ihan tuohon kuntoon ei autoa ole tarkoitus laittaa.. suunnittelin tuossa turvakaaria, ei olisi paha homma B-pilarin kohdalle..
kunhan saan laturin säätäjän paikalleen ja jarrut toimimaan kunnolla niin pitää hankkia ainakin:
-tehdä kokonaan uusi putkisto yhdellä läpivirtauspöntöllä.
-ralliratti
-sisustasta/peräkontista turhaa roinaa pois
-asentaa lisävalot
-tehdä ralliläpät
-hankkia piikkirenkaat 15" tai 14" tuumaiset..saa tarjota halpoja
-asentaa isompi kierroslukumittari
+muuta pientä..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
gls kirjoitti:ihan tuohon kuntoon ei autoa ole tarkoitus laittaa.. suunnittelin tuossa turvakaaria, ei olisi paha homma B-pilarin kohdalle..
kunhan saan laturin säätäjän paikalleen ja jarrut toimimaan kunnolla niin pitää hankkia ainakin:
-tehdä kokonaan uusi putkisto yhdellä läpivirtauspöntöllä.
-ralliratti
-sisustasta/peräkontista turhaa roinaa pois
-asentaa lisävalot
-tehdä ralliläpät
-hankkia piikkirenkaat 15" tai 14" tuumaiset..saa tarjota halpoja
-asentaa isompi kierroslukumittari
+muuta pientä..
gls kirjoitti:ihan tuohon kuntoon ei autoa ole tarkoitus laittaa.. suunnittelin tuossa turvakaaria, ei olisi paha homma B-pilarin kohdalle..
Muista hitsata kaaret kunnolla. Meillä oli yhdessä monttudatsunissa itse tehdyt kaaret, kun auto alkoi olla valmis laitettiin tatsuni yksin viimeiselle matkalle paikallisella soramontulla. Pari kertaa katon kautta ja jäi renkailleen. Onneksi ei ollut ketään kyydissä. Huonosti hitsatuista turvakaarista tulikin murhakaaret
9-3 SC 1.9 TiD -08 Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01
#2592, STCF #43
Aikoinaan ollessani Yrjömäen kolleega, joutui valitettavan usein esittämään osallistumisoikeuden peruuttamista kilpailun johdolle puutteellisesti hitsattujen kaarien johdosta
Helpointa on koota kaaret lakisaumoja ja vinotukia lukuunottamatta ja pudottaa ne lattian läpi niiden hitsaamiseksi. Sen jälkeen kaaret kohdalleen ja pohjaan paikka ja tarvittavat vahvikelaput paikalleen sekä pulttikiinnitys. Näin tehtiin viime vuosituhannella.
laittelin tuossa jarrut kuntoon ja kävin ajelemassa hieman pätkää..ja on muuten paras takavetoinen jää-auto mitä mulla on ollu! helppo ajettava, ei puske ja renkaat kääntyy jyrkkään kulmaan, eli ei mene helposti ympäri luisusta.
Viimeksi muokannut gls, Su Tammi 01, 2006 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Tarvitaanko siihen joitakin erityislupia? Rata tehtiin viime vuonna ensimmäisen kerran maanomistajan (paikallinen isoherra, jos näin voi sanoa) luvalla, eikä siitä ainakaan vielä kukaan ole valittanut. Saa nähdä tämän talven jälkeen, jos ajamaan pääsee.