Nyt on tonnari vihdoin kokonaan kasassa täydellisen konehuoneen purun jälkeen, mutta laatikko ei suostu vaihtamaan ylöspäin ollenkaan. Ykkösellä ajaminen on aika puuduttavaa noin pitkän päälle, eikä sisään ajoa viitisisi suorittaa kierrokset rajoittajalla.
Ennen joulua kävin tekemässä koeajolenkin ja silloin kaikki vaihteet löytyivät. Silloin Kick Down vaijeri oli vielä jätetty löysälle ja parin kilsan lenkki pintakaasulla onnistui hyvin. Tasauspyörästöstä lähtevä parijohtokin oli silloin näköjään kytkemättä. Mitähän virkaa tuolla johdola muuten on?
Nyt on tuo tasauspyörästöstä lähtevä parijohto kytketty ja erilaisia Kick Down vaijerisäätöjä löysästä kireään koitettu ilman vaikutusta (eilen illalla kello yhteen asti). Kyllä harmitti jättää auto vielä tallille. Kovasti olisi tehnyt mieli ottaa auto mukaan.


Ennen koneremonttia laatikon toiminnassa ei ollut toivomisen varaa. Konetta nostaessa pois meni KD-vaijeri poikki ja piti hankkia uusi edullinen orkkisosa (110e PCS) tilalle. Aiemminkin jo ennen koneen nostoa sisään kirjoittelin, että tuo vaijeri ei taida oikein palauttaa kunnolla. Silloin ajattelin, että ehkäpä vaatii öljynpaineet että alkaisi palauttamaan. Noh, vaikea tuota on sanoa.
Öljyn taso on pari miliä vaille max ja autossa on TCS ja KD-vaijerin moottorisäädin näyttäisi toimivan OK. Säädin nousee pystyasentoon kun käynnistää koneen ja painuu vaakaan kun painaa kaasua.
Missähän tuo vika mahtaa piillä? Onko kokemuksia tai arvauksia?