Ylipainekatkaisin?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
fbl364
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 14:03
Paikkakunta: Espoo

Ylipainekatkaisin?

Viesti Kirjoittaja fbl364 »

Tervehdys. Kysymys kuuluu, onko 2.3 T vm -92 ylipainekatkaisinta, joka tekee fuelcutin paineiden noustessa liikaa. Ja jos on, niin missäs sijaitsee? Ainaskin 2.0 turbossa oli samanikäisessä ja sijainti oli ratin alla polven korkeudella.

Kiitokset tietäjille.
fbl364
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 14:03
Paikkakunta: Espoo

Kiitokset, täytyy katsella tarkemmin.

Viesti Kirjoittaja fbl364 »

Kiitokset nopeasta vastauksesta.
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: Ylipainekatkaisin?

Viesti Kirjoittaja a9000 »

onko tietoo käykö tonnarin (vm? jossa apc) ylipainekatkaisin og900 apc-turboon?
fbl364 kirjoitti:Tervehdys. Kysymys kuuluu, onko 2.3 T vm -92 ylipainekatkaisinta, joka tekee fuelcutin paineiden noustessa liikaa. Ja jos on, niin missäs sijaitsee? Ainaskin 2.0 turbossa oli samanikäisessä ja sijainti oli ratin alla polven korkeudella.

Kiitokset tietäjille.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mites trionic 5.5:sessa tuo on toteutettu, pääseekös sitä fuelcuttia muutelemaan, tai saako koko "tuikitärkeän" osan ohitettua? :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8101
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mimmi puhuu TAAS palturia :wink: Tuo Fuelcut on erillisena paineanturina vuosimalliin 1990 asti. Vuosimalliin 1991 DI/APC järjestelmä uudistui: Uusi boksi (laajemmat diagnoosimahdollisuudet), imuilman lämpöanturi tuli geimeihin ja paineanturi POISTETTIIN. Painetieto saadaan LH-jetin ohjausyksikön kuormitussignaalista yhdessä imuilman lämpötilatietosignaalin kanssa.

Eli saa aika seppä olla, että saa -92 laitteeseen asennettua paineanturin.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8101
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ylipainekatkaisin?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

fbl364 kirjoitti:Tervehdys. Kysymys kuuluu, onko 2.3 T vm -92
vm -92 2.3T on kyllä ollut tehtaalta lähtiessään DI/APC ja LH-Jet yhdistelmä, siitä saa kyllä erillistä ylipainekatkaisinta etsiä tovin jos toisenkin...

Sen sijaan "a9000":n esittämään kysymykseen vastaus on tosiaankin, että kyllä käy tontusta ylipainekatkaisin satkuun.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Mulla on tonnarissani ihan pieni lankaviritys tuon otsanmurskaajan anturin johdoissa
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
fbl364
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 14:03
Paikkakunta: Espoo

No ihmekös tuo....

Viesti Kirjoittaja fbl364 »

ettei sitä sitten löytynytkään, vaikka kuinka etsiskelin. Eli peli on vm-92 ja 2,3T. No, teenpä sitten toisen kysymyksen: Voiko tuon fuelcut-rajaa jotenkin manuaalisesti säätää? Ilman, että tarvitsee bokseihin koskea?
Paineputkessa tosiaankin on jokin anturi, josta lähtee piuhat ilmeisestikin LH-boksiin, vai yhdistettyyn DI+APC-boksiin?

Kiitoksia vastaajille.

Täytyy sanoa, että harvoinpa se "Mimmikin" menee sekaisin, liekö uusi vuosi lähellä?!
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Heh, siis ymmärrettinkö tää nyt sitten niin että -91 ja vanhemmissa ON ylipainekatkaisin ja se käy og900:een
Mimmi kirjoitti:Kanattaa ottaa ISO suurennuslasi mukaan, jotta erottaa DI/APC-boxista ylipainekytkimen. 8O
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

a9000 kirjoitti:Heh, siis ymmärrettinkö tää nyt sitten niin että -91 ja vanhemmissa ON ylipainekatkaisin ja se käy og900:een
Mimmi kirjoitti:Kanattaa ottaa ISO suurennuslasi mukaan, jotta erottaa DI/APC-boxista ylipainekytkimen. 8O
Ymmärsit oikein,hiukan eri paine arvoihin säädetty mallista riippuen!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8101
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: No ihmekös tuo....

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

fbl364 kirjoitti:... Voiko tuon fuelcut-rajaa jotenkin manuaalisesti säätää? Ilman, että tarvitsee bokseihin koskea?
Ei onnistu bokseihin koskematta, eli vaatii ainakin uuden DI/APC lastun.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin