Laturi

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Laturi

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Eli tuli laturiin vaihdettua hiilet+ muut kilkkeet tossa parkuukautta sitten.
(Jäi liukurenkaat vaihtamatta, kun niitä ei ollut silloin saatavilla).

Nyt kyselisinkin josko tuon vm:97 genun sais jotenkin nopeammin tuolta pois, jotta vois nuo uudet liukurenkaat vaihtaa.

Eli onko ainoa oikea tie Rengas irti, lokari irti, hihna irti (onks jollain työkalu sen takaisinlaittoon) :?: , tehostajan pumppu irti, koneen yläkorvake irti, yms. Ja kas sulla on parintunnin työnjälkeen laturi kädessä. :)
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Tehostin pumppu ainakin saa jäädä paikallee!!!eli nostaa laturin pois yläkautta!!!pitäs homma hoitua noin puoleen tuntiin, että laturi on kädessä! :roll:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Taitaa johtua vuosimallista / varustelusta, vaan tuo ei varmasti tule yläkautta pois.

Joten otan sen seuraavaksi samaa reittiä, eikä aikaa mene enään kuin tunti. :)

Hiukan harjoiteltu. :D

Vaan tota hihnan paikalleenlaittokalua. Jos vaikka jollain ois kuva. :?:
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Kurko kirjoitti:Taitaa johtua vuosimallista / varustelusta, vaan tuo ei varmasti tule yläkautta pois.

Joten otan sen seuraavaksi samaa reittiä, eikä aikaa mene enään kuin tunti. :)

Hiukan harjoiteltu. :D

Vaan tota hihnan paikalleenlaittokalua. Jos vaikka jollain ois kuva. :?:

No ainakin vuotta vanhemmassa (-96 2,3T) tulee yläkautta! :wink: !Tosin hiukan ahtaasti! :P
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

No mulla ei tule yläkautta, vaikka olis joku Uri Keller ottamassa.

Vaan tuo remmin takaslaittotyökalu kiinnostaisi.
Ihanvaan jos joutuu tienpäällä vaihtamaan. :(
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9408
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kurko kirjoitti:No mulla ei tule yläkautta, vaikka olis joku Uri Keller ottamassa.

Vaan tuo remmin takaslaittotyökalu kiinnostaisi.
Ihanvaan jos joutuu tienpäällä vaihtamaan. :(
On joo, siis pitkä väännin hylsyn kera ja sitten sellainen rauta jossa on kaksi ruuvia muttereilla pultattu kiinni, tiedätkin varmaan tuon, on mm. Haynesin kirjassa kuva ja mitat siitä. Voin ottaa kopion sivusta ja tulemaan sähköpostilla jos on tarves, tai voisin kaivaa omani esiin ja ottaa mitat.
Eipä tuohon hihnahommaan taida olla helpompaa tapaa kuin vääntää siitä kiristimen vasenjenkaisesta ruuvista sitä löysälle ja sitten asetella tuo tekele kiristimen ja jonkun muun mötikän väliin (just kuukausi sitten tein tuon, pitäis muistaa tarkemmin :oops: )

Ei taida laturi mahtua tulemaan ulos kuin sisäloksu ja tehostajan pumppu irrottamalla, siis ainakaan näissä uudemmissa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Mahtuukohan tuo sun kuuppas talliin ilman apuja :?: . :)

Ihanvaan, huomenna ois ton pojan kanssa aikaa tullla tuuppimaan. :?:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9408
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kurko kirjoitti:Mahtuukohan tuo sun kuuppas talliin ilman apuja :?: . :)

Ihanvaan, huomenna ois ton pojan kanssa aikaa tullla tuuppimaan. :?:
Tattis Kurko paljon mutta mulla on 9-5 potilaana tallissa, kojelauta on vielä vaiheessa, piti purkaa kokonaan kun korjasin lämmityspömpeliä :)
Ei kuuppa sittenkään taida päästä ennen ensi viikkoa lämmittelemään :(
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

ng900aero kirjoitti:
Kurko kirjoitti:No mulla ei tule yläkautta, vaikka olis joku Uri Keller ottamassa.

Vaan tuo remmin takaslaittotyökalu kiinnostaisi.
Ihanvaan jos joutuu tienpäällä vaihtamaan. :(
On joo, siis pitkä väännin hylsyn kera ja sitten sellainen rauta jossa on kaksi ruuvia muttereilla pultattu kiinni, tiedätkin varmaan tuon, on mm. Haynesin kirjassa kuva ja mitat siitä. Voin ottaa kopion sivusta ja tulemaan sähköpostilla jos on tarves, tai voisin kaivaa omani esiin ja ottaa mitat.
Eipä tuohon hihnahommaan taida olla helpompaa tapaa kuin vääntää siitä kiristimen vasenjenkaisesta ruuvista sitä löysälle ja sitten asetella tuo tekele kiristimen ja jonkun muun mötikän väliin (just kuukausi sitten tein tuon, pitäis muistaa tarkemmin :oops: )

Ei taida laturi mahtua tulemaan ulos kuin sisäloksu ja tehostajan pumppu irrottamalla, siis ainakaan näissä uudemmissa?
Kyllä se yläkautta tulee uudemmissakin! pari kuukautta sitten käytin saab klubilaisen(isolohko)laturia kädessä pikku huoltoa varten!!!!
Ei mahtunut tuleen kuin yläkautta,se pirun pumppu on alapuolella edessä!!!! :twisted:
Tosin sisä lokasuojan joutuu irrottaan! :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Sopii tulla yrittämään :) .
Eli laturi irroita, pura, kasaa, ja kiinnitä.
Jos teet ton tohon mun 97:kaan alle 4 tuntiin, niin kahveet tarjoon.


Voin toki tarjota muutakin. :D
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

ecopower kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:
Kurko kirjoitti:No mulla ei tule yläkautta, vaikka olis joku Uri Keller ottamassa.

Vaan tuo remmin takaslaittotyökalu kiinnostaisi.
Ihanvaan jos joutuu tienpäällä vaihtamaan. :(
On joo, siis pitkä väännin hylsyn kera ja sitten sellainen rauta jossa on kaksi ruuvia muttereilla pultattu kiinni, tiedätkin varmaan tuon, on mm. Haynesin kirjassa kuva ja mitat siitä. Voin ottaa kopion sivusta ja tulemaan sähköpostilla jos on tarves, tai voisin kaivaa omani esiin ja ottaa mitat.
Eipä tuohon hihnahommaan taida olla helpompaa tapaa kuin vääntää siitä kiristimen vasenjenkaisesta ruuvista sitä löysälle ja sitten asetella tuo tekele kiristimen ja jonkun muun mötikän väliin (just kuukausi sitten tein tuon, pitäis muistaa tarkemmin :oops: )

Ei taida laturi mahtua tulemaan ulos kuin sisäloksu ja tehostajan pumppu irrottamalla, siis ainakaan näissä uudemmissa?
Kyllä se yläkautta tulee uudemmissakin! pari kuukautta sitten käytin saab klubilaisen(isolohko)laturia kädessä pikku huoltoa varten!!!!
Ei mahtunut tuleen kuin yläkautta,se pirun pumppu on alapuolella edessä!!!! :twisted:
Tosin sisä lokasuojan joutuu irrottaan! :wink:

Totta puhut "ecopower" :)
Kyllä se yläkautta lähtee, eikä työhön tarvita "Israelin ihmettä" (Uri Geller), kun ihan suomalainen "ecopowerkin" sen taitaa...

Kurko kirjoitti:Taitaa johtua vuosimallista / varustelusta, vaan tuo ei varmasti tule yläkautta pois.
Kyllä mulla tuossa kaikki varusteet on. :wink:

:lol:
Otahan haaste vastaan, "ecopower"
Viimeksi muokannut Isolohko, Pe Joulu 30, 2005 01:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Isolohko kirjoitti:
ecopower kirjoitti:
ng900aero kirjoitti: On joo, siis pitkä väännin hylsyn kera ja sitten sellainen rauta jossa on kaksi ruuvia muttereilla pultattu kiinni, tiedätkin varmaan tuon, on mm. Haynesin kirjassa kuva ja mitat siitä. Voin ottaa kopion sivusta ja tulemaan sähköpostilla jos on tarves, tai voisin kaivaa omani esiin ja ottaa mitat.
Eipä tuohon hihnahommaan taida olla helpompaa tapaa kuin vääntää siitä kiristimen vasenjenkaisesta ruuvista sitä löysälle ja sitten asetella tuo tekele kiristimen ja jonkun muun mötikän väliin (just kuukausi sitten tein tuon, pitäis muistaa tarkemmin :oops: )

Ei taida laturi mahtua tulemaan ulos kuin sisäloksu ja tehostajan pumppu irrottamalla, siis ainakaan näissä uudemmissa?
Kyllä se yläkautta tulee uudemmissakin! pari kuukautta sitten käytin saab klubilaisen(isolohko)laturia kädessä pikku huoltoa varten!!!!
Ei mahtunut tuleen kuin yläkautta,se pirun pumppu on alapuolella edessä!!!! :twisted:
Tosin sisä lokasuojan joutuu irrottaan! :wink:

Totta puhut "ecopower" :)
Kyllä se yläkautta lähtee, eikä työhön tarvita "Israelin ihmettä" (Uri Geller), kun ihan suomalainen "ecopowerkin" sen taitaa...

Kurko kirjoitti:Taitaa johtua vuosimallista / varustelusta, vaan tuo ei varmasti tule yläkautta pois.
Kyllä mulla tuossa kaikki varusteet on. :wink:

:lol:
Otahan haaste vastaan, "ecopower"

Reilu haaste,on varattu 2,5 tuntia aikaa kahvi/kalja taukoihin(1,5+2,5=4) :P mutta vaan pirun kaukana!!! :twisted:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9408
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Saako muita konehuoneen osia rikkoa irrotuksen yhteydessä,? :) Lähtis varmaan alle 15 min irti ja kouraan ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Isolohko kirjoitti:[Otahan haaste vastaan, "ecopower"
Eli vaihda liukurekaat mun laturiin aikaa 4h, ja kaikki ajateltavissaoleva paine/hydrauliikka apuna, mukaanluettuna autonosturi mikä jättää pyörät ilmaan.
Eli ei pitäis olla paharasti kelleekkään yläkautta irroittajalle. :D

Ja mitä tarjotaan onnistujalle (muutakinkuin hyvä mieli) no jotain.
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

ng900aero kirjoitti:Saako muita konehuoneen osia rikkoa irrotuksen yhteydessä,? :) Lähtis varmaan alle 15 min irti ja kouraan ;)
Asiakkaan hyväksymä asennus tapa suotavaa!!! Eli ei murjomista,eikä turhia "asennus"jälkiä! :wink:
Viimeksi muokannut ecopower, Pe Joulu 30, 2005 13:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Vastaa Viestiin