Heureka!
Kiitos kaikille tietäjille avusta, vaihteiden siirto saatiin kuntoon!
Pisteet meitsin faijalle - vakiosokka on kepin kohottamisesta johtuen liian pitkä - osuu valussa olevan messinkirenkaan sisäreunaan, 1-2 vaihdossa. Tämä tuli ilmi kun laitettiin vakiosokan tilalle vahvennettu "sokka" (pultti, 3 mutteria ja locktitea) jolloin 1. vaihde ei mennyt kunnolla päälle ja pomppas poiskin. Tämä johtui siitä että mutterit otti kiinni pyöreään messinkirenkaaseen, jolloin liikerata eteenpäin ei ollut riittävän pitkä (alkoi kaartaa oikealle messinkirenkaan reunaa pitkin). Kun poistettiin ylimääräiset "varmanpäälle vahvistus" mutterit ja lyhennettiin pulttia, vaihteet menee päälle hienosti!
PS. Kävin tänään hakemassa Saabilta alipaineletkua, ja siellä oli seinällä mainosjuliste, jossa luki: "Saabin huoltaminen ei vaadi ydinfyysikon tutkintoa, vaikka läheltä liippaakin"
No, tässä hommassa ainakin vaadittiin geometristä hahmottamiskykyä, kellosepän sorminäppäryyttä, ja luovuutta sekä saabistiverkoston tietämystä!
t.Koo