Silloin minua hymyilytti :)
Tuohon motoristien lasinpesunesteellä kastelemiseen, ei oikein ymmärrä miksi ketään motoristi edes auton perseessä tahallisesti roikkuisi. Se välimatka joka katsotaan riittäväksi turvaväliksi on jo pelkästään auton aiheuttamien pyörteiden vuoksi tarpeellinen.
Sikälimikäli takana roikkuva pyörä on enempi auton vasemman takakulman kohdilla kuin keskellä auton ajolinjaa, kannattaa ottaa huomioon että se voi myös olla kyttäämässä ihan sopivaa ohituspaikkaakin. Aika monet motoristit kyttäilee hetken (tai pidemmänkin) missä ohittavat eivätkä vedä lennosta ohi. Kun juuri kahvan käännön hetkellä tulee pesunesteet silmille ei jälki välttämättä ole kaunista. Ja muutenkin, kannattaa pohtia sitäkin elementtiä että jos "nesteyttämisen" seurauksena motoristi lipat vetää tms., olet sinäkin osallisena jutussa silloin.
Sikälimikäli takana roikkuva pyörä on enempi auton vasemman takakulman kohdilla kuin keskellä auton ajolinjaa, kannattaa ottaa huomioon että se voi myös olla kyttäämässä ihan sopivaa ohituspaikkaakin. Aika monet motoristit kyttäilee hetken (tai pidemmänkin) missä ohittavat eivätkä vedä lennosta ohi. Kun juuri kahvan käännön hetkellä tulee pesunesteet silmille ei jälki välttämättä ole kaunista. Ja muutenkin, kannattaa pohtia sitäkin elementtiä että jos "nesteyttämisen" seurauksena motoristi lipat vetää tms., olet sinäkin osallisena jutussa silloin.
Kyllä Aerosta pitäis paukkua löytyä ja ainakin on sellaiset välitykset millä se paukku välitetään tiehen. Ja jos Topgeariin on uskominen niin 9-5 Aeron ohituskiihtyvyys on melkoista sillä melko tarkka lause eräästä videosta on "...this will do it quicker than Porsche 911 turbo...".joukolainen kirjoitti:Täytyy itsekkin kertoa tuolta Saksan maalta autonhaku reissulta: Pitihän sitä saabia kokeilla, miten se kulkee ja motarilla yks uuskoppanen bemari liimautui takapuskuriin, kun ensin ajoin siitä ohi n 220. Katseli että mikä kumma saabi, sitten se ajo ohi n 240 ja sitten laitoin itse kaikki peliin mittariin 260 ohi vaan, ja sen jälkeen ei näkynyt. Mentiin n 60 km jälkeen mäkkäriin ja kas kummaa sama bemari tuli parkkipaikalla ja katsoivat tosi tarkkaan aeroa. Naureskeltiin ikkunan takana, mahtoi olla sakemanneilla ihmettelemistä. Oli muuten 530 bemari.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
SLK 230 komp, Mercedes & Audi TT otti syväkyykkyä Kasselin mäessä, sen verran annoin tasoitusta että Saab oli lastattu perätilasta kattoon asti alkomaholijuomilla.joukolainen kirjoitti:Täytyy itsekkin kertoa tuolta Saksan maalta autonhaku reissulta: Pitihän sitä saabia kokeilla, miten se kulkee ja motarilla yks uuskoppanen bemari liimautui takapuskuriin, kun ensin ajoin siitä ohi n 220. Katseli että mikä kumma saabi, sitten se ajo ohi n 240 ja sitten laitoin itse kaikki peliin mittariin 260 ohi vaan, ja sen jälkeen ei näkynyt. Mentiin n 60 km jälkeen mäkkäriin ja kas kummaa sama bemari tuli parkkipaikalla ja katsoivat tosi tarkkaan aeroa. Naureskeltiin ikkunan takana, mahtoi olla sakemanneilla ihmettelemistä. Oli muuten 530 bemari.
No 100 km myöhemmin perässä vilkutteli 928(?) Porsche ja meni menojaan ja olis menny vaikka olis ollu kax airon konetta nokalla. Että se siitä, joten löytyy sieltä Saksasta mahtimenijöitä muiltakin

Taisitte muksut puksut vähän yllättyä pyllättyä.
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
- Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi
Hymyilytti muuten viimeksi eilen. Olin tulossa hämäriä (VT3) pitkin joulunvietosta Pohjanmaalta takasin etelään. Cruise oli säädetty mittarin mukaan 120:een. Siinähän sai koko ajan ohitella muita, väliäkös tuolla kun on moottoritie alla ja kunhan ei palaudu takaisin oikealle liian aikaisin heittämään kuraa ohitettavan silmille. Ohitin yhden korollan ja sehän oli sille aivan liikaa. Luulisi jo sen verran älyä olevan ettei madalletun muutaman vuoden vanhan ahdetun Saabin kanssa pidä lähteä leikkisille. Ohituksen jälkeen se alkoi lähestyä ja siirtyi ohituskaistalle. Itsellä oli vakkari koko ajan samassa 120:ssä. Kun tuli rinnalle, pukkasin kolmosen pesään, lurun auki ja ne ahtopaineet sinne huikeeseen 0.5 bariin. Vauhti oli 160:ssä melko nopeasti, taustapeilistä näkyi tojotistin etuvalot etäällä. Vitonen silmään ja vakkari hoiti taas nopeusvalinnan normaaliin 120:een. Ei tullut enään ohi yrittämään.
Keli ei ollut kummoinen mutta motarilla oli ihan hyvä ajaa. Aivan turhaahan tuosta tuli provosoiduttua, sopivalla tuurillahan olisi korttikin lähtenyt. Nooh, kuitenkin, hymyilytti...
Keli ei ollut kummoinen mutta motarilla oli ihan hyvä ajaa. Aivan turhaahan tuosta tuli provosoiduttua, sopivalla tuurillahan olisi korttikin lähtenyt. Nooh, kuitenkin, hymyilytti...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Eikös noissa bemareissa yms. muissa saksalaisissa ole nopeusrajoitin 250km/h?joukolainen kirjoitti:Pitihän sitä saabia kokeilla, miten se kulkee ja motarilla yks uuskoppanen bemari liimautui takapuskuriin, kun ensin ajoin siitä ohi n 220. Katseli että mikä kumma saabi, sitten se ajo ohi n 240 ja sitten laitoin itse kaikki peliin mittariin 260 ohi vaan, ja sen jälkeen ei näkynyt.
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
#2028 Elias Penttinen
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Porschessa ei ole....( ikävä kyllä )..MindW kirjoitti:Eikös noissa bemareissa yms. muissa saksalaisissa ole nopeusrajoitin 250km/h?joukolainen kirjoitti:Pitihän sitä saabia kokeilla, miten se kulkee ja motarilla yks uuskoppanen bemari liimautui takapuskuriin, kun ensin ajoin siitä ohi n 220. Katseli että mikä kumma saabi, sitten se ajo ohi n 240 ja sitten laitoin itse kaikki peliin mittariin 260 ohi vaan, ja sen jälkeen ei näkynyt.

Ja Japanissa kulkineet on rajoitettu 180km/h...( sinne vaan ajelamaan )
*heh heh kaveri tuumaa "mulla on toyota supra twin turbo..kyllä lähtee ja
huiput 180km/h....( siis japanissa )....suomessa ja muualla nämä suprat
eteneekin sitten jo hiukan erilailla...

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Tämäkin oli vain unta, mutta kerronpahan kuitenkin...
Oltiin kaverille hakemassa uutta projektiautoa. Ja hinaamallahan se piti tuoda, pikkuteitä pitkin. Eräässä välissä eksyttiin kuitenkin mäntyharjun keskustaan. Keskustasta pikkuteitä kohti Kausalaa oli otettu suunnaksi, ja kiire oli, sammatista asti pöristelty (joku ~ 150 km vajaa 100 jäljellä.). Tunnollisesti rajoituksia noudattaen pöristelin vetojuhdalla, vanhalla vm 83 900 turbolla. Huomasin taustapeilistä jonkun alkavan ohittaa, ja kuin tilauksesta edessä häämötti kyltti jonka antoi luvan nostaa nopeuden joko 50 tai 60 kympistä 80. Noh ensin vähän kaasua notta takana herättin ja köysi kiristyi ja sitten kaasuläppä ammolleen...Lieneen tuon vanhan caprin nopein kiihdytys tähänastisen elämän varrella. Eikä tultu ohi...kun vasta sitten kun pudotin nopudeksi sen suurimman sallitun, kun autoa hinataan...
Oltiin kaverille hakemassa uutta projektiautoa. Ja hinaamallahan se piti tuoda, pikkuteitä pitkin. Eräässä välissä eksyttiin kuitenkin mäntyharjun keskustaan. Keskustasta pikkuteitä kohti Kausalaa oli otettu suunnaksi, ja kiire oli, sammatista asti pöristelty (joku ~ 150 km vajaa 100 jäljellä.). Tunnollisesti rajoituksia noudattaen pöristelin vetojuhdalla, vanhalla vm 83 900 turbolla. Huomasin taustapeilistä jonkun alkavan ohittaa, ja kuin tilauksesta edessä häämötti kyltti jonka antoi luvan nostaa nopeuden joko 50 tai 60 kympistä 80. Noh ensin vähän kaasua notta takana herättin ja köysi kiristyi ja sitten kaasuläppä ammolleen...Lieneen tuon vanhan caprin nopein kiihdytys tähänastisen elämän varrella. Eikä tultu ohi...kun vasta sitten kun pudotin nopudeksi sen suurimman sallitun, kun autoa hinataan...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Hyvät Saabistit: Kaahailu liikenteessä on homojen ja pienimunasten hommaa. Jos provosoituu jonkun ässän kikkailusta, on syytä katsoa peiliin. Jättäkää tielläliikkujien vaarantaminen muille automerkeille.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Tästä tuli mieleen Lahdessa OG-miitingin aikaan keskustassa käynti. Liikennevaloihin viereen tuli kalvotettu ja kromikapselein varustettu sedan-satku, ruisku/kaasari ainakin pakoputkesta päätellen ja alkoi houkutella kisaamaan. Oltiin mun silloisella ässällä (pikkusen paineita nostettu, ic, 3" rööri sportkatilla) liikenteessä 5 äijää päällä. Oli pikkusen tihkusadetta ja tien pinta siis märkä. Kun valoista lähdettiin niin toiminta oli suurinpiirtein seuraava: 1->sutii rajoittimelle, 2->samoin, 3->samoin, nelosella löytyi pitoa ja kilpaileva satku jäi. Oli sielläkin aika mielenkiintoisen näköisiä ilmeitä kabiinissa, ja meillä hauskaaJuho80 kirjoitti:Kaverin kanssa olin muutama vuosi takaperin Helsingissä Sörnäisten rantatiellä liikennevaloissa oikealla kaistalla ja vasemmalle puolelle tuli Fiesta Xr2i. Taisin Fiesta-kuskin mielestä ilmeisen provosoivasti painaa kaasua, kun lähti kumit ulvoen.. No pitihan haaste ottaa vastaanRinnakkain mentiin ja Fiestan kyytiläinen katsoi meihin päin hymyillen.. Sitten katse siirtyi eturenkaaseen.. kaveri kyydissäni repesi nauramaan, oli hymy Fiesta-kyytiläisellä kuulemma hyytynyt, "sehän sutii".
Sinne se Fiesta jäi taakse, kun löytyi vaihde jolla pitoa oli jo riittävästi


9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Varopas vähän sanojasi. Voit vielä saada syytteen homojen pilkkaamisesta.JKen kirjoitti:Hyvät Saabistit: Kaahailu liikenteessä on homojen ja pienimunasten hommaa. Jos provosoituu jonkun ässän kikkailusta, on syytä katsoa peiliin. Jättäkää tielläliikkujien vaarantaminen muille automerkeille.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Onhan meissä saabisteissakin pienimunaisia!JKen kirjoitti:Hyvät Saabistit: Kaahailu liikenteessä on homojen ja pienimunasten hommaa. Jos provosoituu jonkun ässän kikkailusta, on syytä katsoa peiliin. Jättäkää tielläliikkujien vaarantaminen muille automerkeille.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Juu, mutta kannattaa myös huomioida että nykyisessä tasa-arvon maailmassa ainoa homma joka on pelkästään miesten hommaa on homoilu.JKen kirjoitti:Hyvät Saabistit: Kaahailu liikenteessä on homojen ja pienimunasten hommaa. Jos provosoituu jonkun ässän kikkailusta, on syytä katsoa peiliin. Jättäkää tielläliikkujien vaarantaminen muille automerkeille.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5