Millähän keinolla käsijarrun saisi helpoiten vapautettua, kun veti toisen pyörän aivan lukkoon. Ei irtoa pakittamalla, eikä viittis lähtee ajaan kymmentä kilometriä, jotta saisi auton lämpimään. Pakkasta pihalla yli -10, joten ei huvais ruveta purkamaan tos pihalla. Lämmöllä se kai vapautuisi, mutta ei ole sitäkään oikein järjestettävissä.
Käsijarru leipoi/jäätyi kiinni. Millä aukeis?
-
Saapistelija
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ma Marras 21, 2005 18:26
- Paikkakunta: Tampere
Käsijarru leipoi/jäätyi kiinni. Millä aukeis?
Moro!
Millähän keinolla käsijarrun saisi helpoiten vapautettua, kun veti toisen pyörän aivan lukkoon. Ei irtoa pakittamalla, eikä viittis lähtee ajaan kymmentä kilometriä, jotta saisi auton lämpimään. Pakkasta pihalla yli -10, joten ei huvais ruveta purkamaan tos pihalla. Lämmöllä se kai vapautuisi, mutta ei ole sitäkään oikein järjestettävissä.
Millähän keinolla käsijarrun saisi helpoiten vapautettua, kun veti toisen pyörän aivan lukkoon. Ei irtoa pakittamalla, eikä viittis lähtee ajaan kymmentä kilometriä, jotta saisi auton lämpimään. Pakkasta pihalla yli -10, joten ei huvais ruveta purkamaan tos pihalla. Lämmöllä se kai vapautuisi, mutta ei ole sitäkään oikein järjestettävissä.
-
Saapistelija
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ma Marras 21, 2005 18:26
- Paikkakunta: Tampere
Vaijeri se on enimmäkseen "tahmaa". Mulla jämähteli viime talvena "keppi pystyyn" jos edes pakkasella veti kahvan ylös... Kertakorjauksena auttoi tahdikas renkkaaminen tai auton ajo lämpimään.
Käsijarrua en edes viitsinyt kokeilla jättää talvella päälle
Tänä talvena ei tietoakaan käsijarru ongelmista, kun viime keväänä uusin vaijerin. Olen (toistaiseksi) voinut aivan vapaasti jättää auton parkkiin käsijarrun kanssa ja renkaat vapautuu, kun kahvan laskee alas, eli minkäänlaisesta laahauksesta tai vaivaisesta palautumisesta ei merkkiäkään.
No kyllä ne parin vuoden päästä taas alkaavat
Hook
Käsijarrua en edes viitsinyt kokeilla jättää talvella päälle
Tänä talvena ei tietoakaan käsijarru ongelmista, kun viime keväänä uusin vaijerin. Olen (toistaiseksi) voinut aivan vapaasti jättää auton parkkiin käsijarrun kanssa ja renkaat vapautuu, kun kahvan laskee alas, eli minkäänlaisesta laahauksesta tai vaivaisesta palautumisesta ei merkkiäkään.
No kyllä ne parin vuoden päästä taas alkaavat
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Eiköhän se käsijarru irtoa kun nykäsee renkaan takaa vaijerista tai sitten rummun takana olevasta vivusta.
Sama vika rahikaisella viime talvena, suojakumi vaijerin päästä tohjona. Syksyllä ruuttasin hianon öljyn vaijerin sisälle samalla kun sitten laitoin oman patentin rikkoutuneen kumin tilalle. Oli suhteellisen suolanen hinta vaijerille ja sitä kumista pientä suojaa ei tietenkään myydä irtotavarana. En löytänyt sitten mistään pientä haitarikumiakaan, jostain pyörän vaijerista sellainen ehkä olisi löytynyt.
Nyt testasin (-18 astetta) aamulla käsijarrua. Hivenen takelteli, mutta pieni liike eteenpäin irroitii jarrun...
Nyt testasin (-18 astetta) aamulla käsijarrua. Hivenen takelteli, mutta pieni liike eteenpäin irroitii jarrun...
-
Saapistelija
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ma Marras 21, 2005 18:26
- Paikkakunta: Tampere
raaka peli vaan, vaijeri pihdeillä poikki.
Ei paskalla mitään tee jos ei oo peltoo, bensaa vaan menee ja paikat kuluu.
ostaa sit katsarille uuden vaijerin.
jos haluaa oikein yrittää niin silikonikumisen letkunpätkän voi vetää sen kurtun tilalle, mutta jos syy on esim vaipan murtuma korin läpiviennissä ja siitä aiheutunut ruoste/ jumi niin ei kantsii viritellä
Ei paskalla mitään tee jos ei oo peltoo, bensaa vaan menee ja paikat kuluu.
ostaa sit katsarille uuden vaijerin.
jos haluaa oikein yrittää niin silikonikumisen letkunpätkän voi vetää sen kurtun tilalle, mutta jos syy on esim vaipan murtuma korin läpiviennissä ja siitä aiheutunut ruoste/ jumi niin ei kantsii viritellä
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00