seossuhde mittari
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24619
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
seossuhde mittari
tuollaisesta fmi 1.4 tai mikä onkin onko järkeä laittaa perus rusiku vehkeeseen? onnistuuko asennus helposti og900i16 ?
kuvia tarinoita, mistä löytyy ja mihin asentaa
kuvia tarinoita, mistä löytyy ja mihin asentaa
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Onko tarkoitus piristää vai mihin tarkoitukseen tuota aattelit käyttää?
Asennus nyt ei ole ihmeellinen reikä pakoputken alkupäähän ja hitsillä mutteri kiinni, helpompi tietty hitsata ympäri putki irtonaisena.
Tuon liitin mahtuu läpi hanttarin puolen isosta läpiviennistä.
Ja sellanen huomio että jos on lambda vehje niin toi näyttö seilaa koko ajan.
Asennus nyt ei ole ihmeellinen reikä pakoputken alkupäähän ja hitsillä mutteri kiinni, helpompi tietty hitsata ympäri putki irtonaisena.
Tuon liitin mahtuu läpi hanttarin puolen isosta läpiviennistä.
Ja sellanen huomio että jos on lambda vehje niin toi näyttö seilaa koko ajan.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Tuo oli aika jyrkästi sanottu. Kilpurissa säädetty ja ajettu FMI:n mittarin mukaan 6 vuotta. Penkissäkin pitkässä vedossa erot dynon mittareihin marginaalisia. Ihan hyvä mittari lukea moottorin toimintaa sen reistaillessakin.f-19 kirjoitti:+ kapeakaistalambdalla ei muutenkaan näe oikeastaan mitään
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Olet oikeassa.TeePee kirjoitti:Eikös se ole niin että kapeakaistalla nähdään vain onko seos rikkaalla tai laihalla kun taas laajakaistalla pystytään näkemään myöskin kuinka paljon mennään rikkaalla/laihalla? Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä...
Laajakaistalla moottorin toiminnan saa periaatteessa säädettyä optimiin läpi koko käytettävissä olevan kierrosalueen, jos muut rahkeet riittää.
Normaali kapeakaistainen lambda kytkettynä seossuhdemittariin antaa huomattavasti enemmän informaatiota, kuin ei mitään. Vaikka toisin ketjussa aikaisemmin väitettiin.
Hajoaa vapari liian laihalla seoksella ihan samalla tavalla kuin ahdettukin. Eikä se myöskään kulje liian rikkaallakaan mihinkään.
900C -86
Totta kyllä. Ja kyllähän tuolla näkee juuri sen ettei laihalle mene, mutta mutta kummalisia säätöjä ei tavallisella lambdalla tehdä ilman kokemusta ja hyvää tuntumaa koneesta. Eikä se "tarpeeksi rikas" tehoa ainakaan lisääe0000333 kirjoitti:Tuo oli aika jyrkästi sanottu. Kilpurissa säädetty ja ajettu FMI:n mittarin mukaan 6 vuotta. Penkissäkin pitkässä vedossa erot dynon mittareihin marginaalisia. Ihan hyvä mittari lukea moottorin toimintaa sen reistaillessakin.f-19 kirjoitti:+ kapeakaistalambdalla ei muutenkaan näe oikeastaan mitään

Tuo oma kommenttini oli kirjoitettu lähinnä säätämisen näkökulmasta. Itse en tällä vuoden kokemuksella moottoreista saanut tavallisella lambdalla ruiskua säätöihin (mutta taidan hakkua väärää puuta, mahtoiko lambdakaan enää olla toimiva

EDIT: tulipa toistoa ASTechin kanssa, no mites sitä armeijassa sanottiinkaan...