehekäs pauke kuului putkesta ;)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

JKen kirjoitti:Hyvät Saabistit: Kaahailu liikenteessä on homojen ja pienimunasten hommaa. Jos provosoituu jonkun ässän kikkailusta, on syytä katsoa peiliin. Jättäkää tielläliikkujien vaarantaminen muille automerkeille.
Varopas vähän sanojasi. Voit vielä saada syytteen homojen pilkkaamisesta.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

JKen kirjoitti:Hyvät Saabistit: Kaahailu liikenteessä on homojen ja pienimunasten hommaa. Jos provosoituu jonkun ässän kikkailusta, on syytä katsoa peiliin. Jättäkää tielläliikkujien vaarantaminen muille automerkeille.
Onhan meissä saabisteissakin pienimunaisia!

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

JKen kirjoitti:Hyvät Saabistit: Kaahailu liikenteessä on homojen ja pienimunasten hommaa. Jos provosoituu jonkun ässän kikkailusta, on syytä katsoa peiliin. Jättäkää tielläliikkujien vaarantaminen muille automerkeille.
Juu, mutta kannattaa myös huomioida että nykyisessä tasa-arvon maailmassa ainoa homma joka on pelkästään miesten hommaa on homoilu.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Vastaa Viestiin