9-3 2.0 turbosta 280-+300hv

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
EVO_500
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: La Marras 19, 2005 09:25

9-3 2.0 turbosta 280-+300hv

Viesti Kirjoittaja EVO_500 »

onko mahdollista saada tommoisia 280-+300 hv tehoja 9-3 2.0 turbosta irti? suuria muutoksia joutuu tekemään ? muutosten hintoja?
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Kyllähän siitä koneesta tuon verran saa irti. Tosin vaatii jo jonkin verran satsausta..
Et maininnut mikä malli tai vm. ysikolmonen on kyseessä mutta katso esim. http://www.maptun.com ja sieltä valitset oman autosi niin stageja löytyy 1-6 (aina tuonne lähemmäs 400hv ja 500Nm).

Esim. tuo Stage 3 on melko suosittu päivitys sisältäen softan, 3" putkiston, ilmanputsarin ja mangneettiventiilin. Hintaa tuolla setillä on vajaa 2000e.
Siitä jos haluaa lähteä lisäämään tehoa entisestään niin rupee jo vaatimaan isompia toimenpiteitä esim. ahdin, suuttimet, välijäähdytin jne jne...

Mutta kannattanee tosiaan tutkia noiden eri virityspuljujen tarjontaa.

http://www.maptun.com
http://www.speedparts.se
http://www.nordictuning.com

Onnea metsästykseen ja tervetuloa foorumiin ! :)
EVO_500
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: La Marras 19, 2005 09:25

...

Viesti Kirjoittaja EVO_500 »

kiitokset
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Vakio kytkin huutaa armoa jo 350Nm kohdalla ja tehokkaampi Viggen kytkin kestää sen 450Nm. Seuraava asken on hiilikuitukytkinlevy (sintteri).

Kyllä kestävästä pannusta tehoja irti saa mutta hevoset alkavat maksamaan jonkin verran ;)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
EVO_500
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: La Marras 19, 2005 09:25

....

Viesti Kirjoittaja EVO_500 »

no kyl noi tehotkin riittää mitä tolla Stage 3 luvataan.. tarviiks tehdä muita muutoksia jos tommosen hankkii??
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Joillakin on hukkaportin painekellon jousi osoittautunut löysäksi ja aiheuttanut ahtojen soutua, mutta yleensä ne on kestäneet. Cuuleri saattaa alkaa kiinnostaa niin jaksaa höngytä pitempään. Muuten vaan öljyn vaihto max. kymppitonnin välein, uudet laatikkoöljyt, huolelliset vaihdot, tulpat ja bensaa. Ja auto sitten seisontaan tai myyntiin kun koittaa se ajokielto...

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: ....

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

EVO_500 kirjoitti:no kyl noi tehotkin riittää mitä tolla Stage 3 luvataan.. tarviiks tehdä muita muutoksia jos tommosen hankkii??
Jos on b205 moottori niin ainakin männät kannattaa vaihtaa jos viritetään yli steg1 -tason :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: ....

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ng900aero kirjoitti:Jos on b205 moottori niin ainakin männät kannattaa vaihtaa jos viritetään yli steg1 -tason :wink:
:lol: :lol: :lol:

Joo, ja tsekata, että huollot on tehty ajallaan, jotta moottoritakuu olisi voimassa...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Yksi mitä kannattaa alkaa miettimään Steg 3 kanssa on kunnollinen kuuleri. Vakio on alitehoinen ja lisää jatkuvalla poljennalla moottorin rikkoutumisriskiä. Lämpökuorma kasvaa pitkissä vedoissa kun käydään kierrosaluetta läpi monella vaihteella. Cuulerin teho ei riitä ja sitten auto onkin jo aika vakiotehoinen kun sytkä myöhästyy kasvaneen ahtoilman lämpötilan takia.

Ei oikotietä onneen vaan rautaa vaihtamalla ;)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Näinhän se menee, kannattaa kanssa haastaa viriputkia siitä miten ne on varmistanut ettei mene turhan laihalle. 3.5bar regu on ihan ok ratkaisu tähän. Kokemuksesta voisin kanssa sanoa että listahinnat on listahintoja ja kyselemällä saa tarjouksia ;)
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
EVO_500
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: La Marras 19, 2005 09:25

...

Viesti Kirjoittaja EVO_500 »

mites ton stage 4 suhteen. tarviiko ruveta tekee muita muutoksia esim. mäntiä vaihtaa tai vastaava. jos ton stage 4 hommaa
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: ...

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

EVO_500 kirjoitti:mites ton stage 4 suhteen. tarviiko ruveta tekee muita muutoksia esim. mäntiä vaihtaa tai vastaava. jos ton stage 4 hommaa
Onko sulla b204 vai b205 kone autossasi?
Näet sen nopeasti esim. siitä onko punainen vai musta DI-kasetti (mikäli ei ole vaihdettu jälkikäteen).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
EVO_500
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: La Marras 19, 2005 09:25

....

Viesti Kirjoittaja EVO_500 »

b204 kone o
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Vertaile myös tarkkaan viriputkien palvelua ja mitä saat rahalla. Kaikki osat (esim. pakoputket) eivät ole samaa laatua vaikka hinta olisikin lähes sama. Mäntien ja muiden osien tarve joita ei ole virkauppojen paketissa mukana kannattaa harkita kuitenkin huolella. Nyrkkisääntönä lienee kuitenkin b205 tarvii uudet männät jos tosiaan luukuttaa autoaan tosissaan ja b204 uuden coolerin, mutta sen männät kestänevät.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: ...

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

EVO_500 kirjoitti:mites ton stage 4 suhteen. tarviiko ruveta tekee muita muutoksia esim. mäntiä vaihtaa tai vastaava. jos ton stage 4 hommaa
Jos on kyseessä B204 -moottori, niin mäntiä ei tarvitse vaihtaa.

Stage 4 sisältää:

-softan
-3" pakoputken ja kilpakatalysaattorin. Sportkatalysaattorillakin pärjää (ainakin mä olen pärjännyt sillä toistaiseksi).
-Garrett T25/T28 -hybriditurbo
-kireämpi hukkaportin aktuaattorin jousi (oikeastaan joutuu vaihtamaan koko aktuaattorin)
-alumiininen "cross-flow" -mallia oleva välijäähdytin, sekä letkut sitä varten.

Kannattaa tsekata, kumpi näistä tulisi halvemmaksi, ennen kuin tilaa:
-ostaa koko paketti viritysfirmalta ja pyytää "giganttiset" alennukset.
-ostaa eri osat eri firmoilta (esim. täältä saa välijäähdytintä NG900/OG9-3:een: http://www.racecooling.com/sidor/saab_9-3aero.htm ). Meikäläisellä ei ole tuosta välijäähdyttimestä muuta kuin hyvää sanottavaa 8)

Jos haluat nähdä alkuperäisen välijäähdyttimen ja tuon Kylar Jonsonin välijäähdyttimen kokoeron, niin käypä Eskin kotisivuilla:

http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/cooleri.htm

Samalta sivulta voi nähdä, miltä 3" putki näyttää alhaaltapäin, kun auto on nosturilla.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin