Silloin minua hymyilytti :)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

:lol: :lol:
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

JKen kirjoitti:Hyvät Saabistit: Kaahailu liikenteessä on homojen ja pienimunasten hommaa. Jos provosoituu jonkun ässän kikkailusta, on syytä katsoa peiliin. Jättäkää tielläliikkujien vaarantaminen muille automerkeille.
Emmeköhän me jo tiedä mitä laki sanoo kyseisestä asiasta, ei sitä tarvi meille muiden kuin poliisien kertoa. Kertokoot he jos heillä on siihen aihetta!
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Provosoitumisesta

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

No, jos ei viettäisi niin paljoa aikaa (Aerolla) siellä ohituskaistalla, niin on pakko myöntää että ajelu olisi paljon rennompaa. Jos työmatkan joutuu tekemään autolla, niin aamulla on vain otettava hyvä taisteluasento ja luukutettava ns reippaasti, ettei joku extra-nopea jakelupaku tule eteesi heittämään suolaa päin näköä. Sitä hyvin mielellään ajelisi vain rauhassa, mutta talvikeleillä se on helpompaa ohittaa kuin olla ohitettavana - näkyväisyys menee hetkessä kun juntit leikkaavat melkein etupuskuria hipaisten eteen.. :(

Pitäisi rauhoittua. Liikenneturvallisin liikenneväline olisi ehkä vanha kunnon 900i - sitä ei saa raketillakaan nopeaksi ja 120 km/h:n jälkeen ajo ei ole ns. mukavaa.

Ehkä sitä on joskus tullut ajettua nopeuteen nähden liian kovilla kierroksilla. Kuten viime kesän ensimmäisen cruisingin jälkeen, kun olin Turuntien alussa lähtemässä kotiin. Olin lähdössä kiltisti valoista ohituskaistalla, menossa normaalisti ohi jostain Mondeosta mutta se alkoikin kiihdyttämään..ohi päästiin muutama hetki myöhemmin, mutta olisi se nopeus voinut olla alempikin kuin 160 km/h.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Silloin nauratti, kun... mulla oli 900i:ssä kaverin muuttokuorma. Joensuussa tuo mun combicoupe oli lastattu takaosastaan täyteen muuttokamaa penkit kipattuna lattiasta kattoon. Koska meitä oli lähdössä 4hlö reissuun samalla, piti lähteä kahdella autolla. Kakkos auto oli 1,3koneinen toyota corolla, jossa oli lastina 2hlö + pari reppua. Neljäs kaveri oli tulossa matkaan Outokummusta. Määränpäänä oli Mikkeli.
Lähdettiin sitten matkaan Joensuusta ja pojat laittoi miut ajamaan edeltä, kun mulla oli täyslaaki tavaraa kyydissä. Kyllä he kuulemma rollalla pääsee perästä, kun ei ole mitään lastia. No, ohitin sitten muutaman rekan siinä ennen Outokumpua ja ihmettelin, että mihinkäs ne jätkät jäi? Tultiin Outokumpuun ja otin porukan neljännen jäsenen kyytiin. Corolla porukka tuli paikalle ja sanoivat, että edessä oli rekka, sitten mie lähin saabilla ohi, ja sinne se horisonttiin hävisi, kun hyö yrittivät tulla perästä. :lol:
Laskin pojat rollalla keulille loppumatkaksi ja homma sujui ihan hyvin. Kaikki ketkä on ajaneet Joensuu-Varkaus -välin, tietävät, että siellä on melkoisia mäkiä. Pojat kertoivat Mikkelissä, että heidän piti etsiä rollan askista jopa 3-vaihdetta mäkiin. Tähän mie kyselin kyytiläiseltäni, että vahdettiinkos me missään vaiheessa vitoselta edes neloselle? Kaverini totesi, että ei muutes vaihdettu. Silloin nauratti. 8)

Sen pituinen se. :wink:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

JoopaJoo:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... hlight=s60


Viime viikolla huvitti kun edellä mennyt uusi quattro A6 "nöyryytti" 80-luvun litrasta fiestaa useammat liikennevalot. Mahtoi kaveri olla uransa huipulla :lol:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
skae
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: To Marras 24, 2005 10:12
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja skae »

Enpäs jaksa nyt mitään pitempiä tarinoita alkaa kertomaan, vaikka niitä on ehtinyt lyhyen (n.3kk) kestäneen saabisti-uran aikana jo muutama kertymään ja tietysti edellisillä merkeillä paljonkin, koska taidan olla melko helposti provosoitavissa liikenteessä...itse en kyllä innostu haastamaan, mutta jos joku muu haastaa niin mennään sitten mukana :wink:
Sen verran olen huomannut, että toi Aero-merkintä takakontissa ei ilmeisesti kerro suurelle yleisölle mitään ihan kohtuullisista voimavaroista pellin alla, luulevat sen ilmeisesti tarkoittavan jotain helmasarjaa ja spoileria???
Saabismi voi näköjään tarttua...itämisaika oli vaan pitkä.
9-5 Aero -02
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

skae kirjoitti:Sen verran olen huomannut, että toi Aero-merkintä takakontissa ei ilmeisesti kerro suurelle yleisölle mitään ihan kohtuullisista voimavaroista pellin alla, luulevat sen ilmeisesti tarkoittavan jotain helmasarjaa ja spoileria???
Tuo tuntuu pätevän ainakin tonnarin kohdalla... saman suuntaista havainnut.
Tedä sitten onko nuo uudemmat jo paremmin "yleisön tiedossa"?
vai päteekö niihinkin saabin maine laiskana autona... :roll:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
skae
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: To Marras 24, 2005 10:12
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja skae »

[quote="Money For Nothing"[/quote]
Tuo tuntuu pätevän ainakin tonnarin kohdalla... saman suuntaista havainnut.
Tedä sitten onko nuo uudemmat jo paremmin "yleisön tiedossa"?
vai päteekö niihinkin saabin maine laiskana autona... :roll:[/quote]

Ilmeisesti ei oo tiedossa uudemmistakaan Aeroista, kun mulla on 9-5 -02.
Täytyyhän se sanoa, että ulkonäkö autossa hieman muistuttaa viimeisimmän klubi-lehden otsikkoa "keski-ikäisen miehen urheiluauto"... luulevat tietysti että joku vanha pappa siellä kytkintä luistatellen on puikoissa. Alkaahan tässä tietysti jo keski-ikä häämöttää kun neljäkymppiä on just karvan verran lähempänä kuin kolme :wink:
Tulis jo kesä, niin pääsis kiusaamaan tosikkoja moottoritielle.
Saabismi voi näköjään tarttua...itämisaika oli vaan pitkä.
9-5 Aero -02
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Kyllä se on kaikista paras kun pääsee rampilla kiihdyttelemään.. Vaikka olisi rampin alussa joku 80-90km/h, vaihdat pienemmälle ja sitten onkin toista sataa jo vauhtia reippaasti. On siinä monet naurut, kun nähnyt taustapeileistä ilmeitä "mitenkäs tuo vanha satku nyt nooin nopeasti sieltä tuli".

Samoita ilmeitä on nähnyt myös liikennevaloissa, vaikka se saabin vahva puoli olekkaan. Pakko repiä turbo -merkit pois, jaksanut niitä perässä roikkujoita.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Maukkan tilanne on varmaan ollut kun Kaverin 900i 16v 4d valkoisella ja ruosteisella Satkulla oltiin liikenteessä. Vauhtia oli varmaan joku 110km/h ja edessä about. 5km suora. Vierelle ajoi V40 Volvo ja kuski ehkä joku 40-vuotias mies. virnuen ja myhäillen lähti Saabia ohittamaan :evil:
No kaverilla tunnetusti raskas kaasujalka ja lähti Volvon perään. No Saabin mittari näytti 200km/h ja Volvon vierellä oltiin aika tiukasti. Sitten Saabiin mittari meni sitä trippimittaria vasten nojaamaan ja Volvo jäi taakse :lol:

En tiedä, oli kyllä pirun hyvä kulkemaan tuo 900i 16v vaikka oli vakio peli :roll:
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Suabisti kirjoitti:No Saabin mittari näytti 200km/h ja Volvon vierellä oltiin aika tiukasti. Sitten Saabiin mittari meni sitä trippimittaria vasten nojaamaan ja Volvo jäi taakse :lol:

En tiedä, oli kyllä pirun hyvä kulkemaan tuo 900i 16v vaikka oli vakio peli :roll:
nyt joko

a) mittari näytti naurettavan paljon väärin

b) i16 oli kaikkea muuta kuin vakio

tai c) puhut paskaa

nimim: vakiolla i16:lla 185 niin mittarin kuin gps:n mukaan
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Haza kirjoitti:
Suabisti kirjoitti:No Saabin mittari näytti 200km/h ja Volvon vierellä oltiin aika tiukasti. Sitten Saabiin mittari meni sitä trippimittaria vasten nojaamaan ja Volvo jäi taakse :lol:

En tiedä, oli kyllä pirun hyvä kulkemaan tuo 900i 16v vaikka oli vakio peli :roll:
nyt joko

a) mittari näytti naurettavan paljon väärin

b) i16 oli kaikkea muuta kuin vakio

tai c) puhut paskaa

nimim: vakiolla i16:lla 185 niin mittarin kuin gps:n mukaan
aika kultaa muistot...

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

No eipä ole viime vuosina pahemmin tullut mitään "kyykyttämistä" harrastettua, ainakaan tietoisesti, nenä on kyllä pikemminkin kiinni keskikulutus- kuin nopeusmittarissa :D
Toki liikenteen jalkoihinkaan ei ole tapana jäädä. Automaatilla tulee/tuli ajeltua jostain syystä manuaalia reippaammin :?
Niin ja keskikulutus on tällä hetkellä 9.1L sekalaisessa ajossa :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Minäkin otin kerran kisaa skodan felician kanssa auto oli silloin i16.
160-170km/h painettiin, niin kovin kun auto kulki. Oli vissiin jotain vikaa, 10-15min kun painelin tota vauhtia, sitten vain tehot hävisivät.

Oli mennyt todennäköisesti karstan palanen venan väliin ja oli räjäyttänyt venasta palan pois.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Haza kirjoitti:
Suabisti kirjoitti:No Saabin mittari näytti 200km/h ja Volvon vierellä oltiin aika tiukasti. Sitten Saabiin mittari meni sitä trippimittaria vasten nojaamaan ja Volvo jäi taakse :lol:

En tiedä, oli kyllä pirun hyvä kulkemaan tuo 900i 16v vaikka oli vakio peli :roll:
nyt joko

a) mittari näytti naurettavan paljon väärin

b) i16 oli kaikkea muuta kuin vakio

tai c) puhut paskaa

nimim: vakiolla i16:lla 185 niin mittarin kuin gps:n mukaan
Kyllä velipojan i16 otti pitkästi yli 190 parhaina päivinään. Nyt ei varmaan menis enää 170 kovempaa, laiskistunu vankasti. :)
Aki Peltola #1132
Vastaa Viestiin